יצחק משען
Well-known member
הגיע עתה למגדל העמק ספר הליכות ברכות החדש, וראיתי לו בהקדמה שכתב דברים, שצריך להעמידם על דיוקם, בהיות שיש בהם אמת במובן מסוים, ויש בהם חוסר דיוק בצד המציאות
ובראש אציג צילום דבריו אלו
בדבריו הוא מערבב בין ''קולות להקל בכל דבר וענין'' לבין ''הקפדה בדקדוק ההלכה''
ולזה אען ואומר כי הם שתי עניינים נפרדים לגמרי
יש כאלה פשרנים שבאמת מחפשים בכל ענין את הקולא שמתאימה להם, בלי לבדוק מהי דעת ההלכה, והם באמת צריכים לחשוש לילדיהם
אך יש שהגיעו לפסק ההלכה מתוך עומק העיון והבירור והחיפוש בספרי הפוסקים, והגיעו למסקנא להקל, בזה ודאי שלא שייך לומר שבניהם יצאו לתרבות רעה, שהרי הילדים רואים היטב כמה מהלכים וחיפושים נעשו לברר מסקנת ההלכה, ואחר שזו המסקנא כך היא ההלכה בין להקל בין להחמיר ובמחילת כבודו זה ממש טעות לחשוב מחשבות אוון כאלה
ואמנם בספריו הקודמים הרבה אשם והוסיף להביא דוגמאות על איזה קולות הוא מדבר, כצילום המצורף בזה,
ושרא ליה מריה, שדבריו מהבל ימעטו במחילת כבודו, וכבר מחה על קדקודו מרן חכם יצחק בשיעורו האחרון, כמצורף בזה 
ואנא זעירא ממלא אחר דברי מרן כננס על גבי ענק, שמהנסיון שראינו במשך השנים לפעמים ההיפך הוא הנכון, רבים רבים אמרו שדוקא בגלל החומרות של הוריהם מאסו בדרך התורה והפנו לה עורף, ובהיות שכאמור לא הקולות או החומרות הם הנקודה בזה, אלא מה המניעים של האב להנהגותיו, והיינו שיתכן אב חסידא קדישא ופרישא שיכביד עולו על בניו בחומרותיו הנפרזות הדלות והרזות וזה מה שיגרום להם לבעוט ח''ו, ולהיפך אב שעושה כפסק ההלכה לעומקה אחר שבירר שכך ההלכה, ולומד עם בניו מהלך ההלכה, אין שום ספק שאין לו ממה לחשוש, ובניו יגדלו לתפארת הוריהם בעזה''י

ובראש אציג צילום דבריו אלו
בדבריו הוא מערבב בין ''קולות להקל בכל דבר וענין'' לבין ''הקפדה בדקדוק ההלכה''
ולזה אען ואומר כי הם שתי עניינים נפרדים לגמרי
יש כאלה פשרנים שבאמת מחפשים בכל ענין את הקולא שמתאימה להם, בלי לבדוק מהי דעת ההלכה, והם באמת צריכים לחשוש לילדיהם
אך יש שהגיעו לפסק ההלכה מתוך עומק העיון והבירור והחיפוש בספרי הפוסקים, והגיעו למסקנא להקל, בזה ודאי שלא שייך לומר שבניהם יצאו לתרבות רעה, שהרי הילדים רואים היטב כמה מהלכים וחיפושים נעשו לברר מסקנת ההלכה, ואחר שזו המסקנא כך היא ההלכה בין להקל בין להחמיר ובמחילת כבודו זה ממש טעות לחשוב מחשבות אוון כאלה
ואמנם בספריו הקודמים הרבה אשם והוסיף להביא דוגמאות על איזה קולות הוא מדבר, כצילום המצורף בזה,


ואנא זעירא ממלא אחר דברי מרן כננס על גבי ענק, שמהנסיון שראינו במשך השנים לפעמים ההיפך הוא הנכון, רבים רבים אמרו שדוקא בגלל החומרות של הוריהם מאסו בדרך התורה והפנו לה עורף, ובהיות שכאמור לא הקולות או החומרות הם הנקודה בזה, אלא מה המניעים של האב להנהגותיו, והיינו שיתכן אב חסידא קדישא ופרישא שיכביד עולו על בניו בחומרותיו הנפרזות הדלות והרזות וזה מה שיגרום להם לבעוט ח''ו, ולהיפך אב שעושה כפסק ההלכה לעומקה אחר שבירר שכך ההלכה, ולומד עם בניו מהלך ההלכה, אין שום ספק שאין לו ממה לחשוש, ובניו יגדלו לתפארת הוריהם בעזה''י
