• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

כיצד לנהוג באמנון יצחק

אולי שהמערכת תמחוק כבר את האשכול הזה
בתקנון הפורום כתוב: יש לנהוג בלשון נקייה ומכובדת בהתכתבויות בין החברים עצמם, אין לכתוב בצורה אישית, אלא לגופו של עניין. גם כאשר תלמידי מרן רבנו הגדול זיע"א ומרן הראש"ל שליט"א הנמצאים בפורום רואים לנכון להוקיע גברא, או דרך שמייצג, עליהם להיזהר מלזלזל באישיותו, אלא להתמקד בבעיתיות שיש בדרך שמייצג, או בהנהגה שנוהג או מנהיג, ותו לא. ואת אותה דרך או הנהגה, אם צריך אפילו להוקיע בדברים קשים ולדבר נגידם אה"נ, אבל לא על האישיות. "זולת אם רבותינו גמרו אומר להוציאו מחוץ למחנה ישראל באופן מוצהר וכדומה, שבזה אין כל חשש כמובן", ע"כ.
 
זולת אם רבותינו גמרו אומר להוציאו מחוץ למחנה ישראל באופן מוצהר וכדומה, שבזה אין כל חשש כמובן
לכאורה דבר זה נכתב בדיוק לאפוקי נושא זה.
ועדיין צריך להיזהר ולדבר מה שמותר וכמה שצריך, ופעמים שיש מצוה שלא לומר, ואין עניין לבזות אלא למחות, להבהיר ולהרחיק. ואין עניין לטחון מים.
ועדיין, כאמור, צריך להיזהר, שכן אינני זוכר הוראה שיצאה ע"י אחד מגדולי הדור שיש לבייש/להכות/לבזות ברבים אדם מסויים חרדי/דתי/חילוני, ואפילו אם יצא מכלל 'עמך'. (ואינני מתכוון דווקא לנשוא האשכול, אלא ה"ה גם לשאר ארחי פרחי דמבדרן בארצנו).
ויש מצווה רק להוקיע, למחות, לפרסם האמת ולהציל משגיאות.
(ואולי אפילו לפעמים ללמד זכות היכא שאפשר וצריך, ולא לבנות מגדל פורח באוויר).
 
ודאי שהיום יש להתרחק מדרכו ולהרחיק אנשים אחרים, אולם אני רק רציתי לחדד שמדובר במקרה שונה. איך יתכן שאדם שהיה מזכה הרבים גדול שרבים שינו את אורח חייהם עקב הרצאותיו ומסר נפשו על עמ''י וכיתת רגליו כדי לקרבם תחת כנפי השכינה, והנה לפתע פתאום חל אצלו מפנה חד בדעותיו. לכן כתבתי שנראה שנכנסה בו רוח רעה [כדוגמת שאול המלך] ויתכן שאין הדבר בשליטתו, ויש מקום גדול לכאוב את אשר הפסדנו. הצעירים שבינינו לא יודעים כלל על מה אני מדבר, אך המבוגרים בינינו ודאי זוכרים את אותה תקופה נפלאה כיצד היה עושה נפשות לעם ישראל [אפשר לשמוע הקלטות והסרטות מאותה תקופה ולהבין שמדובר אז באדם אחר לגמרי].
זה ממש כמו מצב שבו היו אלפי אנשים במצב של סכנת נפשות ולפתע בא אדם אחד וחילץ את כולם והצילם, הלא ודאי שהם ובניהם וכל יוצאי חלציהם וכל קרובי משפחותיהם חייבים לו הכרת הטוב, ואם קרה מקרה ואחר תקופה אדם זה נכנס למשבר נפשי ושלח יד בנפשו ונמצא כעת במצב כריתי, הרי שכולם יתאגדו להתפלל עליו ולא יגידו שהוא אשם במצבו. והשם הטוב יכפר בעדו ויחזירו בתשובה שלמה אכי''ר.
ומי שיתבונן היטב, יראה שכבר אז היו ניצנים לדרכו החדשה...
אבל כבר אמרו כמה גדולים שמאז פטירת רבו רבי יהודה שפירא ראש כולל חזו"א, כיון שלא קיבל עליו רב אחר, נשתבש.
 
חזור
חלק עליון