אור יעקב
Active member
ודן בפתרון של כמה מהפוסקים שכתבו שיקרא למישהו ויברך ויכוון להוציא אותו יד"ח, וכתב שזה מח' הפוסקים וסב"ל עיי"ש.
וצע"ג מדוע לא נאמר ספק ספיקא לברך שמא כל יום מצוה בפני עצמה, ואם תאמר שלא, שמא הלכה כאחרונים שמרן שליט"א הביא שם שסוברים שכן מותר לברך להוציא יד"ח! (וכמו שמרן זצוק"ל כתב שגבי ספירת העומר אמרינן ס"ס שי"א שהיא מהתורה)
ובפרט בנידון דידן שגדול כבוד הבריות שהרב לא יתבייש.
מי שיוכל ליישב הדברים אשמח מאוד.