• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

תפילה על פרנסה במנחה

באיזה ענין בדיוק
אם זה על מנחה מצורף מסה"ק
אם אפשר לבקש על פרנסה בתפילת מנחה וערבית [וכן לומר הנוסח המתוקן בסידורים]

כתב השלמי ציבור והביאו כה"ח (קיט ג) דע"פ הזוהר אין לבקש על המזונות במנחה וערבית וז"ל הזוהר (כרך ג פרשת פנחס דף רכו עמוד ב) ועל דא לית חייובא דמזונא אלא לבתר צלותא, בצלותא דמנחה (בערב) קודם צלותא, מ"ט בגין דעד לא אשתכח דינא קשיא, בעוד דאנפין דמלכא נהירין יימא תהלה לדוד בהאי סדורא דמזונא, דלבתר דדינא שריא ותלי על עלמא לאו שעתא איהו, אתא ר' פנחס ונשקיה. [ונראה כוונת הזוהר דבתפלת מנחה מזכיר עניין המזונות בפסוק "פותח את ידך" קודם התפלה, כי שמתחיל את התפלה זה שעת דין ולא הזמן לבקש מזונות].

אולם ע"פ הפשט יכול לבקש. ועוד דצריך להבין לפי הזוהר איך מבקשים בברכת השנים.

ועוד דמרן החיד"א דידיו רב לו בתורת הנסתר לא חילק בזה וכתב להדיא במורה באצבע [הבאנו דבריו בסימן קיט' בהערה] דבכל התפילות יאמר התפילה הנ"ל ושם מוזכר פרנסה [1].

ועוד דכף החיים הביא בסוף דבריו דברי הרוח חיים דאם יש זכות בידו תתקבל תפלתו על המזונות גם במנחה. וע"ע במאיר עוז (עמוד תרמז).

ולכן המבקש גם בתפלת המנחה [וערבית] שפיר עביד.



[1] ושוב ראיתי למרן החיד"א בספר מדבר קדמות (מערכת ת אות ד) שכתב וראיתי מי שכתב דמוכח מדברי הזהר הקדוש (ח"ג דף רכ"ז) שלא יתפלל תפלה על הפרנסה בתפלת מנחה ע"ש. וצריך להתיישב בדבר, ונראה דלא פשיטא ליה דהזוהר אוסר.
 
חזור
חלק עליון