מחילה הרב @פשוט שאני מתערב , אבל כשהיית בחור אתה וגם אני לא היה לנו מייל גם אם היינו רוצים....
וצריך להדגיש שהרב זילברשטין התיר שהתמונה תגיע לאמא או דודה של הבחור והיא תראה לו ותמחוק
הוא לא התיר שהתמונה תגיע לבחור, ומסתמא יהיה לו אוסף תמונות של בחורות, שבמשך הזמן הוא ישוה ביניהן... ואחר כך כשישמע שחבר שלו הציעו לו אותה יראה לו את התמונה שאצלו וחברו יראה לו מה התמונה שאצלו ויתחילו להשוות מה השתנה הלילה הזה...
בקיצור בחורים יקרים אתם יכולים לספר סיפורים יפים אבל כולנו יודעים את האמת...
ויש עוד אמת אחת שאני יודע וחי איתה ביחס לבחורים שלנו, שכמה שאני פיקח וקולט את הבחורים אני משתדל שהם לא ידעו שקלטתי אותם כי זה רק יזיק וימנע ממני לתצפת עליהם בשקט...
צאו מהסרט!!!
אין לבחור מה לעשות עם ''אוסף של תמונות'' הוא צריך תמונה רק כדי לראות שאכן לא שיקרו עליו.
היות ולבחורים כבר אין אמון באנשים שמציעים שידוך ועל בחורה ששוקלת 100 ק''ג אומרים שהיא רזה ואכמ''ל.
אז הם דורשים תמונה, בודקים, מתאים/לא מתאים ומתקדמים הלאה,
ואף אחד לא מגלגל תמונות חס וחלילה.
ואם יש בחור עם כוונות רעות. רח''ל הוא ימצא תמונות באינטרנט.
יש שני צדדים לראות את התופעה הזו שהתפשטה בזמן האחרון.
יש לצדד, שאכן כדאי לשלוח תמונה, כי בשביל מה צריך לטרוח ולהיפגש, אם אפשר לבדוק אם יש בכלל כיוון לפחות מבחינה חיצונית.
גם ביטול תורה של נסיעה מעיר לעיר והוצאות של בית מלון ומוניות.
מאידך גיסא, לא תמיד תמונה משקפת את המציאות. גם מי שלא נראה טוב בתמונות, בפגישה יכול להיות יותר זורם, הדיבור והנעימות וכו' יכולים לקדם את השידוך.
וגם שתמונה יכולה להתגלגל הלאה, וזה לא ראוי בפרט שמדובר בתמונה של בת ישראל.
דבר זה נתון לגדולי הדור
ודאי שזה לא אמור להיות פסק שמופץ לרבים
אלא כל אחד ישאל את רבו בצינעא
מ"מ לענין הלכה דעתי הענייה דבחור שנפגש מספר פעמים והוריד בעבור זה יש להקל בראיה בעלמא
זהו דבר פרוץ ביותר כיום, ולכן אני הייתי אומר כל מקרה לגופו.................
ולכן יתייעצו עם רב איך לנהוג במקרים מסויימים
זה לכאן ולכאן, כלומר זה יכול שיצא מזה טוב ויכול שלא מזה טוב..............
אבל יש לדעת שלתמונה יכולה להיות שתי אופציות א. תועלת. ב. מגרעת. א. תועלת - כשאנו מציעים בין בני זוג ומביאים להם פרטים בלבד, המשודכים לפעמים פוסלים אומרים לא הסגנון (אף פעם לא הבנתי מזה לא הסגנון ע"פ פרטים) אולם אם התמונה של המשודך או של המשודכת היא תמונה מאוד יפה, אנו שולחים מיד גם תמונה, והוא מסכים או היא מסכימה, מה השתנה?, או לדוגמא באתרי היכרות התמונה תשפיע המון לעומת מישהו ללא תמונה. (אמנם אתרים הללו אינם דרך התורה). ב. מגרעת - אם המשודך או המשודכת לא נראים טוב בתמונות, לא מייעץ לשלוח תמונות, שכל מבטם הראשוני של המשודכים זה התמונה ומיד הם פוסלים טרם בדקו את הפרטים, (מה שאין כן במקום שהתמונה תביא תועלת כנ"ל שאחר מבטם בתמונה מיד מסתכלים בפרטים ורוצים), ולמה זה מגרעת? שהרבה פעמים התמונה אינה משקפת את המציאות - שהרי תכונות אופי, מידות, התנהגות, אופן הדיבור, משפיעים מאוד בהחלטה של המשודך או המשודכת, ע"כ אנו אומרים שאין לו תמונה.
