• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

כיצד לנהוג באמנון יצחק

אני צריך לחפש את זה...
כאן בפורום הביאו כקובץ @הרב אורן נזרית שליט"א מ@הרב שמעון ללוש שליט"א וז"ל:

שלום וברכה
מצ"ב דעת מורנו ורבינו מרן הראש"ל שליט"א בענין תולעים בקלחי תירס בפרט ובפירות בכלל בקובץ (שהעביר לי ידיד נפשי הרה"ג שמעון ללוש שליט"א אפריון נמטייה ותשואות חן חן לו).

וז"ל בענין קלחי תירס:
הנה בעבר לא היו מצויים כ"כ תולעים בקלחי התירס, אך בשנים האחרונות עקב הריסוס הנעשה במקום נטיעתם, רבו התולעים, ונעשה מצוי מאד, וגם קשה מאד לבדוק, שהם חבויים בין הגרגירים. וכך הוגד לי ע"י הבקיאים בנושא, וכך מבואר בספר ילקוט יוסף איסור והיתר ח"ב הלכות תולעים (עמ' רט"ו), וכיום אף לאחר שבישלו את התירס אף שהתולעים שבו מתו, מ"מ נשארים שם, לכן יש לאכול את התירס רק אחר שיפריד את הגלעינים מהקלח. וכפי הנראה נשתנו הדברים בשנים האחרונות על ידי הריסוס המצוי.

ונראה שבתירס בכשרות הרב מחפוד שליט"א עברו בדיקות מדגמיות, ובשמירה הראויה, ויש להתירם.

בברכה רבה
מכאן:
 

קבצים מצורפים

  • 731-2.פ תולעים בתירס .pdf
    70.1 KB · צפיות: 20
נערך לאחרונה:
אם כך יוצא שנשאר לו רק קושיא על מה שהרב אמר על ילדים שבבניקים, שמסתמא היה זה בזמן ריתחא דאורייתא ואין מקשים על הדרשן.

ושימו לב שאם השואל שאל שאלה אקראית כיצד הוא היה מוכן עם הסרטות והקלטות בדיוק בזמן? לא נשמע אמין במיוחד

ויש להדגיש, שהגם שרבנים לפעמים חולקים, ישנה דרך וצורת דיבור מתאימה. במשך השנים הקודמות (בעיקר) הוא התבטא בלשונות רחוביים ממש שאין להם שום מקום בבית המדרש ובאוצר המילים של תלמידי חכמים. גינה והשפיל את כל! הרבנים הספרדים והתימנים באופן השפל ביותר, מה שמעיד כאלף עדים היכן הוא נמצא

עוד חשוב להדגיש, שעל אף שחובה למחות ולהוציא משאול את אותם המאמינים בו, מ"מ בפועל תהילות להשי"ת, אין לו יותר מכמה מאות מעריצים בארץ, לא כפי שהיה בעבר.
 
אם כך יוצא שנשאר לו רק קושיא על מה שהרב אמר על ילדים שבבניקים, שמסתמא היה זה בזמן ריתחא דאורייתא ואין מקשים על הדרשן.

ושימו לב שאם השואל שאל שאלה אקראית כיצד הוא היה מוכן עם הסרטות והקלטות בדיוק בזמן? לא נשמע אמין במיוחד

ויש להדגיש, שהגם שרבנים לפעמים חולקים, ישנה דרך וצורת דיבור מתאימה. במשך השנים הקודמות (בעיקר) הוא התבטא בלשונות רחוביים ממש שאין להם שום מקום בבית המדרש ובאוצר המילים של תלמידי חכמים. גינה והשפיל את כל! הרבנים הספרדים והתימנים באופן השפל ביותר, מה שמעיד כאלף עדים היכן הוא נמצא

עוד חשוב להדגיש, שעל אף שחובה למחות ולהוציא משאול את אותם המאמינים בו, מ"מ בפועל תהילות להשי"ת, אין לו יותר מכמה מאות מעריצים בארץ, לא כפי שהיה בעבר.
גם השאלה על הששבניקים אינה מתחילה בכלל, כי חכם יצחק לא דיבר על הבא''ח, ואין שום הו''א שמי שמתחסד בכל דרכיו כמו הבא''ח ופוסק כמוהו שתהיה עליו טענה
הרב דיבר על מי שמחפש אלטרנטיבה לא לעשות כרבינו עובדיה ולא אכפת לו שהוא נכשל בברכות לבטלה שבודאי מה יצפה מבניו?
 
