• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

בעניין סעודת פורים השנה

סעודת פורים השנה לכוין לא לצאת ידי המצוה של האכילה בבוקר
כי א"כ לא יוכל לאכול אח"כ כי כבר יצא ידי חובה וזה סעודה שלא רגיל בה
א. מנליה שאסור לאכול (ראיתי באחד מעלוני פסקי ההלכות לפורים שכתב להתיר לאכול אח"כ שוב עם משפחתו עפ"ד המשנ"ב שסעודת פורים יש לעשותה ברבים,, ומותר להצטרף איתם כנראה בשבילם)
ב. מנין שמועיל מחשבתו וכי בדאו' עסקינן (ול"ד), וממ"נ מי שיאכל בבוקר חביתה עם גבינה (היינו דבר מועט) יועיל לו לסעודת פורים בלא שכיון לזה?, וכ"ת כיון שלא אכל בשר ל"ח סעודת פורים הרי אין חיוב לאכול בשר לכו"ע וכן הוא דבר ראוי ולא חובה מן הדין.
ויל"ע
 
חזור
חלק עליון