מעניין שהרב פנחסי אומר ההיפך שא"א לסמוך על הרבנות בכלל גם לא רבנות מהדרין....!!!
י"א וי"א - עשה לך רב והסתלק מהספק.
אני לא מבין את מטרת הדיון פה, מחילה מכבודכם, ואני אסביר:
הרי זה ממש כמו הדין של פפושדו, היתר מכירה וכיו"ב ש:
מי שלא אוכל כי ככה הוא קיבל בישיבה, וככה הוא נוהג או כי כך נהגו בבית, הוא לעולם ינסה להכריח ולדייק כמו שהוא סובר ורוצה לעשות, ולכן אם לדוגמא כתוב מותר והמחמיר תע"ב, אז הוא יתפס על זה שכתוב 'והמחמיר תע"ב' על אף שבדברים שהוא קיבל בישיבה וכיו"ב שצריך להקל, הוא לא מחמיר על אף שכתוב 'המחמיר תע"ב' וכמו הצד השני דלקמן.
ומי שאוכל כי ככה הוא קיבל בישיבה או מבית אבא וכיו"ב, הוא ימשיך לאכול, והוא יסתמך על זה שכתוב 'מותר' ויתעלם ממה שכתוב 'והמחמיר תע"ב' או שיפרש שזה רק חומרא בעלמא, אבל בדברים שהוא מחמיר בהם כי ככה הוא קיבל הוא חוזר להיות כמו הצד הראשון דלעיל.
אמנם, מכיון שיש בין ב' הצדדים כאלו שבאמת רוצים לדעת מה דעת מרן זצ"ל ושליט"א ולהתחיל לנהוג כמותם, אני יכול להמליץ להם את מה שהמליץ לי מו"ר ראש הכולל כשנהייתי אברך:
"אם אתה רוצה לעבור את העולם הזה, תעשה לך רב, ותלך איתו בין להקל בין להחמיר". ובנידו"ד, תמצאו רב שפוסק כמו מרן זצ"ל ושליט"א, שהוא תלמיד חכם, ומה שיגיד לכם תעשו - יגיד לכם לאכול רבנות תאכלו, יאמר אל תאכלו, אז אל תאכלו, וכן בהכל.
אני אסייג ואומר שהדיונים האלו בדעת מרן זצ"ל ושליט"א מבורכים, אבל רק אם הנידון הוא לגופו של עניין בדעת מרן זצ"ל ושליט"א, ברגע שכבר מכניסים דעות של רבנים גדולים אחרים שלא סוברים ו\או לא מורים כמו מרן זצ"ל ושליט"א, זה כבר לא נידון ששייך לכאן, כי דעת מרן שליט"א מבוארת.
מקווה שלא נפגעתם ממני.