נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
לא הבנתי מה הוספת.
וכי לא מצאת מדרשים חלוקים?!עדיין יקשה מה שכתוב ששלמה המלך גייר אותה. איך ניישב?
בפרט שאין זה מדרש קדמון, אלא בן כ400 שנה, שהלא מחברו הוא רבינו אליהו הכהן בעל שבט מוסר, ומקור דרוש זה הוא בזוהר הנעלם... כפי שהביאו לעיל ממדרש תלפיות הנ"ל.וכי לא מצאת מדרשים חלוקים?!
יש מדרש שבתיה וציפורה הן יהודיות וזה שהן נקראות על שם יתרו ופרעה זה בגלל שהן גדלו בביתם.
וא"כ איך ניישב המדרשים עם הגמ' שבתיה ירדה לרחוץ מגילולי אביה, וששלמה המלך גייר אותה.
וכן לגבי משה שגייר את ציפורה?
אשמח מאוד לקבל תשובה מיישבת את הדעת
אצ"ל:בפרט שאין זה מדרש קדמון, אלא בן כ400 שנה, שהלא מחברו הוא רבינו אליהו הכהן בעל שבט מוסר, ומקור דרוש זה הוא בזוהר הנעלם... כפי שהביאו לעיל ממדרש תלפיות הנ"ל.
ודאי שיש חילוק במשקל וביחס בין מדרשי הלכה של רבותינו התנאים ומדרשי אגדה של רבותינו האמוראים לבין מדרשים צעירים בני מאות שנים...אצ"ל:
שכל דברי בעל השבט מוסר והמדרש תלפיות מקובלים עלינו ונאמנים כמדרש - שכל דבריו מדוייקים להפליא ומקורותיו נדירים ונאמנים
ודאיודאי שיש חילוק במשקל וביחס בין מדרשי הלכה של רבותינו התנאים ומדרשי אגדה של רבותינו האמוראים לבין מדרשים צעירים בני מאות שנים...
ועיין ברמב"ן שהזכרתי לעיל.
דבר זה צריך תלמוד!ודאי
אך מדרש תלפיות הוא לא מקור הוא פשוט מביא לך מדרשים של תנאים ואמוראים שהיו לפניו ולא נמצאים לפנינו
בל"נ בהמשךדבר זה צריך תלמוד!