גם השאלה על הששבניקים אינה מתחילה בכלל, כי חכם יצחק לא דיבר על הבא''ח, ואין שום הו''א שמי שמתחסד בכל דרכיו כמו הבא''ח ופוסק כמוהו שתהיה עליו טענה
הרב דיבר על מי שמחפש אלטרנטיבה לא לעשות כרבינו עובדיה ולא אכפת לו שהוא נכשל בברכות לבטלה שבודאי מה יצפה מבניו?
אמת, זו כוונת הרב לכל מי שבקיא ורגיל בדבריו
 
אמת, זו כוונת הרב לכל מי שבקיא ורגיל בדבריו
אני לא מבין למה לדון בכלל, יש פתגם במרוקאית (אני בכוונה אסגנן אחרת) שדבר שהוא מסריח, לא מתעסקים איתו, כי הוא יפיץ יותר ריח...
לא צריך להתעסק איתו, הוא לא מעניין את בני התורה, הוא עניין רק באותו זמן בפוליטיקה, וכבר למדו להתרחק ממנו
כבר בקושי שומעים עליו... מה העניין לדון עליו?! מספיק לנו מה שהעליתי לעיל, שמרן זיע"א אמר עליו שהוא "אדיוט עם הארץ"... נגמר, לא צריך לדון עליו יותר מזה, ממילא כל דבריו בטלים ומבוטלים.
 
אני לא מבין למה לדון בכלל, יש פתגם במרוקאית (אני בכוונה אסגנן אחרת) שדבר שהוא מסריח, לא מתעסקים איתו, כי הוא יפיץ יותר ריח...
לא צריך להתעסק איתו, הוא לא מעניין את בני התורה, הוא עניין רק באותו זמן בפוליטיקה, וכבר למדו להתרחק ממנו
כבר בקושי שומעים עליו... מה העניין לדון עליו?! מספיק לנו מה שהעליתי לעיל, שמרן זיע"א אמר עליו שהוא "אדיוט עם הארץ"... נגמר, לא צריך לדון עליו יותר מזה, ממילא כל דבריו בטלים ומבוטלים.
אספר לכב' מאי דבדידי הוה עובדא
לימדתי מתוך חזון עובדיה שלא עולים לקבר ביום שלשים בחנוכה, ובצד ישב איזה אדם והתעסק במשהו אחר, פתאום הוא קם עם האייפון שבידו ואמר לי איך אתה אומר ככה הנה תראה מה כתוב כאן שיש בזה מצוה רבה...
הסברתי לו שאני מלמד מתוך חזון עובדיה, אבל הוא אמר שכבר הראה למשפחה שלו את ההלכה וכך הם ינהגו..
האנשים לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסא הטמאה שיש להם ביד, וכשרואים שוטה כזה מביא טענות 'משכנעות' מאמינים לו, ולכן צריך לטרוח מידי פעם להביא גם את הצד האמיתי של המטבע
 
כשרואים שוטה כזה מביא טענות 'משכנעות' מאמינים לו, ולכן צריך לטרוח מידי פעם להביא גם את הצד האמיתי של המטבע
דבריך אמת ויציב, שהרי בהסרטה הזו שיש כאן, בסוף הקהל מוחה לו כפיים (במקום שימחו בו) כאילו היה איזה זמר או בדרן שמעריציו "מחזקים אותו" ה' ירחם על עמו ישראל
 
