• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

עמידה בברכת החודש

מה דעת מרן הגר"ע בזה?
(בקיצוש"ע חזו"ע ובילקוט"י לא ראיתי לכך התייחסות. לכאורה זה אומר שדעתם שאי"צ לעמוד? מקור דין זה הוא במג"א והו"ד במשנ"ב)
המנהג הקדמון היה לאומרו בעת פתיחת ההיכל, ואז בלא"ה עומדין לכבודה של תורה.
 
י"ל עוד, דהוי כמו קידוש החודש דעומדים על רגליהם.
כעי"ז כתב המשנ"ב בשם המג"א. והובא בדרשו, שהקשה הגרע"א שהרי הדיינים היו יושבים; ותירץ הגר"מ פינשטיין שהעם היו עומדים בעת אמירת "מקודש מקודש", והאדר"ת (מובא בישורון קובץ ב' עמ' קס"ח) אומר שכשב"ד קידשו את החודש תקעו בשופר, ובתקיעה עומדים; והדעת תורה והגרמ"פ מביאים טעם נוסף, עיי"ש.​
 
חזור
חלק עליון