• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

תפילה בנץ בר"ה

מרן ע"ה לא היה מתפלל בנץ בר"ה ויוהכ"פ, לכה"פ בשנים האחרונות שזכיתי והתפללתי עמו, אמנם מן הסתם התעורר קודם עלוה"ש.
אבל זה לא אומר שיש מעלה עצומה בתפילה בנץ בפרט בימים אלו.. ויחזיק עצמו יותר מהרגיל יזכור שהוא כעת עומד לפני המלך שמשמש ומפשפש במעשיו.. ואז ודאי לא יצליח להירדם!
 
במקומות רבים תפילה שלא בנץ בר"ה היא כלל לא אופציה.
לא ממש קשה לא לישון עד חצות, ובשביל להספיק קרבנות צריך להתחיל כשעה לפני הנץ, שזה בערך 5:00-5:30 כך שזה לא בשמים.
לא אמרנו קשה או לא. רק הבאתי את דברי בני מרן זיע"א לגבי הנהגת מרן זיע"א.
אגב, עמדתי ואתבונן בשאלה אחרת: האם אדם שלא ישרוד כל החג לא לישון (יחזיק עד חצות אבל אח"כ כן ישן) אם יתפלל בנץ. אבל אם יוותר על הנץ ואז כדברי מרן פחות בעייתי כי היה כבר ישן. יצליח להחזיק ער כל היו"ט.
 
אגב, עמדתי ואתבונן בשאלה אחרת: האם אדם שלא ישרוד כל החג לא לישון (יחזיק עד חצות אבל אח"כ כן ישן) אם יתפלל בנץ. אבל אם יוותר על הנץ ואז כדברי מרן פחות בעייתי כי היה כבר ישן. יצליח להחזיק ער כל היו"ט.
הרי הרב עצמו לא דיבר על זה שישן לפני חצות אלא אם מתפלל בעייפות, שאם עצם התפילה לא מתפלל כראוי בוודאי שלא טוב עושה שקם מוקדם. ואה"נ שיודה לרב אזולאי שעדיף התפילה בנץ מעניין השינה קודם חצות, וכ"ש לאחר חצות. שידוע גודל מעלת התפילה כוותיקין שהוא מבואר בגמרא משא"כ עניין השינה שלא מוזכר בגמ'.
 
הרי הרב עצמו לא דיבר על זה שישן לפני חצות אלא אם מתפלל בעייפות, שאם עצם התפילה לא מתפלל כראוי בוודאי שלא טוב עושה שקם מוקדם. ואה"נ שיודה לרב אזולאי שעדיף התפילה בנץ מעניין השינה קודם חצות, וכ"ש לאחר חצות. שידוע גודל מעלת התפילה כוותיקין שהוא מבואר בגמרא משא"כ עניין השינה שלא מוזכר בגמ'.
לא דיברתי על תפילה בעייפות. מתפלל כדבעי. אבל יהיה חייב לישון אחר חצות ולא יוכל להישאר ער עד מנחה ערבית ברצף. עדיף נץ? או עדיף מאוחר יותר להתפלל ולהישאר כל היו"ט ער. כמובן לא יושב בטל...
 
חזור
חלק עליון