• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

עמידה בברכת החודש

מה דעת מרן הגר"ע בזה?
(בקיצוש"ע חזו"ע ובילקוט"י לא ראיתי לכך התייחסות. לכאורה זה אומר שדעתם שאי"צ לעמוד? מקור דין זה הוא במג"א והו"ד במשנ"ב)
המנהג הקדמון היה לאומרו בעת פתיחת ההיכל, ואז בלא"ה עומדין לכבודה של תורה.
 
י"ל עוד, דהוי כמו קידוש החודש דעומדים על רגליהם.
כעי"ז כתב המשנ"ב בשם המג"א. והובא בדרשו, שהקשה הגרע"א שהרי הדיינים היו יושבים; ותירץ הגר"מ פינשטיין שהעם היו עומדים בעת אמירת "מקודש מקודש", והאדר"ת (מובא בישורון קובץ ב' עמ' קס"ח) אומר שכשב"ד קידשו את החודש תקעו בשופר, ובתקיעה עומדים; והדעת תורה והגרמ"פ מביאים טעם נוסף, עיי"ש.​
 
חזור
חלק עליון