• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בעניין סעודת פורים השנה

סעודת פורים השנה לכוין לא לצאת ידי המצוה של האכילה בבוקר
כי א"כ לא יוכל לאכול אח"כ כי כבר יצא ידי חובה וזה סעודה שלא רגיל בה
א. מנליה שאסור לאכול (ראיתי באחד מעלוני פסקי ההלכות לפורים שכתב להתיר לאכול אח"כ שוב עם משפחתו עפ"ד המשנ"ב שסעודת פורים יש לעשותה ברבים,, ומותר להצטרף איתם כנראה בשבילם)
ב. מנין שמועיל מחשבתו וכי בדאו' עסקינן (ול"ד), וממ"נ מי שיאכל בבוקר חביתה עם גבינה (היינו דבר מועט) יועיל לו לסעודת פורים בלא שכיון לזה?, וכ"ת כיון שלא אכל בשר ל"ח סעודת פורים הרי אין חיוב לאכול בשר לכו"ע וכן הוא דבר ראוי ולא חובה מן הדין.
ויל"ע
 
חזור
חלק עליון