• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הגדלת החברים בפורום 'מורשת מרן' - כמות מול איכות!

כמות או איכות - הצביעו!


  • סה"כ בוחרים
    48
בבאר התלמוד הרב חנוך כן עושה חדר יחוד ,רק לא מיד אלא אח'כ כשאף אחד לא שם לב. [ כך היה אצל בתי בכל אופן]
הרב חנוך חולק על מרן בדברים מסויימים, אבל אין זה סותר, הוא מכבד את מרן בכל הכבוד הראוי.
על זה נאמר "מחלוקת לשם שמים".
 
הרב חנוך חולק על מרן בדברים מסויימים, אבל אין זה סותר, הוא מכבד את מרן בכל הכבוד הראוי.
על זה נאמר "מחלוקת לשם שמים".
ודאי שהוא מכבד , גם מרן שליט'א מאוד אוהב אותו ומזכיר תמיד את ישיבתו לשבח.
במוצ'ש האחרון הרב חנוך ישב כמעט ממש לידו [יותר מכל הדיינים] והקשיב בקשב רב לכל השיעור.
 
באר התלמוד זו ישיבה חסידית בכלל.
הרב שטינמן זצוק'ל אמר שבדורנו -לתועלת הבחורים- צריך לעשות כמו החסידים, מה שנקרא פאברייגען!!
היינו לאכול ולשיר ביחד מידי פעם, ולא כמו פעם שהיו רק צמודים לסטנדר, וזה מה שעושה בטוב טעם הרב חנוך שליט'א,
טיש בטו' בשבט וכדו'
ובחתונות של תלמידיו ,ממש מרנין ומשמח לראות איך מרקיד את כל הבחורים, ומשמח את החתן.
 
הרב שטינמן זצוק'ל אמר שבדורנו -לתועלת הבחורים- צריך לעשות כמו החסידים, מה שנקרא פאברייגען!!
היינו לאכול ולשיר ביחד מידי פעם, ולא כמו פעם שהיו רק צמודים לסטנדר, וזה מה שעושה בטוב טעם הרב חנוך שליט'א,
טיש בטו' בשבט וכדו'
ובחתונות של תלמידיו ,ממש מרנין ומשמח לראות איך מרקיד את כל הבחורים, ומשמח את החתן.

נכון אני בעד אבל למה נמחק ההודעה
@מורשת מרן
 
מי שהיה ראש המבטלים את שיטת הלימוד בפורת יוסף זה מרן רשכב''ג זצוק'ל יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת וגם פורת יוסף לא לומדים כך היום אולי בבאר יהודה לומדים כך אני לא יודע ?...?.
בקיצור.........
אם אפשר לראות מכתב זה מאוד אשמח
וגם כפי שאמרתי היום אין שום ישיבה שלומדת כמו פורת יוסף בזמנו של מרן זיע"א
 
זה לא נכון עובדתית במאור התורה . באר התלמוד יסודות .רכסים .ועוד ועוד לא מחייבים את כל מה שכתבת דבדוק טוב לפני שאתה כותב אולי הרבנים ממליצים וכדו' איך אין זה חובה הפוך בבאר התלמוד (שעבדך הנאמן למד שם) לא חיבו לעשות חדר יחוד ורה''י עשה שבועה חמורה ופראק ח.ח.ח. מה זה קשור למשתכנז וגם הרבה מהבחורים לא שמים פראק בחתונה וק''ו שלא מחייבים אז לפני שכבודו כותב תבדוק טוב טוב
אל תדאג זה בדיקה יסודית
וגם לאו דוקא משכזנים בדברים האלה אלא משכנזים בדרך הלימוד או במנהגים (כובע בתפילה לעמוד בישתבח ועוד')
או שפשוט הרבנים מזלזלים במרן זיע"א ובמרן שליט"א חופשי כאלו הם סתם רבנים רחמנא ליצלן
( ובן דודי הגיד לי שבישיעור משנ"ב שראש הישיבה שלו מוסר איונו מזכיר את פסקי מרן כלל וכלל רק אולר"צ בן איש חי ותו לא
ויותר מזה פעם אחת ששיגעו אותו הבחורים שמרן זיע"א אומר כך וכך אמר מה יש לכם מהרב עובדיה הוא נפטר לפני עשר שנים תעזבו אותו ואותה נקראת ישיבה "ספרדית" ומפני כבודה לא אגיד את שמה)

