בינה והשכל
New member
מחילה ממך ביקשתי את לשון האריז"ל, לא את פירושך בדבריו.כשם שברכות השחר אפשר לברך אחר חצות אע"פ שלא ישן עדיין, כך היה אפשר לפרש גם בברכות התורה.
מחילה ממך ביקשתי את לשון האריז"ל, לא את פירושך בדבריו.כשם שברכות השחר אפשר לברך אחר חצות אע"פ שלא ישן עדיין, כך היה אפשר לפרש גם בברכות התורה.
לענ"ד אין כזה האר"י.מחילה ממך ביקשתי את לשון האריז"ל, לא את פירושך בדבריו.
אכן עשיתי זאת, תודה רבה!א"כ, כדאי שתערוך את הודעתך הראשונה.
וז"ל האר"י הח"י ברכות שיש מן ענט"י עד סוף ברכות התורה כולן חייב האדם לסדרם ולברכם בכל יום אע"פ שלא נתחייב בהם לפי שכולם הם רמזים נפלאים אל אורות עליונים ואין לבולם אפי' אם האדם לא ישן בלילה או אם לא הסיר מצנפתו וכו' אע"פ שלא נתחייב בהם לפי שעל מנהגו ש"ע נתקנו חוץ מברכת שעשה לי כל צרכי ביום ט' באב ויום הכיפורים שאז כל העולם יחפי חוץ מברכת ענט"י ומברכת אשר יצר ששתי ברכות אלו אם לא נתחייב בהם אין לברך עליהם.מחילה ממך ביקשתי את לשון האריז"ל, לא את פירושך בדבריו.
להלן שעה"כ דרושי תיקון חצות דרוש א:וז"ל האר"י הח"י ברכות שיש מן ענט"י עד סוף ברכות התורה כולן חייב האדם לסדרם ולברכם בכל יום אע"פ שלא נתחייב בהם לפי שכולם הם רמזים נפלאים אל אורות עליונים ואין לבולם אפי' אם האדם לא ישן בלילה או אם לא הסיר מצנפתו וכו' אע"פ שלא נתחייב בהם לפי שעל מנהגו ש"ע נתקנו חוץ מברכת שעשה לי כל צרכי ביום ט' באב ויום הכיפורים שאז כל העולם יחפי חוץ מברכת ענט"י ומברכת אשר יצר ששתי ברכות אלו אם לא נתחייב בהם אין לברך עליהם.
הרי כל הברכות שמנה האר"י הם על מנהגו של עולם חוץ ענט"י וא"י, וברכות התורה הם בכלל מנהגו של עולם.
עוד דבר על זה שצריך לברך ברכות השחר בחצות אין אר"י כזה... זו הבנת הרש"ש וזה שייך ע"פ היסוד של מנהגו של עולם.
מה רצונך בכך?להלן שעה"כ דרושי תיקון חצות דרוש א:
בענין קומו מן המטה בחצות לילה אחר שיטהר וינקה גופו וירחץ פניו ידיו ורגליו וילבש מלבושיו ויסדר ברכותיו על סדר הנז' בגמ' וכמ"ש הרמב"ם בה"ת.
מה רצונך בכך?
עוד דבר על זה שצריך לברך ברכות השחר בחצות אין אר"י כזה...
הדיון כאן הוא מי שלא ישן... ואין אר"י שאומר שצריך לברך ברכות השחר בחצות אע"פ שלא ישן, אלא הרש"ש כתב כן
ו....היכן ראית שהאר"י מחלק בין אם ישן לבין אם לא ישן?הדיון כאן הוא מי שלא ישן... ואין אר"י שאומר שצריך לברך ברכות השחר בחצות אע"פ שלא ישן, אלא הרש"ש כתב כן
לא הבנתי מה מצאת בדברי, באר"י מבואר שהקם מיטתו, עכשיו אנחנו דנים על משהו שלא כתוב באר"י אלא ברש"ש, זה כבר תלוי, איך מקבלים את דברי הרש"ש, האם הוא שונה משאר המקובלים שאין אנו סומכים על דברים מפורשים שכתב האר"י או שהם הם דברי האר"י.ו....היכן ראית שהאר"י מחלק בין אם ישן לבין אם לא ישן?
הוא לא חילק, וגם אין כל סיבה לחלק. ברכות השחר הינן ברכות השבח ואין בהן דיני הפסק, ואי לכך, בניגוד לברכות התורה - אינן קשורות לשינה או אי שינה.
הרש"ש בנהר שלום גילה את הסיבה לכך שהאר"י הורה לברך אחר חצות לפי הסוד, וגם לסיבה זו אין קשר לשינה אלא למתרחש בעולמות לאחר ח"ל
זה כלל יסודי ביותר מה שמפורש בהאר"י לומדים ממנו הלכה...האר"י דיבר בקם ממיטתו כי בדרכא דעלמא בימיהם אנשים ישנים וקמים ממיטתם, ולא נעורים עד אחר חצות.
אין זה אומר שאם במקרה לא ישנת, דבריו בטלים ואינם חלים, כי אין סיבה שלא יחולו, כי ברכות השחר על מנהגו של עולם נתקנו כדברי הטור, מרן והאריז"ל עצמו בריש שעה"כ דרושי השחר.
לכן עליך להביא ראיה שדבריו חלים רק על הקם ממיטתו ולא על מי שלא קם ממיטתו
לא קשורכשם שברכות השחר אפשר לברך אחר חצות אע"פ שלא ישן עדיין, כך היה אפשר לפרש גם בברכות התורה.
מהיכן אתה יודע שהוא הזמן הקובע???לא קשור
גם אם נאמר שברכת התורה נוהג ע"פ מנהגו של עולם, הזמן שקובע לברכות התורה הוא עה"ש בלי קשר האם נתחייב או לא
כי כך כתבו הפוסקיםמהיכן אתה יודע שהוא הזמן הקובע???
בפשטות דברי האר"י, אפשר לברך ברכות השחר וברכות התורה רק לאחר שנת לילה.כי כך כתבו הפוסקים
ולא נתבאר אירת להדיא בד' האר"י