• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שהחינו על כמה בגדים

א.א

Well-known member
כיצד עדיף לנהוג לענין הקונה חולצה וחליפה האם ילבש שתיהם יחד ויברך שהחיינו או ילבש החולצה ואחר שעה ילבש החיפה ויברך על כל אחד שהחינו
לא הבנתי
מה המקורות של התשובה המקור במאמר מרדכי ובא"ח זה שמברכים בשעת קניה
1762759457918.png
 
יישר כח
עכשו מישהו בכולל הראה לי את כה"ח הזה
אך בסברא לא הבנתי את דבריו
דהא לפי דבריו האיך מברך על הראשון הרי יש חשש שמברכים בשעת קניה
והאם בפירות זה שונה



1762761621191.png
 
דהא לפי דבריו האיך מברך על הראשון הרי יש חשש שמברכים בשעת קניה
זה לא קשור ל"חשש".

אלא יותר קשור שהמנהג שנהגו לברך בשעת הלבישה לא יכול "להוסיף" ברכות ממה שצריך.
והאם בפירות זה שונה
לכאורה דין זה רק אם "ראה" את כל הפירות בפעם אחת. (וזה לא מציאותי כ"כ)
 
לא יכול "להוסיף" ברכות ממה שצריך.
? למה לא צריך, צריך לברך על כל בגד ואם א"א כי על שעת קניה אז גם הראשון אינו יכול
כאורה דין זה רק אם "ראה" את כל הפירות בפעם אחת. (וזה לא מציאותי כ"כ)
למה? כולם קונים את כל הפירות יחד ומביאים אותם לבית
 
? למה לא צריך, צריך לברך על כל בגד ואם א"א כי על שעת קניה אז גם הראשון אינו יכול
והמנהג לברך בשעת לבישה.
אבל המנהג לא יכול "לחדש" ברכות נוספות.
למה? כולם קונים את כל הפירות יחד ומביאים אותם לבית
קונים יחד אבל הראיה בנפרד בדרך כלל.

וכמו שהיה יכול לברך על כל ראיה וראיה יכול לברך על האכילה.

(וה"ה בבגדים אם עושה "שתי קניות" לפי כה"ח יכול לברך על כל בגד ובגד)
 
חזור
חלק עליון