• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברוך דיין האמת! התקבלה הידיעה הקשה על פטירתו של הגאון הרב יהודה דרעי זצ"ל והוא בן 67 בפטירתו

למה רבי אריה קרע את החליפה, ולא את החולצה, הרי החליפה עשוייה רק לכבוד ואינה מלבוש עיקר. ומנהג הספרדים כולם לקרוע את החולצה.
כבר כתבו לעיל שיש פוסקים שאם לובש את החליפה במשך היום, אין זה מוגדר בגד של כבוד, אלא בגד רגיל ומימלא חייב בקריעה
 
מי אחראי על ניסוח המודעה שמשתמע שמועצת חכמי התורה אינם גדולי ומאורי הדור?
איך קורה טעויות כאלו, של חוסר הערכה בסיסי ואי הכרה בגדולתם של רבותינו...
ח"ו שמיעטו בערכם
לכל מודעה יש כמות מוגבלת של מילים
א"א לכתוב על כל אחד את כל התארים וכו'
 
מי אחראי על ניסוח המודעה שמשתמע שמועצת חכמי התורה אינם גדולי ומאורי הדור?
איך קורה טעויות כאלו, של חוסר הערכה בסיסי ואי הכרה בגדולתם של רבותינו...
ממש לא משתמע כך, אדרבה משתמע שהמועצת יותר חשובה כי הם הקדימו אותם.
כל אחד לפי זווית ראייתו... (כל אחד רוצה לראות את מה שהוא רוצה לראות...)
 
אסור להסתכל בפני רשע גם בתצלום.
לא מדוייק
רוב המוחלט של הפוסקים נוקטים שאיסור זה נאמר רק בהסתכלות על הרשע עצמו ולא על תמונה
כ"ד דעת הגרח"ק זצ"ל (הליכות חיים ח"ב עמ' קעא, גם אני אודך תשובות הרב משה חליוה חלק ו סי' ל) שבתמונה אין איסור, ורק הצורה עצמה גורם רוח טומאה. וכן בספר בנתיבות ההלכה (חלק מה עמ' 289) הביא מהגאון רבי עזריאל אויערבך שליט"א שרק לגבי הסתכלות בתמונה שיש אשה, יש לאסור דזיל בתר טעמא שמביאו לידי הרהור, אבל בתמונה של גוי אין איסור הסתכלות. וכ"כ הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל בספרו שו"ת להורות נתן (ח"י סי' כד).
אמנם הגר"נ קרליץ (חוט שני שבת ג' קובץ עניינים עמ' רס) החמיר בזה ע"ש.

ובכל אופן גם למי שאוסר, כ"ז רק בהסתכלות ולא בראיה בעלמא (מג"א סי' רכו, ציינו הגרעק"א בגליון הש"ס מגילה כח.)
כעין מה שמצאנו לגבי הסתכלות על אשה, והסתכלות על הקשת, ועל הלבנה, ועל הכהנים בנשיאת כפים.
 
חזור
חלק עליון