• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בקשת מקור שהתורה דורשת לא להאמין לשטויות וכדו'

מוח חושב

Active member
זכור לי שהרמב"ם מסביר האיסור להאמין לכישוף בגלל שהתורה רוצה שלא נאמין לכל השטויות, וכוחות הכישוף הם לא אמיתיים לפי שיטתו. יש למישהוא מקור לזה?

השאלה היא למי ששאל אותי למי שמאמין שאפשר להניע את התודעה שלנו בחופשיות ולראות את כל מה שקורה בעולם, או אפילו ללכת למציאות אחרת, שאנחנו יכולים ללכת לכל עולם ולהרגיש הכל בדיוק כמו אמיתי !
מסמתא זה אפשרי לגדולי צדיקים אבל לכולם ....
 
מי שמאמין שאפשר להניע את התודעה שנו בחופשיות ולראות את כל מה שקורה בעולם, או אפילו ללכת למציאות אחרת, שאנחנו יכולים ללכת לכל עולם ולהרגיש הכל בדיוק כמו אמיתי !
מה? איבדת אותי בלהניע את התודעה אפשר בעברית?
 
נערך לאחרונה:
זכור לי שהרמב"ם מסביר האיסור להאמין לכישוף בגלל שהתורה רוצה שלא נאמין לכל השטויות, וכוחות הכישוף הם לא אמיתיים לפי שיטתו. יש למישהוא מקור לזה?

השאלה היא למי ששאל אותי למי שמאמין שאפשר להניע את התודעה שנו בחופשיות ולראות את כל מה שקורה בעולם, או אפילו ללכת למציאות אחרת, שאנחנו יכולים ללכת לכל עולם ולהרגיש הכל בדיוק כמו אמיתי !
מסמתא זה אפשרי לגדולי צדיקים אבל לכולם ....
גם אם לא צריך להאמין לשטויות, למה שאינו שטות ודאי שצריך להאמין.
ומכאן שצריך להאמין לכך "שהתורה דורשת לא להאמין לשטויות וכדו'"!!!
 
השאלה היא למי ששאל אותי למי שמאמין שאפשר להניע את התודעה שנו בחופשיות ולראות את כל מה שקורה בעולם, או אפילו ללכת למציאות אחרת, שאנחנו יכולים ללכת לכל עולם ולהרגיש הכל בדיוק כמו אמיתי !
קוראים לזה דמיון.
 
רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק יא
הלכה טו: המכשף חייב סקילה והוא שעשה מעשה כשפים, אבל האוחז את העינים והוא שיראה שעשה והוא לא עשה לוקה מכת מרדות, מפני שלאו זה שנאמר במכשף בכלל לא ימצא בך הוא ולאו שניתן לאזהרת מיתת בית דין הוא ואין לוקין עליו שנאמר מכשפה לא תחיה.
הלכה טז : ודברים האלו כולן דברי שקר וכזב הן והם שהטעו בהן עובדי כוכבים הקדמונים לגויי הארצות כדי שינהגו אחריהן, ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו ולא להעלות על לב שיש תועלת בהן, שנאמר כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל, ונאמר כי הגוים האלה אשר אתה יורש אותם אל מעוננים ואל קוסמים ישמעו ואתה לא כן וגו', כל המאמין בדברים האלו וכיוצא בהן ומחשב בלבו שהן אמת ודבר חכמה אבל התורה אסרתן אינן אלא מן הסכלים ומחסרי הדעת ובכלל הנשים והקטנים שאין דעתן שלימה, אבל בעלי החכמה ותמימי הדעת ידעו בראיות ברורות שכל אלו הדברים שאסרה תורה אינם דברי חכמה אלא תהו והבל שנמשכו בהן חסרי הדעת ונטשו כל דרכי האמת בגללן, ומפני זה אמרה תורה כשהזהירה על כל אלו ההבלים תמים תהיה עם ה' אלהיך.
ועיין יביע אומר חלק א' יו"ד ט על דברי הגר"א שהפילוסופיא גרמה לרמב"ם לחשוב כן
 
תודה רבה רבה הרב משען שליט"א זה בדיוק מה שחיפשתי, זה מאד יעזור לי.
ודרך אגב, רק הערה קטנה איך יסביר הרמב"ם המדרש שהמצריים החשיבו מכת כינים כאצבע אלוקים כי לא הצליחו לעשות בכישופים שלהם, דמשמע שזה כן פועל
וכן איך יסביר הפסוק ויעשו בלהטיהן כן (לגבי המטה שהתהפך לנחש עם משה ואהרון !

בכל אופן תודה
 
לגבי המטה שהתהפך לנחש עם משה ואהרון
כמו שהסבירו חז"ל שמלכתחילה לקחו נחש ועשו ממנו מקל וזה קל לעשות על ידי סמי הרדמה וכדו'
איך יסביר הרמב"ם המדרש שהמצריים החשיבו מכת כינים כאצבע אלוקים כי לא הצליחו לעשות בכישופים שלהם,
אם הרמב"ם סובר שיש שדים, אפשר לישב שרצו להביא על ידי שדים ממקום אחר, ובגלל שזה קטן לא יכלו.
 
תודה רבה רבה הרב משען שליט"א זה בדיוק מה שחיפשתי, זה מאד יעזור לי.
ודרך אגב, רק הערה קטנה איך יסביר הרמב"ם המדרש שהמצריים החשיבו מכת כינים כאצבע אלוקים כי לא הצליחו לעשות בכישופים שלהם, דמשמע שזה כן פועל
וכן איך יסביר הפסוק ויעשו בלהטיהן כן (לגבי המטה שהתהפך לנחש עם משה ואהרון !

בכל אופן תודה
עיין ביביע אומר שציינתי ותמצא ששאלה ישנה היא
 
חזור
חלק עליון