• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תורה בבדיחותא והרב גלזר

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לא למדתם כלום מהאשכולות הקודמים ומהרצון תקן את השיח.... שוב מה המטרה כאן להגיב ולומר "דברים נסתרים..." וכו'? אתם חייבים להיות המילה האחרונה לריעותא לצערי....
@מורשת מרן אשריך על הדברים. אבל כמו שאתה רואה ה"שפיצים" של הפורום חייבים לכתוב ולהביע דעה גם שזה שוב לריעותא... לא יכולים לשתוק?????

תפנים אהובי! זה שיש לך דיעות עצמיות זה נחמד וטוב, אבל זה לא אומר שאני צריך לשתוק!!!
בפרט שאני לא אומר כלום מעצמי, אלא מה שקיבלתי מרבותי!!!
 
בוא נצא מהשיח הזה עם תובנה אחת ויחידה שצריכה ללוות אותנו בהקשר לכל רב ודרשן שאתה שומע
בסיום הדרשה תשאל את עצמך מה למדתי ממנו, וכמה? יש משהו שהוא אמר שאני יכול להשתנות?
אליבא דאמת זה לא ישנה כל כך מי הרב הדורש, אלא מה אני קיבלתי ממנו
וגם אם נניח היית במצב רוח ירוד והלכת לשמוע רב שיבדר אותך אין לי עם זה שום בעיה, אבל וכו'
 
תפנים אהובי! זה שיש לך דיעות עצמיות זה נחמד וטוב, אבל זה לא אומר שאני צריך לשתוק!!!
בפרט שאני לא אומר כלום מעצמי, אלא מה שקיבלתי מרבותי!!!
ר' יצחק, אתה לא יודע כמה אני מוכן לשמוע שיעות אחרות, ומעשים שבכל יום...
אבל.... דיברו כאן כבר רבות הרב @מורשת מרן ועוד רבים וטובים על השיח שריך להיות פה בפורום בפומבי, באכסניא כזו חשובה.
ולצערי אתה מתנהג כבעל הבית, ומחליט שלמרות כל מה שכתבו כבר בעניין הלשון הרע על רבנים, והשיח המכבד ולא לדבר על אנשים ורבנים רע, אתה החלטת "שאני לא צריך לשתוק".
הרב @מורשת מרן לצערי לא מדובר על שוליים, מדובר פה במבנה הקשוח של הפורום על עקשנות לעשות את ההיפך ממה שאתה מנסה להחדיר בימים האחרונים.... לצערי לא רואה תקנה... כי ישנם כאלו שמרשים לעצמם יותר ואין פוצה פה ומצפצף
 
ואני שמעתי מהרב גלזר שדרכו בשיעור תורה שבתוך שעה של דרשה יש 10 דקות שבהם מספר בדיחות
משמיעת כמה שיעורים שלו אני יכול לומר שכנראה שהמצב כיום התהפך. שמעתי כמה וכמה שיעורים שלו ובתוך שעה יש בערך 20 דקות דברי תורה.
אני מאוד מעריך אותו, הוא יר"ש גדול ות"ח חשוב, אבל זו לא הדרך שגדלנו עליה אצל גדולי הדורות.
 
בוא נצא מהשיח הזה עם תובנה אחת ויחידה שצריכה ללוות אותנו בהקשר לכל רב ודרשן שאתה שומע
בסיום הדרשה תשאל את עצמך מה למדתי ממנו, וכמה? יש משהו שהוא אמר שאני יכול להשתנות?
אליבא דאמת זה לא ישנה כל כך מי הרב הדורש, אלא מה אני קיבלתי ממנו
אני מסכים עם הסיפא ולא עם הרישא
שאם את כבודו איזה רב לא גורם לו לחיזוק זה לא אומר שגם לאחרים כך אדרבה יש כאלו (ואני ביניהם) שמתחזקים מכל מוסר שמקורו בדברי התורה הקדושה אם מעט ואם הרבה ואפילו מאנשים קטנים וכ"ש מרבנים כמו הרב גלזר ולאו דוקא " מה למדתי ממנו, וכמה? יש משהו שהוא אמר שאני יכול להשתנות?" שאפילו לא למד ממנו דבר חדש אלא שעורר אותו על הידוע והברור לכל וזה עיקר המוסר
וכבר ידוע על המהרש"ל שהיה לו מוכיח (שודאי לו היה משתווה לו במעלה והיה מכיר בכל התוכחות של המוכיח יותר ממנו) והיה חפץ בתוכחתו (שלא דומה מתעורר מעצמו למתעורר מאחרים שמתעורר מאחרים מתעורר יותר חזק ולעומת זאת יש מעלה בזה שמתעורר מעצמו שאחר המוכיח אותו לא יכול להוכיח אותו כל הזמן צמוד כמו שהוא עצמו יכול וצריך לזה ולזה כמו שכתב הרב רבינו יונה בפרקי אבות גבי אם אין אני לי מי לי ע"ש) וכמש"כ מרן החיד"א בספר שם הגדולים ח"ב (מע' ר אות ז) ושמעתי מרב א' שקבל דהגאון מהרש"ל בשבתו על כסא ההוראה לרב ואב"ד צוה למוכיח אחד שיבא בכל יום שעה אחת ויוכיחנו ויזהירנו כאלו הוא אחד מהמון כי כך רצונו והרשות נתונה לו. ובעת בא המוכיח תיכף מהרש"ל מתעטף ויושב לשמוע תוכחות מוסר ביראה ורעד לפני ה'. אשריו ואשרי חלקו ואשרי העם שככה לו רב חסיד וקדוש זי"ע
 
