• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

’מידת החסד’ הספרדית

זכות היא לי להצטרף לפורום חשוב זה וברוכים הנמצאים..
רציתי לשאול, מי יודע מקור כלשהו למה שמרן הרב עובדיה זצוק’’ל היה אומר בשם החיד’’א,
ש’’הספרדים זו מידת החסד והאשכנזים זו מידת הגבורה’’.
1) מתי והיכן מרן אמר את הדברים והיכן אפשר להאזין/לצפות/לקרוא את הדברים,
2) מהו המקור בספרי החיד’’א לדברים
3) אדרבה, אם מישהו יוכל להעלות תוכן שכזה למערכת כאן - יבורך..
 
דבריו של ג"ע החיד"א משם ר' יוסף שמואל קאזיס ממנטובה: "הספרדים בחסד, ומשום הכי הם משוררים מעט, ולא עלו לבית ב' שהיה מסוד הגבורה, ומשום הכי בוכים בתשעה באב יותר מכל הק"ק. אבל אשכנזים "גבורה", ומשום הכי משוררים הרבה ומפסיקים במדת הגבורות דיש הפסק ביניהם, ומחמירים בדינים כמידת גבורה, והספרדים מקילים כי הם חסד. ויש קטרוג בין ספרדים לאשכנזים שהם הפכיים. והאיטליינים הם תפארת ולכן הם ממוזגים בדינים ובשירות ונוטים אל הספרדים, כי התפארת נוטה לחסד, ומשום הכי אומרים ב' פעמים לעילא בקדיש, שהתפארת עולה למעלה. זת"ד, וברוך היודע". (מובא בס' הרב חיד"א ח"א עמוד קסה). ועיין נמי בספרו מאור ישראל דרושים (עמוד רלב), ואכמ"ל.
 
דבריו של ג"ע החיד"א משם ר' יוסף שמואל קאזיס ממנטובה: "הספרדים בחסד, ומשום הכי הם משוררים מעט, ולא עלו לבית ב' שהיה מסוד הגבורה, ומשום הכי בוכים בתשעה באב יותר מכל הק"ק. אבל אשכנזים "גבורה", ומשום הכי משוררים הרבה ומפסיקים במדת הגבורות דיש הפסק ביניהם, ומחמירים בדינים כמידת גבורה, והספרדים מקילים כי הם חסד. ויש קטרוג בין ספרדים לאשכנזים שהם הפכיים. והאיטליינים הם תפארת ולכן הם ממוזגים בדינים ובשירות ונוטים אל הספרדים, כי התפארת נוטה לחסד, ומשום הכי אומרים ב' פעמים לעילא בקדיש, שהתפארת עולה למעלה. זת"ד, וברוך היודע". (מובא בס' הרב חיד"א ח"א עמוד קסה). ועיין נמי בספרו מאור ישראל דרושים (עמוד רלב), ואכמ"ל.
מה זה ספר ’’הרב חיד’’א’’? איך משיגים אותו?
 
זכות היא לי להצטרף לפורום חשוב זה וברוכים הנמצאים..
רציתי לשאול, מי יודע מקור כלשהו למה שמרן הרב עובדיה זצוק’’ל היה אומר בשם החיד’’א,
ש’’הספרדים זו מידת החסד והאשכנזים זו מידת הגבורה’’.
1) מתי והיכן מרן אמר את הדברים והיכן אפשר להאזין/לצפות/לקרוא את הדברים,
2) מהו המקור בספרי החיד’’א לדברים
3) אדרבה, אם מישהו יוכל להעלות תוכן שכזה למערכת כאן - יבורך..
מרן אמר דברים אלו כשנבחר להיות הרב הראשי, בנוכחות ראשת הממשלה דאז, בבית הנשיא זלמן שזר. עם הרב גורן.
הדברים מופיעים כאן:
דקה 55:17 מרן מתחיל אבל לדבר על זה מדקה 53
השיעור מתאריך טז טבת תשס"ה בעין יעקב
 
מרן אמר דברים אלו כשנבחר להיות הרב הראשי, בנוכחות ראשת הממשלה דאז, בבית הנשיא זלמן שזר. עם הרב גורן.
הדברים מופיעים כאן:
דקה 55:17 מרן מתחיל אבל לדבר על זה מדקה 53
השיעור מתאריך טז טבת תשס"ה בעין יעקב
אשריך הרב אושרי רביב על העלאת הדברים.
ממש שמחתני בפעלך איזה דברים מתוקים וערבים בשמחה.. רק מעצים את גודל האבידה שחסרנו בהסתלקותו.. ממש געגועים עזים למרן זיע"א שלא היה ולא יהיה כמותו עד בא ינון
 
נערך לאחרונה:
והגאון רמנ"מ שליט"א שבחו ועטרו בעטרות של זהב. ואשרי מי שמחזיק את ספריו כגון ספרו יוסף בחירי על מרן הבית יוסף
ואילו הגאון רבנ"ד שליט"א ס"ל לחלק שאת ספרו החיד"א מצוה להחזיק ואת ספרו יוסף בחירי אין להחזיק.
ולעומתו הגאון רשבח"ז שליט"א ס"ל שאין להחזיקו בבית אלא רק באופן אלקטרוני.
ואילו היה לי עוד שיטה הייתי ממציא עוד ר"ת...
 
והגאון רמנ"מ שליט"א שבחו ועטרו בעטרות של זהב. ואשרי מי שמחזיק את ספריו כגון ספרו יוסף בחירי על מרן הבית יוסף
הוא משבח עוד הרבה מחברים ואנשים שלא פחות גרועים מהנ''ל
ובחו''ל היה מתארח באופן קבוע בבית אחד מכשף ז''ל שגורש מהארץ בבושת פנים
 
והגאון רמנ"מ שליט"א שבחו ועטרו בעטרות של זהב. ואשרי מי שמחזיק את ספריו כגון ספרו יוסף בחירי על מרן הבית יוסף
ואילו הגאון רבנ"ד שליט"א ס"ל לחלק שאת ספרו החיד"א מצוה להחזיק ואת ספרו יוסף בחירי אין להחזיק.
ולעומתו הגאון רשבח"ז שליט"א ס"ל שאין להחזיקו בבית אלא רק באופן אלקטרוני.
ואילו היה לי עוד שיטה הייתי ממציא עוד ר"ת...
הוא משבח עוד הרבה מחברים ואנשים שלא פחות גרועים מהנ''ל
ובחו''ל היה מתארח באופן קבוע בבית אחד מכשף ז''ל שגורש מהארץ בבושת פנים
ע"י גדולי ישראל ובראשם חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל.
והלויית המגורש הנ"ל יצאה מישיבתו, והספידו בדברי שבח והלל.
אפשר להבין מה הולך פה??????
 
חזור
חלק עליון