אספר לכב' מאי דבדידי הוה עובדא
לימדתי מתוך חזון עובדיה שלא עולים לקבר ביום שלשים בחנוכה, ובצד ישב איזה אדם והתעסק במשהו אחר, פתאום הוא קם עם האייפון שבידו ואמר לי איך אתה אומר ככה הנה תראה מה כתוב כאן שיש בזה מצוה רבה...
הסברתי לו שאני מלמד מתוך חזון עובדיה, אבל הוא אמר שכבר הראה למשפחה שלו את ההלכה וכך הם ינהגו..
האנשים לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסא הטמאה שיש להם ביד, וכשרואים שוטה כזה מביא טענות 'משכנעות' מאמינים לו, ולכן צריך לטרוח מידי פעם להביא גם את הצד האמיתי של המטבע
ייש״כ.
זה חלק ממה שאמרתי שצריך לפרסם את הדברים ולחזק אותם, שאנשים לא יטעו אחר ההבל ויהבלו.
 
הוא אשר אמרתי צריך להתפלל עליו, וכל הדיבורים עליו אין בהם תועלת כי היום אין לו השפעה על הציבור, וחבל להעלות את הדברים האלו כאן. אני חושב שרואים בחוש שרוח רעה התלבשה עליו, ולכן כמו שהוא בזמנו היה מכתת רגליו להחזיר אנשים בתשובה, כך היום יש להחזיר לו טובה ע''י שיתפללו עליו שהקב''ה יסיר מעליו את הרוח הזו.
לפני כשנתיים שאלתי את מרן חכם שלום על כך ביחידות וכך אמר
 
אספר לכב' מאי דבדידי הוה עובדא
לימדתי מתוך חזון עובדיה שלא עולים לקבר ביום שלשים בחנוכה, ובצד ישב איזה אדם והתעסק במשהו אחר, פתאום הוא קם עם האייפון שבידו ואמר לי איך אתה אומר ככה הנה תראה מה כתוב כאן שיש בזה מצוה רבה...
הסברתי לו שאני מלמד מתוך חזון עובדיה, אבל הוא אמר שכבר הראה למשפחה שלו את ההלכה וכך הם ינהגו..
האנשים לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסא הטמאה שיש להם ביד, וכשרואים שוטה כזה מביא טענות 'משכנעות' מאמינים לו, ולכן צריך לטרוח מידי פעם להביא גם את הצד האמיתי של המטבע
ומה עם המצוה רבה לבער השטן הנ"ל?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
האם הוא קיבל מאותו שציטט שם מצוה רבה להחזיקו?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ישמרנו ה'...
 
ומה עם המצוה רבה לבער השטן הנ"ל?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
האם הוא קיבל מאותו שציטט שם מצוה רבה להחזיקו?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ישמרנו ה'...
רואים שכב' לא חי בעיר מעורבת
בוא למגדל העמק ותראה שלצערינו האנשים הללו לא מתחילים להבין את הסתירה שהם חיים בה! ללמוד הלכות מהאייפון וגם להתחכך עם מלאך המוות בד בבד. וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'
 
אמר לי תימני אחד שהרב שטינמן ביקש ממלוויו להגיע בהפתעה לבית של אמנון יצחק כדי לומר לו משהו ועוזריו של הרב שטינמן הציעו שאמנון יצחק יגיע הוא אליו והרב שטינמן סירב לדבריהם וכשהגיע הרב שטינמן לאמנון יצחק, אז הורה לו כרב מרבני כולל "חזון איש" וממשיך של רבי יהודה שפירא שעליו לפתוח מפלגה ובגלל שהוא זה שהגיע לאמנון יצחק ובהפתעה- לכן אמנון יצחק אפילו לא הספיק להסריט את זה כהרגלו.
וגם חושבני שמה שהוא:
מו"ר חכם שלום כהן שליט"א הזים טענה זו והלך לרב שטיימן ששלל מכל וכל לפי זכרוני.
זה מרוב צערו על הרדיפות כנגד כל הרגלו מהעבר.
זה נראה הגיוני וחבל שהגענו לכך.
 
