• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

שמר"ן כתב בשו"ע רק יש אומרים:

נאמן מר"ן

Active member
לכל חו"ר הפורום היקר,
רציתי לשאול מה כוונת מר"ו בשו"ע שמביא בסעיף רק לשון יש אומרים בלי סתם האם כוונתו לפסוק כדעת היש אומרים כי רק זה השיטה שהביא,, או שמכיוון שזה בלשון של י"א אז לכן זה משהו אחר,
תודה רבה.
 
יש את הגאון רבי אליהו מאדאר שליט"א בשו"ת אמרות טהורות שכתב על כלל זה באריכות והוא סובר שכשמרן כותב כן "יש מי שאומר" או "יש אומרים" וכו' דעתו כמסופקת בדבר. אך דעת רוב ככל הפוסקים היא ע"פ הסמ"ע שלא מצא אלא בשנים או באחד מן הפוסקים כתב בלשון זו. אבל דעתו כן להלכה לגמרי.
 
יש את הגאון רבי אליהו מאדאר שליט"א בשו"ת אמרות טהורות שכתב על כלל זה באריכות והוא סובר שכשמרן כותב כן "יש מי שאומר" או "יש אומרים" וכו' דעתו כמסופקת בדבר. אך דעת רוב ככל הפוסקים היא ע"פ הסמ"ע שלא מצא אלא בשנים או באחד מן הפוסקים כתב בלשון זו. אבל דעתו כן להלכה לגמרי.
תוכל להביאה לכאן?
 
דעת השלחן גבוה (כללי השו"ע אות י"ט) שאם בב"י הביא מחלוקת ובשו"ע כתב לשון יש אומרים כוונתו עיקר כדעה שלא מובאת בשו"ע, אבל כבר כתב ע"ז רבינו הבא"ח (רב פעלים יו"ד ח"ד סי' ט"ו) "זה אינו ודבריו בזה תמוהים".
 
חזור
חלק עליון