נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מבלי להכנס לעניין מה נכון ומה לא אבל ה באמת נקודה שזה שבחור קצת קשה לו זה לא אומר שכל העולם צריכים לדעת על זה,מי אמר שזה נכון?
יש גם הרבה נושרים שאינם נראים. שחור לבן מבחוץ וצבעוני מבפנים. ומתנענעים מאוד חזק בעמידה בישיבה...
זה נכון אבל מצד השני הגיע הזמן להפסיק עם הריקודים והפיזוזים סביב הפוליטיקאים זה לא לעניין שכנס של בני תורה בחורים רוקדים עשר דקות לח"כ... ואחר כך כשמגיע רב כבר למי יש כח?כבוד התורה אין כמו המגזר הספרדי
איך זה קשור לנושא?!זה נכון אבל מצד השני הגיע הזמן להפסיק עם הריקודים והפיזוזים סביב הפוליטיקאים זה לא לעניין שכנס של בני תורה בחורים רוקדים עשר דקות לח"כ... ואחר כך כשמגיע רב כבר למי יש כח?
שחלילה לא יאמר עלינו עוזבי תורה יהללו רשע,
ואיזה דוגמא אישית זה שילד רואה בחורים רוקדים בפני חבר כנסת צדיק ונחמד ככל שיהיה.
איזה שאיפות כבר יכול להיות לו אחרי כזה אירוע?
זה מסקרן על מי אתה רומז?מי אמר שאינו כותב?
לא כותב. נקודה.זה מסקרן על מי אתה רומז?
אחר המחילה, [ומחילה נוספת שאיני מדגיש דברי עם מרקר אדום...] כשמדובר בחינוך ילדים - יש לעשות בדק בית, וטעות היא לומר "חשבונות שמיים".אני מוחה על הטענה המטופשת ש-"יש יותר נושרים בצבור הספרדי"?!!!!
מי החצוף שכתב את זה ועוד מצפה לתשובה, למה הוא ספר כמה "נושרים ספרדים" יש לעומת "נושרים אשכנזים"??????????
במקום להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה זה מה שמעניין אותו???????????????.
ועוד יש כאלה שמתאמצים לענות לוווווווווווווווו??
אתם נורמלים?
זה כמו שאני אשאל למה אחוז הנפטרים בצבור הזה יותר גדול מהצבור השנייייייייייי....-חשבונות שמיים...פשיטא
תתעסקו בדברים משמעותיים
כבוד לרבנים ולפוליטיקאים לא הולך ביחד,איך זה קשור לנושא?!
ואם כבר, ראינו בחיפה למי הליטאים שרו, לראש העיר, אישה!!!
כוונתך לחגיגות ניצחון?ובכלל בן בן תורה לא אמור להיות בקלפי של בחירות לפחות לדעתי
אני מסכים אתך לגמריהתשובה נעוצה בעיקר בסגנון החינוך.
אחלק את התשובה לשניים, אבל מקור הבעיה הוא אחד.
א. חוזבתי"ם.
ב. משפחות תורניות.
נתחיל בחוזבתי"ם - שם הדברים הרבה יותר ברורים.
מגיעים אנשים שהיו בעולם הסחי והמאוס, ונטשו לטובת חיי תורה וקדושה, והם מתחילים לראות זליגה קטנה של הילד / הנער / המתבגרת, גם אם זה דברים סטנדרטיים שיש בכל משפחה חרדית, וזה 'מחריד' אותם, ומוציא אותם משלוותם, שהנה הילד עומד 'להתגלש'. ובפרט שיש לו דוגמאות חיות ל'שלב ב' של מה שהוא רואה אצל הילד שלו, זה הילד של השכנים, לאן כבר הוא הגיע, ה' יצילנו, וזה עוד יותר מכניס אותו לחרדות, לאן זה עוד יתדרדר...
השלב הבא והוא הקריטי ביותר, שכאיש חינוך אוכל לומר שפשוט "בועט" את הילדים החוצה על טיל - זה הלחץ.
אצל בע"ת זה ניכר ביותר - ההטפות. דברי המוסר הכבדים. המציקים. הרודפים.
