בס"ד
ידוע פסק החזו"ע שבת ג' עמוד קל"ב, שפסק כתרומת הדשן שהביאו הבית יוסף, שבסיס באקראי נקרא בסיס, דהיינו שהניח חפץ מוקצה על דבר היתר לא בגלל שרצה שיהיה מונח עליו רק שאין לו עניין שיהיה מונח עליו אלא עושה מפאת חוסר מקום וכדו'.
[הבא"ח סתם בזה להתיר, כהמג"א, אולי בגלל שיש ראיה מהשו"ע בסימן ש"ח סכ"ז שמותר].
על כל פנים,לפי זה יצא שאם היה מונח דבר מוקצה כגון אפונה קפואה על קופסת הגלידה, יהיה לקופסת הגלידה דין בסיס ולא נוכל לטלטלה [מדין אוכל בתוך ק דירה, שנעשה בסיס גם בהנחה באקראי]?
ידוע פסק החזו"ע שבת ג' עמוד קל"ב, שפסק כתרומת הדשן שהביאו הבית יוסף, שבסיס באקראי נקרא בסיס, דהיינו שהניח חפץ מוקצה על דבר היתר לא בגלל שרצה שיהיה מונח עליו רק שאין לו עניין שיהיה מונח עליו אלא עושה מפאת חוסר מקום וכדו'.
[הבא"ח סתם בזה להתיר, כהמג"א, אולי בגלל שיש ראיה מהשו"ע בסימן ש"ח סכ"ז שמותר].
על כל פנים,לפי זה יצא שאם היה מונח דבר מוקצה כגון אפונה קפואה על קופסת הגלידה, יהיה לקופסת הגלידה דין בסיס ולא נוכל לטלטלה [מדין אוכל בתוך ק דירה, שנעשה בסיס גם בהנחה באקראי]?