משמיעת כמה שיעורים שלו אני יכול לומר שכנראה שהמצב כיום התהפך. שמעתי כמה וכמה שיעורים שלו ובתוך שעה יש בערך 20 דקות דברי תורה.
האמת לא יצא לי לשמוע שיעור שלם שלו אבל זה לא נשמע לי הגיוני אולי יש שיעורים לקירוב לאנשים צעירים וחילונים ורוצה לקרב אותם לדת על ידי בדיחות (וכאותו חכם שהיה יושב בבית קפה ומשחק איתם "שש בש" ומקרבם לדת) וגם בחלק מהבדיחות יש מוסר סמוי
 
האמת לא יצא לי לשמוע שיעור שלם שלו אבל זה לא נשמע לי הגיוני אולי יש שיעורים לקירוב לאנשים צעירים וחילונים ורוצה לקרב אותם לדת על ידי בדיחות (וכאותו חכם שהיה יושב בבית קפה ומשחק איתם "שש בש" ומקרבם לדת) וגם בחלק מהבדיחות יש מוסר סמוי
אני מדבר בעיקר על שיעורו השבועי בליל שישי בביהמ"ד יביע אומר של הרב יגאל כהן בבני ברק, המיועד לבחורי ישיבות.
 
אני מאוד מעריך אותו, הוא יר"ש גדול ות"ח חשוב, אבל זו לא הדרך שגדלנו עליה אצל גדולי הדורות.
אני לא רואה רע בזה כיון שהדור השתנה גם הדרך יכולה להשתנות כל עוד אין בזה רע ובהסכמת הרבנים

וכי מי ראה אצל גדולי הדורות מחשב אבל זה ברור לכל התועלת שיש בפרויקט השו"ת ואוצר החכמה וכו' ואני זוכר את עצמי כמה זמן לקח לי לחפש איזה ענין בספרים ועכשיו ב"ה הרבה יותר קל וכי נפסול את זה משום שלגדולי הדורות לא היה להם
 
גם ידוע הסיפור על אותו חכם שהיה בדורו של מרן השו"ע ולא רצה ללמוד בספרו שאמר שצריך ללמוד הכל מתוך הגמרא ולא לחפש הקלות וקרה לו ששכח איזה הלכה והוצרך להתבונן בב"י ושו"ע וחזר בו -עת לעשות לה' הפרו תורתך
 
כ"ש שכבר גדולי הדורות התחילו מעט בדרך הזו כמו הרב עובדיה והרב שבדרון כדלעיל - כמובן שלא ממש כמוהו אלא שפתחו פתח ובאו אחריהם והרחיבו אותו
 
אני מדבר בעיקר על שיעורו השבועי בליל שישי בביהמ"ד יביע אומר של הרב יגאל כהן בבני ברק, המיועד לבחורי ישיבות.
אל תשכח שזה מגיע על חשבון לשרוף את כל הלילה בטשולנט עם נייעס ושטויות, ובמקום זה יושבים כמה שעות (לפעמים עד 2 בלילה) ושומעים דברי תורה מתובלים.
גם זה היה 80% בדיחות זה שווה את ה-20% תורה במקום לצאת לשחק ולהתבטל.
אם זה היה 100% שיעור רוב בחורי הישיבות לא היו מגיעים...
 
כל עוד אין בזה רע ובהסכמת הרבנים
איזה רב הסכים לזה?
האם זה ראוי להזכיר כל מיני בדיחות ומושגים מסרטים חילוניים?
משפט כמו "זה מילים של הזוהר או זוהר ארגוב" זה משפט טוב או רע? האם יש לו הסכמה?
אני לא רוצה להאריך בדוגמאות כי באמת אני מעריך אותו, אבל אני חושב שהוא טועה.
ואגב זה לא טעות שלו אלא זו טעות כללית של כמעט כל הרבנים בעלי התשובה, קשה להם להבין שאסור להזכיר את המושגים החילוניים עליהם גדלו.
 
