הרב חנוך חולק על מרן בדברים מסויימים, אבל אין זה סותר, הוא מכבד את מרן בכל הכבוד הראוי.בבאר התלמוד הרב חנוך כן עושה חדר יחוד ,רק לא מיד אלא אח'כ כשאף אחד לא שם לב. [ כך היה אצל בתי בכל אופן]
על זה נאמר "מחלוקת לשם שמים".
הרב חנוך חולק על מרן בדברים מסויימים, אבל אין זה סותר, הוא מכבד את מרן בכל הכבוד הראוי.בבאר התלמוד הרב חנוך כן עושה חדר יחוד ,רק לא מיד אלא אח'כ כשאף אחד לא שם לב. [ כך היה אצל בתי בכל אופן]
ודאי שהוא מכבד , גם מרן שליט'א מאוד אוהב אותו ומזכיר תמיד את ישיבתו לשבח.הרב חנוך חולק על מרן בדברים מסויימים, אבל אין זה סותר, הוא מכבד את מרן בכל הכבוד הראוי.
על זה נאמר "מחלוקת לשם שמים".
הרב שטינמן זצוק'ל אמר שבדורנו -לתועלת הבחורים- צריך לעשות כמו החסידים, מה שנקרא פאברייגען!!באר התלמוד זו ישיבה חסידית בכלל.
הרב שטינמן זצוק'ל אמר שבדורנו -לתועלת הבחורים- צריך לעשות כמו החסידים, מה שנקרא פאברייגען!!
היינו לאכול ולשיר ביחד מידי פעם, ולא כמו פעם שהיו רק צמודים לסטנדר, וזה מה שעושה בטוב טעם הרב חנוך שליט'א,
טיש בטו' בשבט וכדו'
ובחתונות של תלמידיו ,ממש מרנין ומשמח לראות איך מרקיד את כל הבחורים, ומשמח את החתן.
כי זה יכול להתפרש כהכפשה.נכון אני בעד אבל למה נמחק ההודעה
@מורשת מרן
ח"ו זה הדיבור כיום בעולם הישיבות מה שאני יודע.כי זה יכול להתפרש כהכפשה.
אם אפשר לראות מכתב זה מאוד אשמחמי שהיה ראש המבטלים את שיטת הלימוד בפורת יוסף זה מרן רשכב''ג זצוק'ל יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת וגם פורת יוסף לא לומדים כך היום אולי בבאר יהודה לומדים כך אני לא יודע ?...?.
בקיצור.........
אל תדאג זה בדיקה יסודיתזה לא נכון עובדתית במאור התורה . באר התלמוד יסודות .רכסים .ועוד ועוד לא מחייבים את כל מה שכתבת דבדוק טוב לפני שאתה כותב אולי הרבנים ממליצים וכדו' איך אין זה חובה הפוך בבאר התלמוד (שעבדך הנאמן למד שם) לא חיבו לעשות חדר יחוד ורה''י עשה שבועה חמורה ופראק ח.ח.ח. מה זה קשור למשתכנז וגם הרבה מהבחורים לא שמים פראק בחתונה וק''ו שלא מחייבים אז לפני שכבודו כותב תבדוק טוב טוב
על מה אתה מדבר תגיד לי אתה אולי זוכר את עולם הישיבות שלפני 20 שנה לך תראה היום בישיבות לא מאמין ב''ה
באר התלמוד
רינת התורה
ראשית חכמה
בית שמעיה
אימרי משה (תפמ''ש לשעבר)
אור גאון
שיח יוסף
אוצרות התורה
עטרת יצחק
רכסים
יסודות
באר יצחק
ועוד ועוד ........שאין מקום והזמן לפרט ( וגם רק אותם אני יודע בבירור בדיוק) שיש להם את הספרים של מרן בישיבה שלהם וכן את ספרי מו''ר הראש''ל שליט''א הבחורים לומדים בהם והולכים רובם לאור פיסקי מרן
אולי הרבנים ורה''י שלהם ''רוצים וחפצים'' שהבחורים ילכו לפי פסקי הבא''ח או הגרב''צ אבא שאול זצוק''ל אך זה כבר לא הופך את הישיבה למשתכנזים
זה שלא לומדים דקדוק בישיבה ולא אומרים רימל וצ(ס)די זה אומר שהם משוכנזים
זה שאולי הרבנים או הבחורים לומדים בגמ' ותוך כדי לומדים בהברה אשכנזית זה נקרא משתכנז ???
אולי תגיד לי כי לומדים שם קצות החושן ונתיבות המשפט ולא לומדים רק מש''ך עיין דברי מו''ר הראש''ל בכמה הזדמניות
אז אולי רבני הישיבה תרמו לבית מדרש סידורים של ''בית תפילה'' כמו של אשכנזים נו.. נו.. אם בגלל זה אתה חותם את כל הבחורים משתכנזים לא הייתי מתווכח כלל ....