בשלב הבא - ההפחדות על גיהנם וכו'. בשלב הבא - מעקבים ו'הוכחות' למתגלש שאני 'יודע עליך הכל' ותראה לאן הגעת, ומה יצא ממך וכו' ואתה חושב שאני לא ידוע שקנית נגן MP4 / סמארטפון כו', אתה חושב שאני לא יודע איזה סרטים אתה רואה על המחשב כו' בשלב הבא - אמירות פוגעניות באופן אישי, אמירות מקטינות ומנמיכות, אמירות שנועדו להראות כמה הוא כנוע לתאוותיו, חדל אישים, ילד רע, עד שהילד מרגיש מחנק בבית ופשוט בורח.
תשאלו כל מתעסק בחינוך והוא יתאר בפניכם את ההליך הזה.
ושלא להבין לא נכון, אני לא בא להאשים את הבע"ת בזה, זה נובע משילוב של צידקות וחוסר הדרכה.
כיון שהם חוששים שהילד שלהם יגיע למקום שממנו הם ברחו - הם חרדים מכך ופועלים בחוסר הכוונה וטועים את כל הטעויות החינוכיות האפשריות כפי שתיארתי קודם.
נמשיך במשפחות תורניות -
גם שם ההליך די דומה, אך פחות קיצוני.
כמו שתראו אשכנזי שהילד שלו יכול 'להפוך' את ביהכ"נ כל התפילה, והאבא 'רגוע' [ולא שתמיד אצדיק זאת], כך ההנהגה שלהם בחינוך.
ולזה הטיף כל השנים מרן הגרי"ג. שהכל יהיה בחיוך, בנחת, בלי להציק. על זה דיבר מרן הגראי"ל - להעיר את הילד בבוקר פעמיים - אני חוזר שוב - פעמיים - וזהו!! לא להמשיך להציק. אם תמשיך להציק - [אוי ויי!! מעוות לא יוכל לתקון! זמן ק"ש!! כבר נהיית גוי!] לתפילה הוא כבר לא יגיע, אבל איך שהוא ישנא את התפילה, אוהו, את זה לא תוציא ממנו שנים רבות!
מאד מצוי גם בבין הזמנים - או בשבתות - "תראה איך אתה נראה, לא פותח ספר!" "שעה של תורה בשבת - כמו אלף שעות בחול, ואתה קורא עיתון??" "מאז שיצאנו לבין הזמנים לא פתחת ספר, מה יצא ממך??" ואני חושב שהעיקרון מובן.
לפעמים ה'רגיעה' הזאת חסרה בציבור שלנו. אנו עם 'דם חם' יותר, ועם 'אמיתות ברורות' שכך הילד לא צריך להתנהג, ומתחילים 'לחנוק'.
ולפעמים הדבר נובע גם מאגו - אני אמרתי 'לא', והוא עשה ההיפך! שומו שמיים! ואז נכנס הפן ה'אישי', וזה מילה שלי נגד מילה שלו, מה הוא חושב לעצמו הצוציק הזה, פתאום נהיה 'מאן דאמר', עושה מה שבא לו?? ומכאן הסיכויים לרגיעה, השלמה, הכלה, קלושים.
ומה שאתם רואים ברחוב - זו התוצאה.
תשאלו כל איש חינוך המתעסק באיסוף היהלומים הללו מהרחוב
צודק התכוונתי למטה בחירות ולא לקלפי שזה ודאי חובה גמורה.כוונתך לחגיגות ניצחון?
כי לקלפי רצוי שכל אחד יגיע ויצביע כדעת רבותיו.
פשוט.כבוד לרבנים ולפוליטיקאים לא הולך ביחד,
יש הבדל בין חגיגות ניצחון שאז חוגגים למי שניצח [ובכלל בן בן תורה לא אמור להיות בקלפי של בחירות לפחות לדעתי]
לבין כנס של חג בחול המועד שבמקום לשיר לגדולי הדור מאורי תורתנו שרים לח"כ...
שאני אישית מאד אוהב אותו, אבל תסכים איתי שזה לא לעניין לשיר לחבר כנסת ובטח לא חינוכי,
אגב הרב בעדני גם היה באותו כנס ושרו לו אולי חצי דקה אם בכלל.
ואם האשכנזים שרים לראש עיר אשה זה בעיה שלהם וזה לא אומר שאנחנו צריכים להרוס את החינוך שלנו.