• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פסיקת מרן

ידועים סיפורים לפעמים על מרן שהתיר איזה משהו ומספרים שגם עשה זאת אמנם זה לא מובן כי אם יש רבנים שאסרו [ולפעמים ראשונים שאמרו אחרת אפילו שלא מוכרע כמותם] למה לא להדר גם לשיטתם, הרי הידור מצווה הוא גם בעוד דעות.
 
ידועים סיפורים לפעמים על מרן שהתיר איזה משהו ומספרים שגם עשה זאת אמנם זה לא מובן כי אם יש רבנים שאסרו [ולפעמים ראשונים שאמרו אחרת אפילו שלא מוכרע כמותם] למה לא להדר גם לשיטתם, הרי הידור מצווה הוא גם בעוד דעות.
יש מעשה רב, להורות שכך ההלכה. וכמו שאומר מרן שליט"א תמיד את הפסוק "ויגבה ליבו בדרכי השם".
אתה יכול לראות דוגמא לכך כאן בדקה 21:37
 
ידועים סיפורים לפעמים על מרן שהתיר איזה משהו ומספרים שגם עשה זאת אמנם זה לא מובן כי אם יש רבנים שאסרו [ולפעמים ראשונים שאמרו אחרת אפילו שלא מוכרע כמותם] למה לא להדר גם לשיטתם, הרי הידור מצווה הוא גם בעוד דעות.
באמת דוקא זה רעיון טוב שנחזור לפסוק כמו בית שמאי, וגם נבדוק בבית יוסף שהביא פוסקים שהחמירו ודחה אותם, שנעשה כמוהם, מה דעת כבודו?
 

קבצים מצורפים

  • חומר בקודש תשעז.pdf
    4 MB · צפיות: 6
יש פעמים שהיה מחמיר כי ראוי להחמיר, אבל בדברים שאין צורך להחמיר לא החמיר (גם אם יש עניין קל להחמיר) שלא יטעו לומר שכך היא ההלכה (למשל שמעתי שכך אמר בגנרטור שבת)

אבל ודאי לסתם אדם פעמים שיש עניין להחמיר, רק צריך לדעת מה יש עניין להחמיר ומה לא
(ולא כל מה שמרן הרב עובדיה פסק לקולא, יש מצוה להקל..... אם יש מאחרוני זמננו שאוסרים פעמים שיש עניין להחמיר, במידה וזה לא מתנגש עם משהו אחר או בין אדם לחברו [בני הבית וכד'])
 
שלא יטעו לומר שכך היא ההלכה (למשל שמעתי שכך אמר בגנרטור שבת)
מרן זצ"ל הורה שהמחמיר בגנרטור תעה"ב
הראשל"צ עצמו העיד לא פעם שאביו זצ"ל החמיר לא לטלטל בשבתות אפילו עם עירוב... ודאי שלפעמים מחמירים אפילו שזה לא כמו שפוסקים
מרן זצ"ל הורה שכדאי להחמיר שלא לטלטל בשבת אפילו בעירוב במיוחד לספרדים
 
לגבי גנרטור - בתשובה ביבי"א יש כמה עקולי ופשורי כדי להסביר על מה סומכים המתירים את השימוש בחשמל, זה לא כזה פשוט בכלל. בהחלט נראה שם שמי שיכול להחמיר עדיף
 
היכן הורה? ומה הטעם להחמיר בזה?
חסרות סיבות להחמיר בזה? זה אחד הדברים הכי בעייתיים שיש. קודם כל עצם העירוב לוקה בבעיות גדולות לרוב, שנית אופן היישום שלו כראוי בימינו בעייתי, וכל זה לשיטת מי שאינו הולך בשיטת השו"ע כסדר, אבל למי שמקפיד ללכת אך ורק כמו מרן המחבר זו עוד יותר בעיה, וכמו שכתב לי כבוד הראשל"צ שליט"א שהולכים כאן נגד השו"ע מכח מנהג קדום (ות"ד כתב שזו ג"כ שיטת מרן כי הוא עצמו אמר שבמקום מנהג קדום אין ללכת כמותו)
 
חסרות סיבות להחמיר בזה? זה אחד הדברים הכי בעייתיים שיש. קודם כל עצם העירוב לוקה בבעיות גדולות לרוב, שנית אופן היישום שלו כראוי בימינו בעייתי, וכל זה לשיטת מי שאינו הולך בשיטת השו"ע כסדר, אבל למי שמקפיד ללכת אך ורק כמו מרן המחבר זו עוד יותר בעיה, וכמו שכתב לי כבוד הראשל"צ שליט"א שהולכים כאן נגד השו"ע מכח מנהג קדום (ות"ד כתב שזו ג"כ שיטת מרן כי הוא עצמו אמר שבמקום מנהג קדום אין ללכת כמותו)
זה מדובר על עירוב אשכנזי, אבל עירוב ספרדי מה הבעיה למי שהולך לפי מרן?
וגם בעירוב ספרדי שייך טכנית פחות תקלות.
ועדיין לא ענית מה המקור לכך שס"ל למרן זיע"א להחמיר בזה?
 
חזור
חלק עליון