• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עמידה בברכת החודש

מה דעת מרן הגר"ע בזה?
(בקיצוש"ע חזו"ע ובילקוט"י לא ראיתי לכך התייחסות. לכאורה זה אומר שדעתם שאי"צ לעמוד? מקור דין זה הוא במג"א והו"ד במשנ"ב)
המנהג הקדמון היה לאומרו בעת פתיחת ההיכל, ואז בלא"ה עומדין לכבודה של תורה.
 
י"ל עוד, דהוי כמו קידוש החודש דעומדים על רגליהם.
כעי"ז כתב המשנ"ב בשם המג"א. והובא בדרשו, שהקשה הגרע"א שהרי הדיינים היו יושבים; ותירץ הגר"מ פינשטיין שהעם היו עומדים בעת אמירת "מקודש מקודש", והאדר"ת (מובא בישורון קובץ ב' עמ' קס"ח) אומר שכשב"ד קידשו את החודש תקעו בשופר, ובתקיעה עומדים; והדעת תורה והגרמ"פ מביאים טעם נוסף, עיי"ש.​
 
חזור
חלק עליון