ואם אינם רוצים להיפגש בגלל תמונה, אנו מכוונים את המשודכים לתמונה טובה יותר. ג. בנוסף, היום יש הרבה תוכנות להפוך את התמונה ליותר יפה, וסיפרו לי כבר כמה, שמה שהם ראו בתמונה לא היה במציאות. אז גם אם נשלח תמונה בפועל, לא באמת שזה מה שיהיה במציאות, (בפרט אצל משודכות).
חשוב לדעת שפגישה עם בחורה זה לא רק עניין של החלפת מידע אם הם מתאימים או לא (אולי עם בינה מלאכותית ניתן כבר לבצע התאמה:) אלא יש כאן תהליך נפשי שעובר על הבחור/הבחורה, קרי ציפייה למשהו לא ידוע כ''כ, הפגישה בעצמה ההתרשמות של כל צד מהשני עד לקבלת החלטה אם ניתן להמשיך הלאה, הבטה בתמונה קודם הפגישה הורסת חלק מהתהליך והופכת אותו לטכני.
היה איזה בחור גרוש שלא היה מוכן אפילו להיפגש בגלל שהיה מסוייט מכל מה שעבר, אבל החלטתי לעשות מעשה, ביקשתי תמונה של הבחורה [מדובר בבחורה בת 30 והוא בן 24] הוא ראה את התמונה והוא רצה מיד להיפגש, נפגשו פעמים שלוש - חתונ, היום כבר כמה ילדים.
לכן אני חושב שכל מקרה לגופו. בחור שהכל אצלו דופק רגיל ורק שלא נפגש בלי תמונה זה בחור בעייתי מאד כי הוא מסתכל רק על החיצוניות וזה הרסני במיוחד!!! אבל שצריך שולחים!!!
לענ"ד הקטן שבקטנים - זה חזל מפורש שאסור לשאת אישה בלי שיראה אותה,משמע חייב להיות גם חיבור לחיצוניות(לכל הפחות שלא תדחה אותו בהופעתה החיצונית)
לכן אני לא מצליח להבין איזו בעיה יש בכך שבחור אומר - לפני שאני נוסע לפגישה,ומשקיע זמן,וציפיות,וכסף,ונסיעה,וביטול תורה- אולי הבחורה נראית בצורה שאין לי שום כיוון ורצון לדבר כזה,ובשביל מה לטרוח כ"כ ולעצור את זה בשנייה הראשונה? מה גם שהבחורה מאוד תיפגע שאיך שהבחור רואה אותו "יוצא לו האוויר"
אני לא מצליח להבין מדוע יש דעה שאומרת שבחור כזה הוא "חיצוני" - כאמור,זה חזל מפורש (שהם היו הכי לא חיצוניים!) שאסור שאישה תדחה במראה החיצוני את בעלה.
לעניין שהתמונות מתגלגלות וכו' זו כבר שאלה אחרת,אולי צריך לעשות את זה בדרך שהתמונה לא נשלחת לבחור (אולי התמונה אצל השדכן,והבחור יכול לראות רק דרך השדכן) אבל לא פותרים בעיה בבעיה - בגלל שיש בעיה שתמונות יכולות להתגלגל בדרך הזו,אז ניצור בעיה חדשה כמו כל מה שכתבתי לעיל?
לעניין שהתמונות מתגלגלות וכו' זו כבר שאלה אחרת,אולי צריך לעשות את זה בדרך שהתמונה לא נשלחת לבחור (אולי התמונה אצל השדכן,והבחור יכול לראות רק דרך השדכן) אבל לא פותרים בעיה בבעיה - בגלל שיש בעיה שתמונות יכולות להתגלגל בדרך הזו,אז ניצור בעיה חדשה כמו כל מה שכתבתי לעיל?
כבוד וצניעות בנותינו אינו הפקר, המציאות שברגע שיצאה תמונה אזי היא מתגלגלת ומי יודע לאן...
אם הבחור מעוניין לחזר אחר אבדתו, אע"פ שזה כרוך בטרחה, זמן כסף נסיעות ציפיה וכו' לחיי, אם לא שיתחתן עם תמונה...
וישנה רעה חולה שחברות מוציאות תמונות שבידן מחתונות וכיוצ"ב ומעבירות הלאה, לא יאבה השם וכו'.
אם משפחת החתן או כל צד שלישי דאג לכל צורכי החתונה עד החופה, בכה"ג אסור לו לישא עד שיראנה,
אבל מי התיר קודם פגישות לראותה?
לכן דברי הרב פשוטברור מללו, וכמו כל דבריו מריש ועד גמירה!!!
