ש"ס פועלים נגד דעת הרבנים בעניין חוק עונש מוות למחבלים?

יוסף יצחק

Active member
האם זה נכון?
ציטוט:
"בסיעות החרדיות חלוקים לגבי עמדתם, בעוד יהדות התורה תימנע בהצבעה מחר כפי שנהגו בעבר, בש״ס צפויים לתמוך בהצבעה בקריאה טרומית זאת בניגוד לעמדת רבני המפגלה ובראשם הראש״ל הגר"י יוסף שיצא ב-2018 נגד החוק.
נציין כי בעבר גם בש״ס סירבו לתמוך בהצעת החוק שעלתה שלושה פעמים להצבעה בקריאה טרומית, בשנה שעברה שינו בש״ס את עמדתם ותמכו בחוק שיזמו אז חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן."


מה דעת מרן שליט"א היום בנוגע לחוק עונש מוות למחבלים?
 
נערך לאחרונה:
כמדומה שגם דעת מרן זיע"א היתה נגד חוק זה.
אכן כדבריך
אמר באחד השיעורים ששותקים ולא מגבים חוק כזה מהחשש שיהודי יעשה ח"ו פיגוע וגם אותו יצטרכו לדון למיתה ואלו השופטים פסולים לדון שהם רשעים מחללי שבת ובועלי נידות וכו'...
 
אלו דבריו של מרן הראשון לציון שליט"א:

הדבר יכול להיות חמור ביותר, כאשר אם חס ושלום יהודי יהרוג גוי (כמו שקרא ברצח הנער הבדואי), ויצטרכו השופטים לפסוק לו עונש מוות, ואין בכוחנו לעשות זאת, אלא רק לסנהדרין.

עוד הוסיף הראשון לציון, שהדבר יכול לגרום להסלמה, וחלילה יגרמו פיגועים ורצח מבני עמנו.

עוד אמר, שאין הדבר קשור לימין ושמאל, שלכאורה מי שתומך בחוק הוא ימני, ומי שלא תומך בחוק הוא שמאלני. זה קשור למחשבה הגיונית, האם הדבר כדאי ומשתלם. ולכן כל גדולי הדור האמתיים לא תמכו בחוק כזה.
 
חוק עונש מוות למחבלים מעורר מחלוקת בתוך המפלגות החרדיות בשל ההתנגדות ההלכתית לחוק, בש"ס צפויים לתמוך בחוק רק בקריאה טרומית ואילו ביהדות התורה לא ישתתפו בהצבעה, אך הוא יקבל גיבוי מנציגי ׳ישראל ביתנו׳ שהודיעו כי יתמכו בחוק.
 
לא ברור שש"ס נגד מרן הרשל"ץ שליט"א
הרי בלשון החוק מופיע בזה הלשון: "כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, כאמור בסעיף 144ו לחוק זה, ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, דינו – מיתה, ועונש זה בלבד".
הרי שמערכת המשפט לא תטיל עונש מוות על יהודים.
בנוסף לכך, כעת היא "מכת מדינה" שישנם לצערנו הרבה נרצחים (בחודש האחרון בלבד 15 יהודים !!!) והגר"מ פיינשטיין התיר ע"פ סברא זו.
ואולי גם דעתו של הרצל"ץ כעת שונה ממה שהביע דעתו לפני 5 שנים בתשע"ח ובמצבנו יסכים לדעתו של הגר"מ פיינשטיין שמרן זצ"ל כידוע החשיבו לפוסק גדול, והוא מהיחידים שכתב עליו בספריו מופת הדור...
 
אני חושב שש"ס מתחנפת ותר מידי לימין. מעולם לא עיניינו אותנו עינייני ימין ושמאל. מעולם לא הערצנו אדם כלשהו. ובאו אלו והפכו את ביבי והמילה ימין לקדושים.
 
ראיתי גם ראיתי
אני בעצמי הבאתי דברי מרן הראשון לציון שליט"א [תעיין למעלה]
טענת אין לנו סנהדרין היום היא על הריגת נפש יהודי ! לא על הריגת גוי שלזה לא צריך סנהדרין בכלל. וממילא אם החוק קובע שאין להטיל עונש מוות על יהודים, א"כ אין מקום לאסור מטעם שצריך סנהדרין.
[ועי' בספר מנהגי הראשון לציון ח"ב עמ' 399 והלאה שהביא אריכות גדולה בדעת מרן רבינו זצ"ל אודות הקמת סנהדרין בזמן הזה].

בכלל יהודי שהורג גוי לדעת הרבה פוסקים לא עובר בלאו דלא תרצח, וכ"פ הרמב"ם (ריש הלכות רוצח) שכתב "כל ההורג נפש אדם מישראל עובר בלא תרצח", והרבה דייקו מדבריו (כמו המנחת חינוך מצוה לד ועוד) דבגוי אינו עובר בלא תרצח. וכ"ד היראים (סי' רמח) ועוד. גם דעת מרן זצ"ל היתה כי יהודי שהרג גוי שאינו שומר 7 מצוות ב"נ אין ב"ד יכולים להעמידו לדין והרי הוא פטור מכל דין (כן העיד בנו הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל, הובא בספר שולחן יוסף עמ' רסא).