בקיצור אין היום ישיבה ספרדית נקודה
 
על מה אתה מדבר תגיד לי אתה אולי זוכר את עולם הישיבות שלפני 20 שנה לך תראה היום בישיבות לא מאמין ב''ה
באר התלמוד
רינת התורה
ראשית חכמה
בית שמעיה
אימרי משה (תפמ''ש לשעבר)
אור גאון
שיח יוסף
אוצרות התורה
עטרת יצחק
רכסים
יסודות
באר יצחק
ועוד ועוד ........שאין מקום והזמן לפרט ( וגם רק אותם אני יודע בבירור בדיוק) שיש להם את הספרים של מרן בישיבה שלהם וכן את ספרי מו''ר הראש''ל שליט''א הבחורים לומדים בהם והולכים רובם לאור פיסקי מרן
אולי הרבנים ורה''י שלהם ''רוצים וחפצים'' שהבחורים ילכו לפי פסקי הבא''ח או הגרב''צ אבא שאול זצוק''ל אך זה כבר לא הופך את הישיבה למשתכנזים
זה שלא לומדים דקדוק בישיבה ולא אומרים רימל וצ(ס)די זה אומר שהם משוכנזים
זה שאולי הרבנים או הבחורים לומדים בגמ' ותוך כדי לומדים בהברה אשכנזית זה נקרא משתכנז ???
אולי תגיד לי כי לומדים שם קצות החושן ונתיבות המשפט ולא לומדים רק מש''ך עיין דברי מו''ר הראש''ל בכמה הזדמניות
אז אולי רבני הישיבה תרמו לבית מדרש סידורים של ''בית תפילה'' כמו של אשכנזים נו.. נו.. אם בגלל זה אתה חותם את כל הבחורים משתכנזים לא הייתי מתווכח כלל ....
צא וראה עוד בתקופת מרן זצוק''ל כנסים בטדי . בניינה האומה . בכנסי איגוד בני התורה דורשי ה' (זצוק''ל) מי היה שם בחורי ישיבת כסר''ח הם היו בכלל בישיבה שלהם אין להם בין הזמנים (הם לא צריכים לאגור כוחות לזמן הבא ) הא אז כולם היו מחזון עובדיה ............. ???
זה נכון ועוד איך הרבה מהישיבות שהזכרת מחייבים בחתונה חדר יחוד מחייבים פראק ואוסרים שבועה חמורה ומי שאינו עושה זאת מסולק מהישיבה
ובחור שביטל וורט מעיפים אותו ואין מה להתווכח זה מציאות היום כמעט ואין שום ישיבה שלומדת כמו פורת יוסף
שהייתה בזמנו של מרן זיע"א.
לר' גלעד יצחקוב היקר!!
בני רוצה לענות לך-ברשותך:
אחר אלף המחילות אבל היכן כבודו למד איני יודע??
ואשר על כן ברצוני לעדכן נתונים הקיימים בעולם הישיבות הספרדי,
אני לומד בישיבת בית שמעיה, ובישיבתנו- הרב שמורה ההלכה לבחורים הוא "אשכנזי" ולומד חברותא עם בחור
"ילקוט יוסף".
וחדר יחוד אינו חובה [מידיעה ברורה], יש הרבה שעושים, אבל לא חובה מטעם הישיבה.
ופראק אינו קשור כלל לאשכנזים ומחילה שוב מכבודו .
וגם שבועה מי שרוצה נשבע. עד כאן דברין של בני נ'י.
 
