• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אבי בעזרי של הג"ר יצחק לוי

אז למה נכתב "ע"ש"??
ליופי??

הכוונה שתקום ותפתח את המקורות שמובאים שם.
ואם הפשט שם מראה שברור שמותר לשטוף את המברשת אחר הצחצוח הכי נקטינן!
כנראה שאתה אוחז שדרך הפסיקה היא לפזר רמזים כדי שללומד יהיה מקום לטעות או לבנות בניינים ללא יסודות וכד'..
רבותינו לא לימדונו ככה. מה שכתוב כתוב, וזה מה שאמרנו. ומה שלא כתוב אלא רמוז (ואפילו לא זה..), זה מה שכבודו אמר. ואם בכל זאת תרצה לעקם את הפשט זכותך לחשוב כך ולהישאר במסקנתך.
ייש"כ. מועדים לשמחה.
 
מה שכתוב כתוב, וזה מה שאמרנו.
בדיוק! וכתוב מפורש בחזון עובדיה שמותר!
ומה שלא כתוב אלא רמוז
כגון בהליכות עולם שזה לא וודאי שדיבר היכא שמניח את המברשת תחת הזרם.
ואם בכל זאת תרצה לעקם את הפשט
אני חושב שהפשט שלי ישר מאוד (וכמו שפסק הרב דוד נקי שליט"א והרב אלקנה ישראל שליט"א ועוד שמותר לשטוף את המברשת אחר הצחצוח.) אבל זכותך להשאר בעמדתך.
 
חזור
חלק עליון