ואגב, לענין הריגת מחבלים ראיתי בספר "רבינו" (עמ' קנג) שדעת מרן רבינו הגדול זצ"ל היתה שמחבל גוי שהרג יהודים, על השלטון לגזור עליו גזר דין מוות. וכ"ה גם בס' מנהגי הראשון לציון (ח"ב עמ' 438) ועו"ע שם מה שהורה בזה מרן זצ"ל לראש הממשלה ביבי נתניהו.
וא"כ צריך להבין כיצד דעתו של מרן הראשון לציון שליט"א מסתדרת עם דעת אביו מרן זצ"ל.

כדאי להקשיב לכל דברי מרן שליט"א שהבאתי, הסיבה שזה יגרום ליהודים זה אחת הבעיות יש עוד בעיות (רק סנהדרין הורגת).
 
לא ברור שש"ס נגד מרן הרשל"ץ שליט"א
הרי בלשון החוק מופיע בזה הלשון: "כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, כאמור בסעיף 144ו לחוק זה, ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, דינו – מיתה, ועונש זה בלבד".
הרי שמערכת המשפט לא תטיל עונש מוות על יהודים.
בנוסף לכך, כעת היא "מכת מדינה" שישנם לצערנו הרבה נרצחים (בחודש האחרון בלבד 15 יהודים !!!) והגר"מ פיינשטיין התיר ע"פ סברא זו.
ואולי גם דעתו של הרצל"ץ כעת שונה ממה שהביע דעתו לפני 5 שנים בתשע"ח ובמצבנו יסכים לדעתו של הגר"מ פיינשטיין שמרן זצ"ל כידוע החשיבו לפוסק גדול, והוא מהיחידים שכתב עליו בספריו מופת הדור...
בית המשפט בפילפוליו יכול להפוך את ההבנה הפשוטה ולהחיל זאת גם על יהודי.
ולדוגמא, יאמרו, שכיון שהיהודי רצח ערבי וזה מעורר את הערבים להלחם יותר, נמצא שזה נעשה במטרה לפגוע במדינת ישראל וכו'.
 
אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה
איך מעיזים החכי"ם להצביע נגד מרן פוסק הדור?!?!
וכי אין להם דעת תורה?!
בושה וחרפה!! תלמדו מדגל התורה שלא פחדו לא להשתתף בדיון!
אח"כ שואלים למה צריך להרחיב את המועצת, ולמה אברכים מדברים סרה בחכי"ם וביו"ר שכנראה התבלבל וחושב שהוא נשיא המועצת
עצוב מאד!!
אם ימשיך כך אין לש"ס תקומה!!!
 
נערך לאחרונה:
איך מעיזים החכי"ם להצביע נגד מרן פוסק הדור?!?!
וכי אין להם דעת תורה?!
חבל שאתה קובע ומחליט עוד לפני שביררת מה היה ואיך היה
על פניו זה באמת נראה כך, וזה בהחלט מרתיח כל אחד
אבל יתכן שמרן רבי יצחק שליט"א שינה דעתו
הרי לא שמענו דעתו בענין בשנה האחרונה לפחות... ואולי שינה דעתו בעת הזאת, ועל כגון דא אמרינן 'עת לעשות לה' הפרו תורתך'...
מה גם שכבר הבאתי בדבריי לעיל שדעת מרן רבינו הגדול זצ"ל היתה דעתו לעשות עונש מוות למחבלים (ועדיין לא קיבלתי תשובה כיצד דעת רבינו יצחק מסתדרת עם דעת אביו ?)
וכדאי כעת לשאול את רבינו יצחק ? ומסתמא ידבר ע"ז בשיעור השבועי הקרוב...
לא כדאי להוציא דיבה רעה על שלוחא דרבנן לפני שמבררים היטב
ואם אכן יתברר באמת שהלכו נגד דעתו של מרן שליט"א, בודאי שראויים לכל גינוי
 
א..
איפה הלך אמונת החכמים שלנו? וכי ש״ס מרימים אצבע מבלי להתייעץ עם חכמי המועצה?

ב.
צריך לדעת שהם רק הצביעו בועדה. החוק צריך לעבור ג׳ קריאות בכנסת. לכל מביני דבר.
במילים אחרות, לא מחויב שהם יצביעו על כך גם בכנסת.

ג.
אתרי החדשות ה״חרדים״ לא יודע מה הולך מאחורי הקלעים של מפלגת ש״ס, וכותבים דבר כלאחר יד.

ד.
מהמעט שהבנתי, כל העונש מוות הוא למחבלים שבאו על רקע לאומני.
ייתכן שיש בחוק ה״חדש״ סעיף שבא לחלק בין יהודי לערבי.

ה.
יתרה לכל זאת, אני בספק אם באמת יהיה מחבל שימות מחמת החוק הזה.
אלא״כ יכניסו פרובוקטיבים לבתי הערכאות כבן גביר וכדומיו. ופשוט.
 
חזור
חלק עליון