כתבתי מהזכרון, אני אחפש בלנ"ד ואעלה בהמשך.עירוב ספרדי, מה המקור לכך שס"ל למרן זיע"א להחמיר בזה
נראה לי שאין כזה דבר עירוב ספרדי מכיון שכמעט כל רחוב הוא ט"ז אמה לשיטת ר"ח נאה והוי רשוה"ר דאורייתא לשיטת מרן
כתבתי מהזכרון, אני אחפש בלנ"ד ואעלה בהמשך.עירוב ספרדי, מה המקור לכך שס"ל למרן זיע"א להחמיר בזה
יש גדר וצורת הפתח שה עירוב למהדרין אף לבני ספרד.כתבתי מהזכרון, אני אחפש בלנ"ד ואעלה בהמשך.
נראה לי שאין כזה דבר עירוב ספרדי מכיון שכמעט כל רחוב הוא ט"ז אמה לשיטת ר"ח נאה והוי רשוה"ר דאורייתא לשיטת מרן
@ע"ה ס"ט - @אלי11 פרע את החוב שליהעירוב לא מועיל כי צריך דלתות נעולות וליכא!
וכפסק מרן השו"ע סי' שס"ד סעיף ב' עיי"ש וראה גם סי' שמ"ה סעיף ז'.
וזה לשון מרן רבנו זצ"ל: "צויתי לעשות עירוב רשויות של צורת הפתח להציל את אלה שעוברים להדיא על איסור הוצאה ברשות הרבים", ומצד שני "לרווחא דמילתא צויתי להכריז שכל האנשים שהם בני תורה, ולא נהגו להוציא מרשות לרשות כלל, ימשיכו במנהגם ולא יטלטלו", ומוסיף ש"העירוב נעשה רק להציל את אלה שנכשלים באיסור הוצאה". (שו"ת יביע אומר ט, לג)
וזה גם תלוי מקומות. ערוב שכונתי בד"כ יותר טוב מעירוב עירוני וגם בין כל עיר ועיר ובין כל שכונה ושכונה יש הבדלים, והמשכיל יברר היטב בכל מקום מה עושים/איך עושים ומיהם העוסקים במלאכה החשובההנושא של עירוב לא כל כך ידוע בציבור, חושבים שזה חומרא רחוקה לא לטלטל. צריך יותר לעורר על הענין
באשדוד יש עירוב רגיל על כל העיר. עירוב יותר מהודר על רובעים ג' ו' ו-ז' (וחלק מרובע ח'), ועירוב הכי מהודר על רובע ז', שכונת אברמסקי ועוד.וזה גם תלוי מקומות. ערוב שכונתי בד"כ יותר טוב מעירוב עירוני וגם בין כל עיר ועיר ובין כל שכונה ושכונה יש הבדלים, והמשכיל יברר היטב בכל מקום מה עושים/איך עושים ומיהם העוסקים במלאכה החשובה
כמובן מהודר אשכנזי.באשדוד יש עירוב רגיל על כל העיר. עירוב יותר מהודר על רובעים ג' ו' ו-ז' (וחלק מרובע ח'), ועירוב הכי מהודר על רובע ז', שכונת אברמסקי ועוד.
לא. מהודר ספרדי. הכל זה מטעם המועצה הדתית של אשדוד.כמובן מהודר אשכנזי.
למה מה עשו שם חומה של גטו עם דלתיים ובריח? [הגם שבאמת שראיתי שיש שם חומות מול הקבר של האדמור מפרשבורג]לא. מהודר ספרדי. הכל זה מטעם המועצה הדתית של אשדוד.
וגם אם היה ספרדי, עירוב לספרדים זה דבר מאוד יקרוגם מה זו תשובה שהכל מטעם המועצה דתית אם היו"ר אשכנזי
נדצ"ל פיטסבורגפרשבורג
יש שם צורות הפתח עם עמודים מעל הפתח בכל הכניסות של השכונה?לא. מהודר ספרדי. הכל זה מטעם המועצה הדתית של אשדוד.
סליחה. לא התכוונתי ממש ככה, אלא עומד מרובה על הפרוץ וכולם חרדים וכו'.למה מה עשו שם חומה של גטו עם דלתיים ובריח?
כוונך לאדמו"ר מפיטסבורג.הגם שבאמת שראיתי שיש שם חומות מול הקבר של האדמור מפרשבורג
היו"ר הוא הרב עובדיה דהןוגם מה זו תשובה שהכל מטעם המועצה דתית אם היו"ר אשכנזי?
כן. כמובן. הכל עומד מרובה על הפרוץ ובכל כניסה יש צורת הפתח ולחי.יש שם צורות הפתח עם עמודים מעל הפתח בכל הכניסות של השכונה?
לא כתוב שזה עירוב ספרדי, אלא רק שאין אינם שותו"מ.סליחה. לא התכוונתי ממש ככה, אלא עומד מרובה על הפרוץ וכולם חרדים וכו'.
הנה מה שכתבו:
א. באשדוד קיים עירוב עירוני המקיף את כל השכונות ואת כל אזורי המגורים בעיר, כולל את בית החולים "אסותא".
ב. לתועלת ולברכה גדולה נבנו בעיר עירובין שכונתיים נוספים המקיפים בנפרד חלק משכונות העיר. כאשר לכל עירוב הקיים בעיר ישנן מעלות הלכתיות יחודיות.
ג. גם בשכונות בהן מתגוררים נוכרים ואחרים שעדיין אינם שומרי שבת, מצאנו פיתרון הלכתי לכך ע"י שכירת הרשות מראש העיר וממפקד המשטרה המשמשים בענין זה כשכירו ולקיטו של התושבים.
ד. בדברי הפוסקים יש דעות כי סמכותיהן של העיריה והמשטרה כיום אינן מתאימות להגדרה ההלכתית של שכירו ולקיטו הנדרשת לצורך הכשרת עירוב החצירות.
ה. יצויין, כי בחלק משכונות העיר אשדוד העירוב המקיף את שכונות אלו הינו עירוב מהודר שבו הדיירים הם שומרי תורה ומצוות, כדלהלן:
1. העירוב המקיף את אזור ז'.
2. העירוב באזור ח' המקיף את השכונה של בנייני רוטה.
3. העירוב המקיף את קרית הרב אברמסקי שבאזור ג'.
מצורף מפה וכו'
בברכת התורה, הרב חיים קלמנוביץ, רב מחלקת העירובין. הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית.
(וכמובן, גם עשו עירוב חצירות)
כוונך לאדמו"ר מפיטסבורג.
היו"ר הוא הרב עובדיה דהן
נכון, לכן ביקשתי סליחה והסברתי כוונתי. התכוונתי שזה לא העירוב הרגיל עם חוטים שיש מסביב כל עיר.לא כתוב שזה עירוב ספרדי, אלא רק שאין אינם שותו"מ.