צא וראה עוד בתקופת מרן זצוק''ל כנסים בטדי . בניינה האומה . בכנסי איגוד בני התורה דורשי ה' (זצוק''ל) מי היה שם בחורי ישיבת כסר''ח הם היו בכלל בישיבה שלהם אין להם בין הזמנים (הם לא צריכים לאגור כוחות לזמן הבא ) הא אז כולם היו מחזון עובדיה ............. ???
לר' גלעד יצחקוב היקר!!זה נכון ועוד איך הרבה מהישיבות שהזכרת מחייבים בחתונה חדר יחוד מחייבים פראק ואוסרים שבועה חמורה ומי שאינו עושה זאת מסולק מהישיבה
ובחור שביטל וורט מעיפים אותו ואין מה להתווכח זה מציאות היום כמעט ואין שום ישיבה שלומדת כמו פורת יוסף
שהייתה בזמנו של מרן זיע"א.
ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...וחדר יחוד אינו חובה [מידיעה ברורה], יש הרבה שעושים, אבל לא חובה מטעם הישיבה.
ופראק אינו קשור כלל לאשכנזים ומחילה שוב מכבודו .
וגם שבועה מי שרוצה נשבע. עד כאן דברין של בני נ'י
ודוקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאתבית שמעיה
זה שהיום רוב הספרדים בחתונות שמים פראק זה לא אומר שפארק זה לא שייך לאשכנזיםופראק אינו קשור כלל לאשכנזים ומחילה שוב מכבודו
וחדר יחוד אינו חובה [מידיעה ברורה], יש הרבה שעושים, אבל לא חובה מטעם הישיבה.
עדין לא התחתנתי -נכון,ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...
ודוקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת
זה שהיום רוב הספרדים בחתונות שמים פראק זה לא אומר שפארק זה לא שייך לאשכנזים
וידועה המליצה מה משותף בין פראק לאמבולנס
וכמובן מי שהגיע להוראה אין בעיה שישים אבל כל בחור שני שישים לך פראק זה בא מההאשנזים
עיין בשו"ת 'הראשון לציון' למרן רבינו הראש"ל שליט"א, בשאלה ששלח ראש ישיבת 'בית שמעיה' הגאון הגדול רבי שלמה אנגלנדר שליט"א למרן, עיי"ש.ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...
ודוקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת
זה שהיום רוב הספרדים בחתונות שמים פראק זה לא אומר שפארק זה לא שייך לאשכנזים
וידועה המליצה מה משותף בין פראק לאמבולנס
וכמובן מי שהגיע להוראה אין בעיה שישים אבל כל בחור שני שישים לך פראק זה בא מההאשנזים
כמה שהוא נפגש זה לא משנה במציאות הוא בכלל לא מתייחס למרןומ"מ מה שכתבת "ודווקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת" ברצוני לחדש לך שהראש ישיבה "האשכנזי" נפגש מספר פעמים עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וגם התברך ממנו ,
כמה פטפטת, תוכל לגבות את דבריך בראיות?כמה שהוא נפגש זה לא משנה במציאות הוא בכלל לא מתייחס למרן
כמה פטפטת, תוכל לגבות את דבריך בראיות?
הכובע וחליפה זה גם מרן זיע"א שם וגם מרן שליט"א כך שמה תגיד שמרן משתכנז רח"ל לא אלא כך היה מקובלובנוגע לפראק לא בדיוק הבנתי את סברת כבודו בעניין???
משום, שאם אנו הולכים כך, ונכון, זה התחיל מהאשכנזים, לכן כל מה שהם התחילו אני לא יכול לאמץ אם כך, גם כובע וחליפה הם התחילו???????????
לא בדיוק הוא הגיע באמצע (כנראה שלא ברצונו אונס וכדו'...)והקשיב בקשב רב לכל השיעור.
אתה מוציא שם רעה לא מחייבים חדר יחוד והם כן עושים שבועה !!!ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...
הרב זצ''ל ביטל את צורת הלימוד האיטי ולא מהר וכמדומני שאמר שבישיבת חברון היו גומרים ויודעים סדרים ובפורת יוסף לומדים לאטזה לא נכון עובדתית במאור התורה . באר התלמוד יסודות .רכסים .ועוד ועוד לא מחייבים את כל מה שכתבת דבדוק טוב לפני שאתה כותב אולי הרבנים ממליצים וכדו' איך אין זה חובה הפוך בבאר התלמוד (שעבדך הנאמן למד שם) לא חיבו לעשות חדר יחוד ורה''י עשה שבועה חמורה ופראק ח.ח.ח. מה זה קשור למשתכנז וגם הרבה מהבחורים לא שמים פראק בחתונה וק''ו שלא מחייבים אז לפני שכבודו כותב תבדוק טוב טוב
ובכסר''ח מי שלא היה בתפילה קונסים אתו במאה שקל........ מה זה קשור למשתכנזים ??.?
מי שהיה ראש המבטלים את שיטת הלימוד בפורת יוסף זה מרן רשכב''ג זצוק'ל יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת וגם פורת יוסף לא לומדים כך היום אולי בבאר יהודה לומדים כך אני לא יודע ?...?.
בקיצור........