בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
לא הבנתי מה הוספת.
וכי לא מצאת מדרשים חלוקים?!עדיין יקשה מה שכתוב ששלמה המלך גייר אותה. איך ניישב?
בפרט שאין זה מדרש קדמון, אלא בן כ400 שנה, שהלא מחברו הוא רבינו אליהו הכהן בעל שבט מוסר, ומקור דרוש זה הוא בזוהר הנעלם... כפי שהביאו לעיל ממדרש תלפיות הנ"ל.וכי לא מצאת מדרשים חלוקים?!
יש מדרש שבתיה וציפורה הן יהודיות וזה שהן נקראות על שם יתרו ופרעה זה בגלל שהן גדלו בביתם.
וא"כ איך ניישב המדרשים עם הגמ' שבתיה ירדה לרחוץ מגילולי אביה, וששלמה המלך גייר אותה.
וכן לגבי משה שגייר את ציפורה?
אשמח מאוד לקבל תשובה מיישבת את הדעת
אצ"ל:בפרט שאין זה מדרש קדמון, אלא בן כ400 שנה, שהלא מחברו הוא רבינו אליהו הכהן בעל שבט מוסר, ומקור דרוש זה הוא בזוהר הנעלם... כפי שהביאו לעיל ממדרש תלפיות הנ"ל.
ודאי שיש חילוק במשקל וביחס בין מדרשי הלכה של רבותינו התנאים ומדרשי אגדה של רבותינו האמוראים לבין מדרשים צעירים בני מאות שנים...אצ"ל:
שכל דברי בעל השבט מוסר והמדרש תלפיות מקובלים עלינו ונאמנים כמדרש - שכל דבריו מדוייקים להפליא ומקורותיו נדירים ונאמנים
ודאיודאי שיש חילוק במשקל וביחס בין מדרשי הלכה של רבותינו התנאים ומדרשי אגדה של רבותינו האמוראים לבין מדרשים צעירים בני מאות שנים...
ועיין ברמב"ן שהזכרתי לעיל.
דבר זה צריך תלמוד!ודאי
אך מדרש תלפיות הוא לא מקור הוא פשוט מביא לך מדרשים של תנאים ואמוראים שהיו לפניו ולא נמצאים לפנינו
בל"נ בהמשךדבר זה צריך תלמוד!