איזה רב הסכים לזה?

ומי שמעוניין לדעת את דעתו של מרן שליט"א לגבי הרב גלזר, הנה היא:
בזמנו, לפני שהתחילו לשדר בלוויין של דר וסוחרת את השיעור של הרב גלזר מידי ליל שישי, איני יודע אם הוא עדיין משודר, שאלו את מרן שליט"א מה דעתו עליו, ואז לא הכיר אותו כל כך, ואז הסבירו לו - וכמדומני שגם הראו לו שיעור שלו, ואישר לשדר את השיעור שלו.
 
האם זה ראוי להזכיר כל מיני בדיחות ומושגים מסרטים חילוניים?
משפט כמו "זה מילים של הזוהר או זוהר ארגוב" זה משפט טוב או רע? האם יש לו הסכמה?
אני לא רוצה להאריך בדוגמאות כי באמת אני מעריך אותו, אבל אני חושב שהוא טועה.
ואגב זה לא טעות שלו אלא זו טעות כללית של כמעט כל הרבנים בעלי התשובה, קשה להם להבין שאסור להזכיר את המושגים החילוניים עליהם גדלו.
יש ענין במה שאתה אומר אני לא מבין איך לא מביש לספר השטויות האלה

אלא שיש צד וענין גדול במה שהם עושים שזה החלוני שבא להתחזק ששומע את הרב שמבין בעניינים האלה ועזב את הזבל הזה אומר אותו מתחזק לעצמו א. גם לי יש סיכוי ב. והיותר חשוב הוא מתחבר הרבה לרב שרואה שהרב מבין בענינים האלו וכך קל יותר להשפיע עליו -בדוק

ונראה לי שהשיעור שלו בעיקר למתחזקים ולקירוב ואגב באו בחורי ישיבות לשמוע קצת בדיחות
 
יש ענין במה שאתה אומר אני לא מבין איך לא מביש לספר השטויות האלה

אלא שיש צד וענין גדול במה שהם עושים שזה החלוני שבא להתחזק ששומע את הרב שמבין בעניינים האלה ועזב את הזבל הזה אומר אותו מתחזק לעצמו א. גם לי יש סיכוי ב. והיותר חשוב הוא מתחבר הרבה לרב שרואה שהרב מבין בענינים האלו וכך קל יותר להשפיע עליו -בדוק

ונראה לי שהשיעור שלו בעיקר למתחזקים ולקירוב ואגב באו בחורי ישיבות לשמוע קצת בדיחות
רוב משתפי השיעור שלו הם בחורי ישיבות, והדברים הנ"ל נאמרו בשיחה לבחורי ישיבות בבית שמש, בן של א' מאברכי הכולל אצלינו היה שם בא אחרי השיעור ושאל אותו "אבא מי זה זוהר ארגוב?".
 
כל המצקצקים בלשונם למיניהם טחו עיניהם מראות כמה חיזוק עצום יוצא מהשיעור הזה לאלפי בחורים ואברכים, הרב עומד ומוסר שיעור במשך 3 שעות(!!!!!) מעביר דברי תורה חיזוק והלכה מגדולי הדורות, מעריץ בשיעורים את גדולי התורה שליט"א וזצ"ל, מראה בקיאות עצומה בש"ס ופוסקים הן בשיעור והן בפרטי (ובדידי הווה עובדה), קיים בעצמו עשה לך רב בדמות הרב חיים רבי שליט"א (ועוד אחד האדמורים שקורא לו מו"ר), ובגלל שמוסר את שיעורו בשילוב בדיחות והומור כדי למשוך את הקהל שישוב לשמוע שוב ושוב דבר שכבר קדמוהו בזה רבים וטובים הנכם מעיזים לפקפק בחינם על אדם שמוסר נפשו ממש על זיכוי הרבים? שימו נפשכם בכפכם לראות אם ראויים אתם להעביר ביקורת בדברים כלו ועל אנשים כאלו, רבנים גדולים ועצומים סמכו ידיהם עליו ומי אתם שתוציאו גנאי ותנבלו את פיכם.
 
במשך הזמן התחזק הקשר ביניהם, והרב מחזיק ממנו - הוא תלמיד חכם חשוב
דיברתי עם אברך מהכולל שלו ואמר שהוא שקדן גדול ות"ח חשוב שמוסר להם שיעורים בהלכה בהקף ובעיון נפלא בדרכו של מרן, ויש לו כולל חשוב ורציני מאד בבני ברק.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון