• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תיקון ליל שבועות

מה אתה נוהג לעשות בליל שבועות?

  • לקרוא רק את התיקון (כמו שכתב השל"ה שכך הוא מנהג ישראל)

  • ללמוד תורה שבעל פה (כמו שכתב הרמ"ע מפאנו בשם הזוהר שעיקר עסק התורה יהיה בתורה שבע"פ)

  • חצי לקרוא את התיקון וחצי ללמוד תורה שבעל פה (כמו שכתב בילקו"י עמ' תרכ)

  • לא נשאר ער בלילה... (זה רק "מנהג" בניגוד ל"חייב אדם לספר ביציאת מצרים עד שתחטפנו שינה"...)


תוצאות ניתנות לצפייה רק לאחר ההצבעה.

(זה רק "מנהג" בניגוד ל"חייב אדם לספר ביציאת מצרים עד שתחטפנו שינה"...)​

זה טעות לחשוב כך כי במצוות סיפור יציאת מצרים אין מנהג להישאר ער כל הלילה אלא לספר עד שתחטפנו שנה אבל בליל חג השבעות זה מנהג שמובא כבר בזוהר הקדוש האר''י ז''ל מרן הבית יוסף ועוד שיש מנהג להכריח את עצמו שלא לישון בלילה הזה ולא להישאר ער עד שתחטפנו שנה
 
במצוות סיפור יציאת מצרים אין מנהג להישאר ער כל הלילה
איפה הוא כתב שיש מנהג בפסח להישאר ער כל הלילה?
הוא כתב שבשבועות זה רק מנהג, בשונה מפסח שזה דין. (ואמנם היה אפשר להבין שכוונתו שבפסח צריך להישאר ערים, אך לענ"ד אינו מוכרח מלשונו).
 
איפה הוא כתב שיש מנהג בפסח להישאר ער כל הלילה?
הוא כתב שבשבועות זה רק מנהג, בשונה מפסח שזה דין. (ואמנם היה אפשר להבין שכוונתו שבפסח צריך להישאר ערים, אך לענ"ד אינו מוכרח מלשונו).
'עד תחטפנו שינה', אין זה הכוונה שירדם על השולחן, אלא שאינו מצליח להתרכז בגלל עייפותו.
ולכן יש עניין בשבועות יותר מאשר פסח להשאר ער כל הלילה.
 
'עד תחטפנו שינה', אין זה הכוונה שירדם על השולחן, אלא שאינו מצליח להתרכז בגלל עייפותו.
ולכן יש עניין בשבועות יותר מאשר פסח להשאר ער כל הלילה.
אני חושב שהכוונה היתה לומר שבשבועות זה רק "מנהג" ולא "דין"...
 
חזור
חלק עליון