אולי שהמערכת תמחוק כבר את האשכול הזה
בתקנון הפורום כתוב: יש לנהוג בלשון נקייה ומכובדת בהתכתבויות בין החברים עצמם, אין לכתוב בצורה אישית, אלא לגופו של עניין. גם כאשר תלמידי מרן רבנו הגדול זיע"א ומרן הראש"ל שליט"א הנמצאים בפורום רואים לנכון להוקיע גברא, או דרך שמייצג, עליהם להיזהר מלזלזל באישיותו, אלא להתמקד בבעיתיות שיש בדרך שמייצג, או בהנהגה שנוהג או מנהיג, ותו לא. ואת אותה דרך או הנהגה, אם צריך אפילו להוקיע בדברים קשים ולדבר נגידם אה"נ, אבל לא על האישיות. "זולת אם רבותינו גמרו אומר להוציאו מחוץ למחנה ישראל באופן מוצהר וכדומה, שבזה אין כל חשש כמובן", ע"כ.
 
זולת אם רבותינו גמרו אומר להוציאו מחוץ למחנה ישראל באופן מוצהר וכדומה, שבזה אין כל חשש כמובן
לכאורה דבר זה נכתב בדיוק לאפוקי נושא זה.
ועדיין צריך להיזהר ולדבר מה שמותר וכמה שצריך, ופעמים שיש מצוה שלא לומר, ואין עניין לבזות אלא למחות, להבהיר ולהרחיק. ואין עניין לטחון מים.
ועדיין, כאמור, צריך להיזהר, שכן אינני זוכר הוראה שיצאה ע"י אחד מגדולי הדור שיש לבייש/להכות/לבזות ברבים אדם מסויים חרדי/דתי/חילוני, ואפילו אם יצא מכלל 'עמך'. (ואינני מתכוון דווקא לנשוא האשכול, אלא ה"ה גם לשאר ארחי פרחי דמבדרן בארצנו).
ויש מצווה רק להוקיע, למחות, לפרסם האמת ולהציל משגיאות.
(ואולי אפילו לפעמים ללמד זכות היכא שאפשר וצריך, ולא לבנות מגדל פורח באוויר).
 
ודאי שהיום יש להתרחק מדרכו ולהרחיק אנשים אחרים, אולם אני רק רציתי לחדד שמדובר במקרה שונה. איך יתכן שאדם שהיה מזכה הרבים גדול שרבים שינו את אורח חייהם עקב הרצאותיו ומסר נפשו על עמ''י וכיתת רגליו כדי לקרבם תחת כנפי השכינה, והנה לפתע פתאום חל אצלו מפנה חד בדעותיו. לכן כתבתי שנראה שנכנסה בו רוח רעה [כדוגמת שאול המלך] ויתכן שאין הדבר בשליטתו, ויש מקום גדול לכאוב את אשר הפסדנו. הצעירים שבינינו לא יודעים כלל על מה אני מדבר, אך המבוגרים בינינו ודאי זוכרים את אותה תקופה נפלאה כיצד היה עושה נפשות לעם ישראל [אפשר לשמוע הקלטות והסרטות מאותה תקופה ולהבין שמדובר אז באדם אחר לגמרי].
זה ממש כמו מצב שבו היו אלפי אנשים במצב של סכנת נפשות ולפתע בא אדם אחד וחילץ את כולם והצילם, הלא ודאי שהם ובניהם וכל יוצאי חלציהם וכל קרובי משפחותיהם חייבים לו הכרת הטוב, ואם קרה מקרה ואחר תקופה אדם זה נכנס למשבר נפשי ושלח יד בנפשו ונמצא כעת במצב כריתי, הרי שכולם יתאגדו להתפלל עליו ולא יגידו שהוא אשם במצבו. והשם הטוב יכפר בעדו ויחזירו בתשובה שלמה אכי''ר.
ומי שיתבונן היטב, יראה שכבר אז היו ניצנים לדרכו החדשה...
אבל כבר אמרו כמה גדולים שמאז פטירת רבו רבי יהודה שפירא ראש כולל חזו"א, כיון שלא קיבל עליו רב אחר, נשתבש.
 
חזור
חלק עליון