חוסר בצניעות, וביר"ש של הבחור (מידיעה על כמה בחורים שהציעו להם בחורה, ולא רצו עד שיהיה לו תמונה ביד... ולצערנו יצאו מהישיבות ורק אז נשאו - נראה לי שזה אומר הכל!!!)
וגם כאלו שראו קודם פגישה לא רצו להתקדם ללא תמונה, והתמונה הרסה הכל, וכמו שהובא לעיל
אם יש חז"ל מפורש שצריך להעביר תמונות, אז הדרנא בי.
כבוד וצניעות בנותינו אינו הפקר, המציאות שברגע שיצאה תמונה אזי היא מתגלגלת ומי יודע לאן...
אם הבחור מעוניין לחזר אחר אבדתו, אע"פ שזה כרוך בטרחה, זמן כסף נסיעות ציפיה וכו' לחיי, אם לא שיתחתן עם תמונה...
וישנה רעה חולה שחברות מוציאות תמונות שבידן מחתונות וכיוצ"ב ומעבירות הלאה, לא יאבה השם וכו'.
לא זכיתי להבין את כבודו,מה הקשר לצורכי החתונה? חזל אומרים לך אם אתה סולד מהמראה שלה,זה לא יעבוד
מי התיר קודם פגישות לראותה?לשיטת כבודו,למה צריך בכלל פגישות?! חתונה וזהו!
אלא ברור שלפני שמחליטים להנשא מחליטים אם זה מתאים. וחלק מההחלטה זה התאמה במראה. ואם אפשר לחסוך טרחה וכו' מראש,אז למה לא?
ובאמת מ"ש מלא להגיד לבחורה שהיא חסרת 2 ידיים או ל"ע אלכוהוליסטית לפני הפגישה,אלא להביא אותו לפגישה ואז שהיא תגלה לו/שיראה.ברור לכולם שזה מיותר,הרי הוא היה פוסל מראש על זה וחבל על הזמן
אז מה ההבדל בין זה לבין מראה שהוא לא יכול לסבול?
זה שתמונה יכולה להרוס זה כבר טעם אחר,ופה באמת יש לדון. לענ"ד אם זה תמונה שנראית סביר מינוס,לפסול סתם זה באמת טעות של החתן.אבל אם הוא רואה בתמונה שאין שום כיוון בעולם גם אם העולם יהתפך שהוא יהיה עם דבר כזה..אז למה לא?
זה שתמונה יכולה להרוס זה כבר טעם אחר,ופה באמת יש לדון. לענ"ד אם זה תמונה שנראית סביר מינוס,לפסול סתם זה באמת טעות של החתן.אבל אם הוא רואה בתמונה שאין שום כיוון בעולם גם אם העולם יהתפך שהוא יהיה עם דבר כזה..אז למה לא?
זו הטעות, בחורים פוסלים סתם, זה מציאות.
ובמקרים שאין שום כיוון בעולם, תמונה רק יכולה להרוס, מה שאין כן שרוב הפעמים האופי מכריע, והעולם מעיד על כך שהרבה משודכים שנראים טוב לקחו משודכים שאינם נראים טוב, מה גרם לו כך? שתי אופציות או שהם נראים טוב בעיניהם או האופי הכריע.
וע"כ בעדיפות אין לתת תמונה, אלא א"כ הבחור או הבחורה נראים ממש טוב. (וגם זה לפעמים לא מצליח, כי הוא מחפש איזה אחת עם סגנון מוזר שלו).
זו הטעות, בחורים פוסלים סתם, זה מציאות.
ובמקרים שאין שום כיוון בעולם, תמונה רק יכולה להרוס, מה שאין כן שרוב הפעמים האופי מכריע, והעולם מעיד על כך שהרבה משודכים שנראים טוב לקחו משודכים שאינם נראים טוב, מה גרם לו כך? שתי אופציות או שהם נראים טוב בעיניהם או האופי הכריע.
וע"כ בעדיפות אין לתת תמונה, אלא א"כ הבחור או הבחורה נראים ממש טוב. (וגם זה לפעמים לא מצליח, כי הוא מחפש איזה אחת עם סגנון מוזר שלו).
אם המציאות שבחורים פוסלים סתם,זה כבר טעם אחר ועניין בפני עצמו ובזה באמת אין לי דעה, אני לא בקיא מספיק בנושא. אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות, ובתקופת השידוכים שלי אני יודע שלא הייתי פוסל סתם ולכן רציתי לראות תמונות לפני כל ההשקעה וכו'
אבל אם זה היה רק מהטעם של "בדורות שעברו לא היה תמונות אז היום גם לא צריך" אז פה באמת כמו שכתבתי לעיל.