זכורני עד לפני כעשור את מרן הגר"מ מאזוז כשהוא נוסע באוטובוס ברחובות בני ברק.
ובתחילת האשכול החמוד הזה דיברו על אשכנזים,
ונזכרתי שלפני כ-30 שנה ראיתי את מרן הגראי"ל שטינמן מהלך ברחוב חזון איש לבדו. בלי משב"קים וכו', והנהנן לי לשלום... (הייתי ילד...) כדרכו לכל אדם ברחוב.
ואת הגרב"ש דויטש (לרפו"ש) ראיתי לפני כ-7 שנים בקו 402....
והתחלתי לחשוב שאולי האשכול הזה לא באמת מראה את גדול ענוותנותם של גדולינו, אלא את הרדידות בה אנו חיים.
כביכול רב נמדד לפי בגדיו\רכבו\ משב"קיו\עוזריו, וכשאנו רואים רב שלא מהלך כפי ה'תקנון' - זה מיד הופך להיות צהוב.....
ונזכרתי בגמרא הזו (תענית ז.):
"אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב הוי כל צמא לכו למים - לומר לך: מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה. ואמר רבי אושעיא: למה נמשלו דברי תורה לשלשה משקין הללו: במים, וביין, ובחלב. דכתיב הוי כל צמא לכו למים, וכתיב לכו שברו ואכלו ולכו שברו בלוא כסף ובלוא מחיר יין וחלב, לומר לך: מה שלשה משקין הללו אין מתקיימין אלא בפחות שבכלים, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה. כדאמרה ליה ברתיה דקיסר לרבי יהושע בן חנניה: אי, חכמה מפוארה בכלי מכוער! - אמר לה: אביך רמי חמרא במני דפחרא. - אמרה ליה: אלא במאי נירמי? - אמר לה: אתון דחשביתו - רמו במאני דהבא וכספא. - אזלה ואמרה ליה לאבוה. רמייא לחמרא במני דהבא וכספא, ותקיף. אתו ואמרו ליה. אמר לה לברתיה: מאן אמר לך הכי? אמרה ליה: רבי יהושע בן חנניה. קריוהו, אמר ליה: אמאי אמרת לה הכי? - אמר ליה: כי היכי דאמרה לי - אמרי לה. - והא איכא שפירי דגמירי! אי הוו סנו - טפי הוו גמירי".
את ההקבלה לנידון דידן - תעשו אתם...
ובתחילת האשכול החמוד הזה דיברו על אשכנזים,
ונזכרתי שלפני כ-30 שנה ראיתי את מרן הגראי"ל שטינמן מהלך ברחוב חזון איש לבדו. בלי משב"קים וכו', והנהנן לי לשלום... (הייתי ילד...) כדרכו לכל אדם ברחוב.
ואת הגרב"ש דויטש (לרפו"ש) ראיתי לפני כ-7 שנים בקו 402....
והתחלתי לחשוב שאולי האשכול הזה לא באמת מראה את גדול ענוותנותם של גדולינו, אלא את הרדידות בה אנו חיים.
כביכול רב נמדד לפי בגדיו\רכבו\ משב"קיו\עוזריו, וכשאנו רואים רב שלא מהלך כפי ה'תקנון' - זה מיד הופך להיות צהוב.....
ונזכרתי בגמרא הזו (תענית ז.):
"אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב הוי כל צמא לכו למים - לומר לך: מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה. ואמר רבי אושעיא: למה נמשלו דברי תורה לשלשה משקין הללו: במים, וביין, ובחלב. דכתיב הוי כל צמא לכו למים, וכתיב לכו שברו ואכלו ולכו שברו בלוא כסף ובלוא מחיר יין וחלב, לומר לך: מה שלשה משקין הללו אין מתקיימין אלא בפחות שבכלים, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה. כדאמרה ליה ברתיה דקיסר לרבי יהושע בן חנניה: אי, חכמה מפוארה בכלי מכוער! - אמר לה: אביך רמי חמרא במני דפחרא. - אמרה ליה: אלא במאי נירמי? - אמר לה: אתון דחשביתו - רמו במאני דהבא וכספא. - אזלה ואמרה ליה לאבוה. רמייא לחמרא במני דהבא וכספא, ותקיף. אתו ואמרו ליה. אמר לה לברתיה: מאן אמר לך הכי? אמרה ליה: רבי יהושע בן חנניה. קריוהו, אמר ליה: אמאי אמרת לה הכי? - אמר ליה: כי היכי דאמרה לי - אמרי לה. - והא איכא שפירי דגמירי! אי הוו סנו - טפי הוו גמירי".
את ההקבלה לנידון דידן - תעשו אתם...