א.א
Well-known member
כתב הרמב"םם בתשובה
שו"ת הרמב"ם סימן רנה
שאלה ותורינו הדרתו תפלת השחר מצותה עם הנץ החמהא מי שהקדים והתפלל קודם אותו הזמן לכתחילה בציבור שלא בשעת הדחק, היצא ידי חובתו אם לאו? וסימננו להנץ החמה בישוב על דרך הקירוב מהו? והיש לנו דבר, שנוכל לסמוך עליו בזה, או הדבר בנוי על מה שנאמר וכולם שעשו משעלה עמוד השחר יצאוב ואפילו לכתחלה ושלא בשעת הדחק. יורינו אדונינו.
התשובה מי שמתפלל ללא צורך קודם הנץ החמה, שגה, אבל יצא ידי חובתו ואינו צריך לחזור.ג ודיוק הזמן אינו מחוייב, אלא הוא לפי מה שמתקבל על דעת המתפלל, שהוא הוא הזמן. [וכתב] משה.
ולא הבנתי מה התכוין הרמבם שכתב ודיוק הזמן אינו מעכב אלא לפי מה שמתקבל
לאפוקי ממה
שו"ת הרמב"ם סימן רנה
שאלה ותורינו הדרתו תפלת השחר מצותה עם הנץ החמהא מי שהקדים והתפלל קודם אותו הזמן לכתחילה בציבור שלא בשעת הדחק, היצא ידי חובתו אם לאו? וסימננו להנץ החמה בישוב על דרך הקירוב מהו? והיש לנו דבר, שנוכל לסמוך עליו בזה, או הדבר בנוי על מה שנאמר וכולם שעשו משעלה עמוד השחר יצאוב ואפילו לכתחלה ושלא בשעת הדחק. יורינו אדונינו.
התשובה מי שמתפלל ללא צורך קודם הנץ החמה, שגה, אבל יצא ידי חובתו ואינו צריך לחזור.ג ודיוק הזמן אינו מחוייב, אלא הוא לפי מה שמתקבל על דעת המתפלל, שהוא הוא הזמן. [וכתב] משה.
ולא הבנתי מה התכוין הרמבם שכתב ודיוק הזמן אינו מעכב אלא לפי מה שמתקבל
לאפוקי ממה
נערך לאחרונה: