ביומא (לד, א-ב) איתא ונסכו רביעית ההין ילמד של שחרית משל ערבית, רבי אומר ערבית משל שחרית, ע"כ. ועיי"ש בהמשך הגמ' הביאור, ובתוס' (ד"ה רבי) כתבו הנפק"מ, אם יש נסכים רק לאחד – שלרבנן ינסכו בלילה, כיון שעל זה דיברה התורה במפורש, ולרבי ינסכו בבוקר. ובמשנת יעבץ (או"ח סי' ל' אות א') האריך לבאר דברי התוס', שגדר מפורש בתורה הוא גדר אחר מאינו מפורש בתורה, עיי"ש באריכות.
וצריך להוסיף, שבפסוק בפר' תצוה (כט, מ-מא) נאמר במפורש בתורה "לכבש האחד... כמנחת הבוקר וכנסכה תעשה לה", רק כיון שבפ' פנחס התורה חוזרת על כך בצורה אחרת – זה מלמד שאחד מהם חשוב יותר.
וצריך להוסיף, שבפסוק בפר' תצוה (כט, מ-מא) נאמר במפורש בתורה "לכבש האחד... כמנחת הבוקר וכנסכה תעשה לה", רק כיון שבפ' פנחס התורה חוזרת על כך בצורה אחרת – זה מלמד שאחד מהם חשוב יותר.