יניב אוחנה
Member
ידועים סיפורים לפעמים על מרן שהתיר איזה משהו ומספרים שגם עשה זאת אמנם זה לא מובן כי אם יש רבנים שאסרו [ולפעמים ראשונים שאמרו אחרת אפילו שלא מוכרע כמותם] למה לא להדר גם לשיטתם, הרי הידור מצווה הוא גם בעוד דעות.
יש מעשה רב, להורות שכך ההלכה. וכמו שאומר מרן שליט"א תמיד את הפסוק "ויגבה ליבו בדרכי השם".ידועים סיפורים לפעמים על מרן שהתיר איזה משהו ומספרים שגם עשה זאת אמנם זה לא מובן כי אם יש רבנים שאסרו [ולפעמים ראשונים שאמרו אחרת אפילו שלא מוכרע כמותם] למה לא להדר גם לשיטתם, הרי הידור מצווה הוא גם בעוד דעות.
באמת דוקא זה רעיון טוב שנחזור לפסוק כמו בית שמאי, וגם נבדוק בבית יוסף שהביא פוסקים שהחמירו ודחה אותם, שנעשה כמוהם, מה דעת כבודו?ידועים סיפורים לפעמים על מרן שהתיר איזה משהו ומספרים שגם עשה זאת אמנם זה לא מובן כי אם יש רבנים שאסרו [ולפעמים ראשונים שאמרו אחרת אפילו שלא מוכרע כמותם] למה לא להדר גם לשיטתם, הרי הידור מצווה הוא גם בעוד דעות.
מצורף.אולי הספר הזה יעזור לך:
HebrewBooks.org Sefer Detail: חומר בקודש -- כהן, יוסף דוד בן משה חיים
Over 40,000 Seforim/Hebrew books for Free in PDF Format. Rambam, Shas, Meforshim in text format.www.hebrewbooks.org
מרן זצ"ל הורה שהמחמיר בגנרטור תעה"בשלא יטעו לומר שכך היא ההלכה (למשל שמעתי שכך אמר בגנרטור שבת)
מרן זצ"ל הורה שכדאי להחמיר שלא לטלטל בשבת אפילו בעירוב במיוחד לספרדיםהראשל"צ עצמו העיד לא פעם שאביו זצ"ל החמיר לא לטלטל בשבתות אפילו עם עירוב... ודאי שלפעמים מחמירים אפילו שזה לא כמו שפוסקים
ובכל זאת לא החמיר לעצמו וכמו שאמרתי, שלא יחשבו שכך היא ההלכה וחייבים בזה, ודעתו היתה שזה חומרא ולא חובה.מרן זצ"ל הורה שהמחמיר בגנרטור תעה"ב
היכן הורה? ומה הטעם להחמיר בזה?מרן זצ"ל הורה שכדאי להחמיר שלא לטלטל בשבת אפילו בעירוב במיוחד לספרדים
מנין שזו הסיבה?ובכל זאת לא החמיר לעצמו וכמו שאמרתי, שלא יחשבו שכך היא ההלכה וחייבים בזה, ודעתו היתה שזה חומרא ולא חובה.
חסרות סיבות להחמיר בזה? זה אחד הדברים הכי בעייתיים שיש. קודם כל עצם העירוב לוקה בבעיות גדולות לרוב, שנית אופן היישום שלו כראוי בימינו בעייתי, וכל זה לשיטת מי שאינו הולך בשיטת השו"ע כסדר, אבל למי שמקפיד ללכת אך ורק כמו מרן המחבר זו עוד יותר בעיה, וכמו שכתב לי כבוד הראשל"צ שליט"א שהולכים כאן נגד השו"ע מכח מנהג קדום (ות"ד כתב שזו ג"כ שיטת מרן כי הוא עצמו אמר שבמקום מנהג קדום אין ללכת כמותו)היכן הורה? ומה הטעם להחמיר בזה?
זה מדובר על עירוב אשכנזי, אבל עירוב ספרדי מה הבעיה למי שהולך לפי מרן?חסרות סיבות להחמיר בזה? זה אחד הדברים הכי בעייתיים שיש. קודם כל עצם העירוב לוקה בבעיות גדולות לרוב, שנית אופן היישום שלו כראוי בימינו בעייתי, וכל זה לשיטת מי שאינו הולך בשיטת השו"ע כסדר, אבל למי שמקפיד ללכת אך ורק כמו מרן המחבר זו עוד יותר בעיה, וכמו שכתב לי כבוד הראשל"צ שליט"א שהולכים כאן נגד השו"ע מכח מנהג קדום (ות"ד כתב שזו ג"כ שיטת מרן כי הוא עצמו אמר שבמקום מנהג קדום אין ללכת כמותו)
הוא החמיר כי אין עירוב ספרדי.לא אני אמרתי שמרן הורה אלא ציון כתב זאת. אני אמרתי רק שהוא עצמו החמיר לא לטלטל, כמאמר בנו הראשל"צ בשיעורו
ככה ראיתי פעם שציטטו בשמומנין שזו הסיבה?