כיון שזה מצה, ואסור לאכול מצה בערב פסח.
ויש לחלק בין מצה מטוגנת או מבושלת, שהבישול והטיגון הפקיעו ממנה שם מצה, משא"כ קמח מצה שהוא מצה אפויה ורגילה שטחנו אוה ועשו אותה קמח.
כיון שזה מצה, ואסור לאכול מצה בערב פסח.
ויש לחלק בין מצה מטוגנת או מבושלת, שהבישול והטיגון הפקיעו ממנה שם מצה, משא"כ קמח מצה שהוא מצה אפויה ורגילה שטחנו אוה ועשו אותה קמח.
בשו"ת אור לציון ח"ג פי"ג – דיני ערב פסח אות ג כתב:
"שאלה. האם מותר לאכול בערב פסח מצה מבושלת או מטוגנת או עוגה מקמח מצה או קציצות מפירורי מצה".
"תשובה. מצה מבושלת מותר לאכול בערב פסח. אולם יש להמנע מלאכול מצה מטוגנת במשך כל היום. וכן אין לאכול מצה שפירר אותה ועירב אותה בביצים וכדומה, אף אם אפאה לאחר מכן. וכן אין לאכול עוגות מקמח מצה. אבל קציצות מפירורי מצה עם ביצים וכדומה שנתבשלו במרק מותרים בערב פסח. ואם טיגן אותם, ראוי להמנע מלאוכלם בערב פסח".
כך פסק בילקוט יוסף (קצוש"ע אורח חיים סימן תעא – אכילה בערב פסח):
עוגה שנעשית מקמח מצה (אפויה), ועירבו בה דבש ויין וכיו"ב, וחזרו ואפו אותה, אין לאוכלה בערב פסח, שהואיל ונאפית מכבר, אין עליה שוב תורת מצה עשירה. [מהרי"ו, רמ"א סי' תעא ס"ב. מג"א סק"ח. משנ"ב ס"ק יט. ברכ"י סי' תסא סק"א. חזו"ע פסח עמוד צה. ובמהדורת תשס"ג עמ' קצט]. אבל אם רוב התערובת היא מדברים אחרים ומיעוט מקמח מצה, בטל ברוב, ומותר לאכול תערובת זו בערב פסח. [א"ר. כה"ח אות כא. שמירת שבת כהלכתה ח"ב פרק נו הערה ד]".
בשו"ת אור לציון ח"ג פי"ג – דיני ערב פסח אות ג כתב:
"שאלה. האם מותר לאכול בערב פסח מצה מבושלת או מטוגנת או עוגה מקמח מצה או קציצות מפירורי מצה".
"תשובה. מצה מבושלת מותר לאכול בערב פסח. אולם יש להמנע מלאכול מצה מטוגנת במשך כל היום. וכן אין לאכול מצה שפירר אותה ועירב אותה בביצים וכדומה, אף אם אפאה לאחר מכן. וכן אין לאכול עוגות מקמח מצה. אבל קציצות מפירורי מצה עם ביצים וכדומה שנתבשלו במרק מותרים בערב פסח. ואם טיגן אותם, ראוי להמנע מלאוכלם בערב פסח".
כך פסק בילקוט יוסף (קצוש"ע אורח חיים סימן תעא – אכילה בערב פסח):
עוגה שנעשית מקמח מצה (אפויה), ועירבו בה דבש ויין וכיו"ב, וחזרו ואפו אותה, אין לאוכלה בערב פסח, שהואיל ונאפית מכבר, אין עליה שוב תורת מצה עשירה. [מהרי"ו, רמ"א סי' תעא ס"ב. מג"א סק"ח. משנ"ב ס"ק יט. ברכ"י סי' תסא סק"א. חזו"ע פסח עמוד צה. ובמהדורת תשס"ג עמ' קצט]. אבל אם רוב התערובת היא מדברים אחרים ומיעוט מקמח מצה, בטל ברוב, ומותר לאכול תערובת זו בערב פסח. [א"ר. כה"ח אות כא. שמירת שבת כהלכתה ח"ב פרק נו הערה ד]".
מגן אברהם של 9:37, זה ע''פ הבן איש חי, שעה''ש הוא 90 דקות (!) לפני הנץ, ולא 72 כמרן, וצאת הכוכבים הוא 27 דקות אחרי השקיעה, ולא 72 כמרן (כי במנין שעות היום הולכים לפי צאה''כ דר''ת, כדי שחצות יצא באמצע היום, ודלא כהבן איש חי והאור לציון)
מגן אברהם של 10:01 - זה ע''פ עלות השחר של 90 דקות (המכונה בלוחות עלות השחר לחומרא) וצאת הכוכבים דרבנו תם
מגן אברהם של 10:06 - זהו הזמן מעיקר הדין, כי מעיקר הדין נקטי' מעלות השחר הוא 72 דק' לפני הנץ, וצאת הכוכבים מקביל 72 דק' אחר שקיעת חהמה זמן הגר''א הוא ב-10:31 שזה בדיוק 25 דקות (!) אחר זמן המגן אברהם לדינא !
היות וסו''ז אכילת חמץ הוא מדרבנן, ובכ''ז מחמירים לחשב מעלות השחר - תרי חומרי לא מחמירינן ואפשר לסמוך על הזמן המאוחר של מה שמכונה (בטעות) זמן מגן אברהם (למרות שאין לו שום קשר למגן אברהם)
לתשומת לב @העברי ו- @בנימין לוריא