• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

שתי נ"מ לכל החקירות ולכל המחלוקות!!!!

1. אם אמר לאשה "הרי את מקודשת לי על תנאי ש..." וצד אחד של החקירה או של המחלוקת.
(כמדומני שגם בשו"ת תורה לשמה סי' תפ"ב הביא זאת).
2.אם אמר "פת זה אסור עלי אם ..." וצד אחד של החקירה או של המחלוקת.
בחידושי הר"ן סנהדרין טו: כותב:
1728887836411.png
והמאירי שם כתב:
1728887745146.png
 
1. אם אמר לאשה "הרי את מקודשת לי על תנאי ש..." וצד אחד של החקירה או של המחלוקת.
ולפי"ז כל חקירה ומחלוקת היא חשש ממזרים!!

2.אם אמר "פת זה אסור עלי אם ..." וצד אחד של החקירה או של המחלוקת.

מה אתם אומרים???
המקדש אישה או המוכר על תנאי זה, הוא שוטה. [ועכ"פ ודאי אין לו גמ"ד]. וכמדומה שכך אמר ר' דב לנדו.
 
המקדש אישה או המוכר על תנאי זה, הוא שוטה. [ועכ"פ ודאי אין לו גמ"ד]. וכמדומה שכך אמר ר' דב לנדו.
לכאורה זה בבדיחותא והכוונה שלא מצוי זאת, וכמו שמוכח מהמאירי והר"ן שהובאו לעיל.
 
חזור
חלק עליון