שימו לב בעמ' שקישרתי אליו לשון מאוד תקיפה בשם מרן זיע"א.
tablet.otzar.org
היכן??שימו לב בעמ' שקישרתי אליו
בקישור לאוצר החכמה. זה מגיע ישירות לעמ' המבוקש. עמ' 8.היכן??
תפסיקו להתעסק בדברים קטנים ולא חשובים שמעוררים סתם מחלוקות בישראל
ולכתוב תפסיק להכניס ראשך בין הרים גדולים
זה רק כמות עמ' ראשונים.אני ג"כ חושב שעדיף לא להתעסק בדברים שקשורים לגדו"י ולא לנו, ואין לנו הקטנים להכניס ראשנו בין ההרים. ודי למבין.
רק בענין אוצר החכמה עצמו אשמח לדעת כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, איך זה פתוח בלי לרכוש את זה?
אף אחד לא התכוון לעורר מחלוקות בישראל. אין דרכי בכך ותסתכל בכל הודעותיי בפורום.תפסיקו להתעסק בדברים קטנים ולא חשובים שמעוררים סתם מחלוקות בישראל
ולכתוב תפסיק להכניס ראשך בין הרים גדולים
אבל דברים כעין אלו מעוררים מחלוקות ויש אנשים שלוקחים את זה למקומות לא נכוניםאף אחד לא התכוון לעורר מחלוקות בישראל. אין דרכי בכך ותסתכל בכל הודעותיי בפורום.
הארתי את עיני הציבור לדברים שאינם ידועים שמרן שליט"א אמר בשם אביו וניגלו לעיניי.
ידוע למישהו על מי כוונתו? או לפחות באיזה נושא זהומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
כיצד מיררו את חייו ולמה?הג"ר משה לוי זצ"ל אחרי שמיררוהו ורובו וישטמוהו בעלי חצים [אשר אני זוכר עד היום מי זה שעורר נגדו את הרעש]
כןכיצד מיררו את חייו ולמה?
הוא אמנם חולק על היבי"א לא מעט, אבל היה גברא רבה ומותר לו. וכשכתב על הלכות ריבית נתן לו הרב עובדיה הסכמה על ההלכטת שבהם הוא חולק עליו (לא שחזר בו, אבל אמר שזכותו לחשוב אחרת).
האם הכוונה לגבי הריגת כינה בשבת?
תודה
מרן זיע"א במאור ישראל ח"ג עמ' קב כתב דברים יותר חריפים ומפורשים, וז"ל:אין שום חידוש בהנ"ל, היחס של מרן הגר"ע יוסף זיע"א ל"חניכי כסא רחמים" היה מסוייג מאוד, בלשון המעטה, והרבה פעמים רתח כשקרא את דבריהם, והרבה פעמים הם כותבים ברמות רוחא וכל אחד מהם חושב שהוא המעיין הגדול בתבל, וכבר הגיע להוראה, ומי שאינו חושב כמוהו "עוונו ישא".
יעויין בפתיחה ל"יביע אומר" (חלק ט'): "וראיתי לנכון להעיר כאן ולהתריע על תקלה חמורה, אודות כמה מצעירי הצאן, בחורי ישיבה, שלא הגיעו להוראה, ולא הוסמכו מגדולי הדור, ומעיזים פניהם לכתוב כמה מאמרים בהלכה, וחולקים על רבותיהם, אע"פ שלא הגיעו לקרסוליהם, ולא ירדו לסוף דעתם. ומפרסמים את דבריהם ברבים, באיזה ירחון להלכה ולמעשה , ולא ידעו ולא יבינו בחשיכה יתהלכו, ואין הכרעתם מכרעת, כי יסוד כל דבריהם ע"פ סברת הכרס, ללא הוכחות מדברי הפוסקים אשר מדבריהם אנחנו חיים. וישנם טועים וחושבים שדבריהם הלכה למעשה, וילכו אחרי ההבל ויהבלו... ואלו התלמידים הצעירים שלא הרבו תורה "כראוי" ומבקשים להתגדל בפני עמי הארץ וקופצים ויושבים בראש להורות לישראל, הם המחריבים את העולם ומכבים נרה של תורה, ומחבלים כרם ה' צבאות, ועליהם נאמר, אחזו לנו שועלים, שועלים קטנים מחבלים כרמים".
ומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
איך אתה אומר כך מרן זצ"ל היה אוהב להגיע לכסא רחמים ולדבר שם גם שהיה עליו איומים מסר נפש והגיעאין שום חידוש בהנ"ל, היחס של מרן הגר"ע יוסף זיע"א ל"חניכי כסא רחמים" היה מסוייג מאוד, בלשון המעטה, והרבה פעמים רתח כשקרא את דבריהם, והרבה פעמים הם כותבים ברמות רוחא וכל אחד מהם חושב שהוא המעיין הגדול בתבל, וכבר הגיע להוראה, ומי שאינו חושב כמוהו "עוונו ישא".
יעויין בפתיחה ל"יביע אומר" (חלק ט'): "וראיתי לנכון להעיר כאן ולהתריע על תקלה חמורה, אודות כמה מצעירי הצאן, בחורי ישיבה, שלא הגיעו להוראה, ולא הוסמכו מגדולי הדור, ומעיזים פניהם לכתוב כמה מאמרים בהלכה, וחולקים על רבותיהם, אע"פ שלא הגיעו לקרסוליהם, ולא ירדו לסוף דעתם. ומפרסמים את דבריהם ברבים, באיזה ירחון להלכה ולמעשה , ולא ידעו ולא יבינו בחשיכה יתהלכו, ואין הכרעתם מכרעת, כי יסוד כל דבריהם ע"פ סברת הכרס, ללא הוכחות מדברי הפוסקים אשר מדבריהם אנחנו חיים. וישנם טועים וחושבים שדבריהם הלכה למעשה, וילכו אחרי ההבל ויהבלו... ואלו התלמידים הצעירים שלא הרבו תורה "כראוי" ומבקשים להתגדל בפני עמי הארץ וקופצים ויושבים בראש להורות לישראל, הם המחריבים את העולם ומכבים נרה של תורה, ומחבלים כרם ה' צבאות, ועליהם נאמר, אחזו לנו שועלים, שועלים קטנים מחבלים כרמים".
ומרן הגר"ש משאש כתב עליהם בשו"ת שמש ומגן ח"ב: "דרך אגב, בהיותי לומד בפסק דין הנזכר, ומחפש בספרים, לא יכולתי להתעלם, ונראה לי חובה קדושה לדבר ולהעיר לפני רבותי. במה שראיתי בירחון הנכבד אור תורה כסלו תשמ"ט, נערים אפרוחים שלא נתפקחו עיניהם בד' אמות של הלכה, מכניסים עצמם בין ראמים, בלי ראיות והוכחות, רק בעלי אסופות. והמה אוספים ומונים דברי הפוסקים האוסרים למיניהם, החיים והמתים, עד שנלאו למצוא הפתח, בלי שהזכירו בדבריהם אף פוסק אחד שמתיר, ובלי שראו והבינו גם תוכן דברי האוסרים וטעמם. ואח"כ פוסקים הלכה וזה לשונם, "המורם מכל האמור אין שום היתר... והשומע ישמע, והעובר חטאו ישא ואנחנו נקיים". עכ"ל. על זאת ידוו כל הדווים, שנתקיים בנו בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ואוי לדור שכך עלה בימיו, שנער בן י"ז שנה שכתבנו עליו בוצין בוצין וכו', עמד במקום גדולים ונעשה גדול ואחראי בעד כל הדור, עד שהגיע לקלל עם קדוש וטהור ובכללם רבנים ואדמורי"ם וראשי ישיבות ואבות בתי הדין ספרדים ואשכנזים, לומר עליהם חטאם ישאו. ולא ידע למי מקלל, לדור שלם הסומך על דברי גדולי הפוסקים המפורסמים, ולא חש לקמחיה לדבר גבוהה ולא ירא משאתם שמא ישרפוהו בהבל פיהם. וע"ז אמר הפסוק באיוב, ועתה צחקו עלי צעירים ממני לימים".
הביאו לך דברים שמרן כתב שחור ע"ג לבן.איך אתה אומר כך מרן זצ"ל היה אוהב להגיע לכסא רחמים ולדבר שם גם שהיה עליו איומים מסר נפש והגיע
זה שהם מספרים ככה זה לא אומר שזה נכוןבסדר מחלוקת זה לשם שמיים אבל מרן היה מאוד אוהב את כסא רחמים
רק לפעמים הוא לא מסכים איתם בכמה דברים