לאיש לאשקלון היום רב ספרדי?
והרב ברדא רצה להתמודד, אבל ב"ה הגיע לפני כחודש לגיל 70 ולא יוכל להתמודד. כך יהיה רב ההולך בדרכו של מרן זיע"א בעז"ה.
אבל יש לו טענה חזקה לגבי הפלאטה של שבת, צריך להתמודד עם הטענות אלו, ולא מחניפים לאף אחד, ובפרט שזה כן דעת כל גדולי פוסקי זמנינו שאסור לשים לכתחילה על הפלאטה בשבת, ומה שמבואר בראשונים דרך רוב בישול, היינו רק מול האש ולא על האש ממש, וכי יעלה על הדעת שמותר לשים לכתחילה על נר קטן בשבת בגלל שאין זה דרך רוב בישול???וכאן הוא מצטער שיצא חזון עובדיה חדש, וחבל שעדיין לא חזר בו להורות כדברי הרב ברדע:
הצג קובץ מצורף 4231
הטענה לא מתחילה, להשים על נר הוא אסור משום בישול, ובפלטה התירו משןם "מיחזי כמבשל", שלא שייך במקום שאין דרך לבשל כמבואר בדברי הרשב"א, ופשוט.אבל יש לו טענה חזקה לגבי הפלאטה של שבת, צריך להתמודד עם הטענות אלו, ולא מחניפים לאף אחד, ובפרט שזה כן דעת כל גדולי פוסקי זמנינו שאסור לשים לכתחילה על הפלאטה בשבת, ומה שמבואר בראשונים דרך רוב בישול, היינו רק מול האש ולא על האש ממש, וכי יעלה על הדעת שמותר לשים לכתחילה על נר קטן בשבת בגלל שאין זה דרך רוב בישול???
כבודו התבלבל לגמרי, כל הנושא של להניח לכתחילה מדובר בתבשיל מבושל כל צורכו, שלא שייך בישול.... ואם זה לא מבושל גם הרב עובדיה לא התיר לשים על הפלאטה כלל, כי שייך בישול מן התורה,הטענה לא מתחילה, להשים על נר הוא אסור משום בישול, ובפלטה התירו משןם "מיחזי כמבשל", שלא שייך במקום שאין דרך לבשל כמבואר בדברי הרשב"א, ופשוט.
נו, מעולה זה מה שטענתי שאין כאן נדון על הבישול אלא על מיחזי, ולכן מובנים היטב דברי מרן זיע"א שמותר להניח על פלטה משום שאין דרך לבשל. ורק לא מובנים דבריך שהקשתה מנר שאה"נ גם שם זה תלוי אם דרך לבשל כך או לא.כבודו התבלבל לגמרי, כל הנושא של להניח לכתחילה מדובר בתבשיל מבושל כל צורכו, שלא שייך בישול.... ואם זה לא מבושל גם הרב עובדיה לא התיר לשים על הפלאטה כלל, כי שייך בישול מן התורה,
לא הבנתי דבריך, הרי זה מוסכם שאפשר לבשל בפלטה כמו באש, כי באמת ה"ז אש ממש, אלא העניין שלא שייך כאן מיחזי כי אין זה דרך שפיתת קדרה, וא"כ מה לי פלטה או נר.על נר זה מוסכם לכו''ע שזה אסור אפי' שזה לא דרך בישול היום, כי אתה מניח התבשיל על אש אמיתי! ומה שהתיר הרשב''א משום שאין זה דרך רוב בישול מדובר שם רק משום שזה מצד האש, שעל הצד זה לא דרך בישול, אבל כשאתה מניח תבשיל על דבר שמבשל בפועל כמו אש, הרי זה ממש מיחזי כבמשל, ועובדא שאם יבשל ממש בשבת על הפלאטה הרי הוא חייב מן התורה משום מבשל לכו''ע אפי' לפי מרן הרב עובדיה זיע''א והוא הדין לגבי בשר בחלב הרי זה חייב משום בישול בשר בחלב, אפי' שבשתיהם [שבת ובשר בחלב] בעינן דרך בישול כדי להתחייב!