וחדר יחוד אינו חובה [מידיעה ברורה], יש הרבה שעושים, אבל לא חובה מטעם הישיבה.
ופראק אינו קשור כלל לאשכנזים ומחילה שוב מכבודו .
וגם שבועה מי שרוצה נשבע. עד כאן דברין של בני נ'י
ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...
בית שמעיה
ודוקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת
ופראק אינו קשור כלל לאשכנזים ומחילה שוב מכבודו
זה שהיום רוב הספרדים בחתונות שמים פראק זה לא אומר שפארק זה לא שייך לאשכנזים
וידועה המליצה מה משותף בין פראק לאמבולנס
וכמובן מי שהגיע להוראה אין בעיה שישים אבל כל בחור שני שישים לך פראק זה בא מההאשנזים
 
ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...

ודוקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת

זה שהיום רוב הספרדים בחתונות שמים פראק זה לא אומר שפארק זה לא שייך לאשכנזים
וידועה המליצה מה משותף בין פראק לאמבולנס
וכמובן מי שהגיע להוראה אין בעיה שישים אבל כל בחור שני שישים לך פראק זה בא מההאשנזים
עדין לא התחתנתי -נכון,
אך הייתי בכמות חתונות מספקת בשביל לראות מה מנהג הישיבה ומה הבחורים נוהגים ואשר על כן אינך צודק כלל,
ומ"מ מה שכתבת "ודווקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת" ברצוני לחדש לך שהראש ישיבה "האשכנזי" נפגש מספר פעמים עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וגם התברך ממנו ,
וגם אם הנהגת הישיבה נוהגת בהנהגה אשכנזית, משום שכל עולם התורה בכללי נוסד על הנהגה אשכנזית, אך בדבר הלכה בישיבה פשוט וברור כמו פסיקת מורנו הרב יצחק יוסף שליט"א ואין שום קשר בהנהגה אשכנזית למשתכנזים, ואם הינך רוצה לומר שגם בהנהגה אינך הולך אחרי אשכנזים מדוע כבודו חובש כובע וחליפה שמקורם מאשכנזים... לספרדים היו תרבושים וג'לביות....
ובנוגע לפראק לא בדיוק הבנתי את סברת כבודו בעניין???
משום, שאם אנו הולכים כך, ונכון, זה התחיל מהאשכנזים, לכן כל מה שהם התחילו אני לא יכול לאמץ אם כך, גם כובע וחליפה הם התחילו???????????
 
ומסתמא בנך עדיין לא התחתן חכה לחתונה ואז תדבר...

ודוקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת

זה שהיום רוב הספרדים בחתונות שמים פראק זה לא אומר שפארק זה לא שייך לאשכנזים
וידועה המליצה מה משותף בין פראק לאמבולנס
וכמובן מי שהגיע להוראה אין בעיה שישים אבל כל בחור שני שישים לך פראק זה בא מההאשנזים
עיין בשו"ת 'הראשון לציון' למרן רבינו הראש"ל שליט"א, בשאלה ששלח ראש ישיבת 'בית שמעיה' הגאון הגדול רבי שלמה אנגלנדר שליט"א למרן, עיי"ש.
 
ומ"מ מה שכתבת "ודווקא ישיבה זאת זה הכי ברור לי שמחייבים זאת" ברצוני לחדש לך שהראש ישיבה "האשכנזי" נפגש מספר פעמים עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וגם התברך ממנו ,
כמה שהוא נפגש זה לא משנה במציאות הוא בכלל לא מתייחס למרן
 
ובנוגע לפראק לא בדיוק הבנתי את סברת כבודו בעניין???
משום, שאם אנו הולכים כך, ונכון, זה התחיל מהאשכנזים, לכן כל מה שהם התחילו אני לא יכול לאמץ אם כך, גם כובע וחליפה הם התחילו???????????
הכובע וחליפה זה גם מרן זיע"א שם וגם מרן שליט"א כך שמה תגיד שמרן משתכנז רח"ל לא אלא כך היה מקובל
אבל מי ששם פראק בזמנם זה היה בעיקר רבנים שהגיעו להוראה והיום כל בחור פתאום ששם פראק זה מנהג שהגיע מהאשכנזים
 
חזור
חלק עליון