• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

ברוך דיין האמת! התקבלה הידיעה הקשה על פטירתו של הגאון הרב יהודה דרעי זצ"ל והוא בן 67 בפטירתו

למה רבי אריה קרע את החליפה, ולא את החולצה, הרי החליפה עשוייה רק לכבוד ואינה מלבוש עיקר. ומנהג הספרדים כולם לקרוע את החולצה.
כבר כתבו לעיל שיש פוסקים שאם לובש את החליפה במשך היום, אין זה מוגדר בגד של כבוד, אלא בגד רגיל ומימלא חייב בקריעה
 
מי אחראי על ניסוח המודעה שמשתמע שמועצת חכמי התורה אינם גדולי ומאורי הדור?
איך קורה טעויות כאלו, של חוסר הערכה בסיסי ואי הכרה בגדולתם של רבותינו...
ח"ו שמיעטו בערכם
לכל מודעה יש כמות מוגבלת של מילים
א"א לכתוב על כל אחד את כל התארים וכו'
 
מי אחראי על ניסוח המודעה שמשתמע שמועצת חכמי התורה אינם גדולי ומאורי הדור?
איך קורה טעויות כאלו, של חוסר הערכה בסיסי ואי הכרה בגדולתם של רבותינו...
ממש לא משתמע כך, אדרבה משתמע שהמועצת יותר חשובה כי הם הקדימו אותם.
כל אחד לפי זווית ראייתו... (כל אחד רוצה לראות את מה שהוא רוצה לראות...)
 
אסור להסתכל בפני רשע גם בתצלום.
לא מדוייק
רוב המוחלט של הפוסקים נוקטים שאיסור זה נאמר רק בהסתכלות על הרשע עצמו ולא על תמונה
כ"ד דעת הגרח"ק זצ"ל (הליכות חיים ח"ב עמ' קעא, גם אני אודך תשובות הרב משה חליוה חלק ו סי' ל) שבתמונה אין איסור, ורק הצורה עצמה גורם רוח טומאה. וכן בספר בנתיבות ההלכה (חלק מה עמ' 289) הביא מהגאון רבי עזריאל אויערבך שליט"א שרק לגבי הסתכלות בתמונה שיש אשה, יש לאסור דזיל בתר טעמא שמביאו לידי הרהור, אבל בתמונה של גוי אין איסור הסתכלות. וכ"כ הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל בספרו שו"ת להורות נתן (ח"י סי' כד).
אמנם הגר"נ קרליץ (חוט שני שבת ג' קובץ עניינים עמ' רס) החמיר בזה ע"ש.

ובכל אופן גם למי שאוסר, כ"ז רק בהסתכלות ולא בראיה בעלמא (מג"א סי' רכו, ציינו הגרעק"א בגליון הש"ס מגילה כח.)
כעין מה שמצאנו לגבי הסתכלות על אשה, והסתכלות על הקשת, ועל הלבנה, ועל הכהנים בנשיאת כפים.
 
חזור
חלק עליון