זאת מנין לך? אם האיש הזה עם כזה עבר מפואר מדוע אף אחד לא מזכיר זאת?הבנתי שהלה חולק על המועצת ושוב מורה לתלמידיו להצביע למפלגה שאין רוח חכמים נוחה הימנה
כידוע מרן זיע"א התבטא על בן אמה [גביר] אני לא סולח לו הוא ציער את אישתי הוא הרג את אישתי -
היתבטאות השמורה רק למיוחדים [אני לא זוכר את הנוסח במפורש ]
כן הוא האיש שקם כעבד לארגן הפגנות מתחת לביתו של מרן עם רמקולים
ואותו 'רב' לא מתבייש לתמוך בחביריו בריש גלי
קראתי המאמר, ולא יאומן כי יסופר, של"מ.(ומצו"ב מאמר המראה את לשונותיו המחוצפות כנגד רבותינו הראשונים).
?של"מ.
ומרן הראש"ל שליט"א כמדומה בילקו"י פסח הביא עוד כהנה וכהנה מלשונותיו.קראתי המאמר, ולא יאומן כי יסופר, של"מ.
אני התכוונתי לשאול לגבי איתמר ב"ג, שלפי החשבון הפשוט קשה להאמין שהוא היה פעיל נגד רבינו עובדיה בזמנו, שמצד גילו הוא נראה לא יותר מגיל 50 והמחאות הנ"ל בחיי הרבנית ע"ה היו לפני קרוב ל40 שנההגם שחלק על מרן ... ומרן התבטה עליו בחריפות לדידן הוא ניצוח בין תלמידי חכמים ( כן !!!! הוא לא קטלא קניא) ואין לנו שום התיר לזלזל משום כך בתח.
סליחה על הבוטות יש פה נימה של זיזלוז !!!!
וכמוה לא יעשה בישראל. וכי זה מחלוקת ראשונה מאז ומעולם כך היה. השומע ישמע והחדל יחדל.
שמא יביא כבודו מהדברים המזעזעים והמחרידים שכתב בספר אביר הרועים ח"ג עמ' 375 בזה, ואני מעתיק קצת: זכורני שפעם אחת נכנסתי אליו בשעת בוקר ראיתיו נסער מאוד ואמר לי דע לך שהיו הזה ראוי היה שיתאספו חכמי ישראל ויעשו נידוי רק שאין הדור מתוקן! ... והיה כל גופו מזדעזע עד שפרץ בבכי ואמר לי כל הלילה לא ישנתי ... ועל פי האמת היינו צריכים עכשיו ממש לכנס את כל גדולי הרבנים ספרדים ואשנזכים ולנדות את אותו חכם עד שישוב מדבריו ויעשה תשובה ויקבל על עצמו שלא יותר לעולם לעשות כןבמחילה, הרב הנ"ל מרן זיע"א כתב בחזו"ע חנוכה להתרחק ממנו.
והינו מזלזל ברבים מרבותינו, החיים עמנו. וגם על רבותינו הראשונים כותב כדבר איש לרעהו, בדברי תוכחה ומוסר, משל יש לו השגה כלשהי בדרגתם. ומרן הראש"ל שליט"א מתריע ע"ז בספריו בכמה מקומות, ואף בשיעוריו מידי ערב פסח. (ומצו"ב מאמר המראה את לשונותיו המחוצפות כנגד רבותינו הראשונים).
ואמר שמעולם לא היתה מפלגה חרדית שאפשר לתמוך בה (כולל ש"ס בימי מרן זיע"א).
ואנא יניחו לנו כל האנשים הנ"ל וישארו במקומם, ולא יבלבלו מוחנו.
שרי ליה מריה
עכשיו ברדא אומר להצביע לסמוטריץ'... מעניין, הבן אדם חייב נידוי לפי מרן, ומרן אומר עליו: "וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו" ואתה אומר ביזוי תלמידי חכמים. גיואאלד...כל האשכול הזה ביזוי תלמידי חכמים
כרגיל פותח האשכול שואל משהו
וכל מה שיש לעם להגיד על הדמות יוצא
(כמובן בלי קשר לפותח האשכול)
להתרחק מפסקיו, זה לא אומר נידוי, וכ"ש לזלזל שזה לא מתיר כלל.עכשיו ברדא אומר להצביע לסמוטריץ'... מעניין, הבן אדם חייב נידוי לפי מרן, ומרן אומר עליו: "וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו" ואתה אומר ביזוי תלמידי חכמים. גיואאלד...