יש מדרש שבתיה וציפורה הן יהודיות וזה שהן נקראות על שם יתרו ופרעה זה בגלל שהן גדלו בביתם.
וא"כ איך ניישב המדרשים עם הגמ' שבתיה ירדה לרחוץ מגילולי אביה, וששלמה המלך גייר אותה.
וכן לגבי משה שגייר את ציפורה?
אשמח מאוד לקבל תשובה מיישבת את הדעת
המדרש תלפיות בעצמו מיישב זאת (בענף הבל) ומבאר שאין הכוונה כפשוטו, אלא על דרך הגלגול.
וזה לשונו: שפתי כהן פרשת נח, כוללות דבריו, שקין לקח שתי תאומות שנולדו עם הבל וכו', והתאומה שנטמאה באה בבתיה בת פרעה, והתאומה הפשוטה שלא נטמאה באה בצפורה בת יתרו, ופרעה היה קין וכו', ואע"פ שרחצה מגלולי אביה, עם כל זה לא יוכל בעלה הראשון אשר שלחה לשוב לקחתה אחרי אשר הוטמאה, ולא נשאת לשום אדם ונכנסה בחיים לגן עדן, ולקח תאומתו השנית שהיא צפורה וכו'. אמר המלקט, יובן בזה מאמר שהבאתי בענפים דלעיל משם ילקוט דוד, דצפורה ובתיה היו אחיות משה שנולדו עמו מאם אחת, על כרחך הכוונה, כיון שמשה הוא הבל ובתיה וצפורה הם ב' תאומות שנולדו עמו, ומה גם שיוכבד היינו חוה כמו שכתב בעל חסד לאברהם, נמצא שבתיה וצפורה נולדו עם משה שהוא הבל. עכ"ל.
וזה לכאורה כוונתו של המדרש תלפיות הנ"ל בענף בתיה וצפורה, שכתב: וע' בשפתי כהן. ולכאורה זה גם כוונת הילקוט דוד הנ"ל שמוסיף על דברי הזוהר: ואפשר על בתיה אמר הכתוב ותתצב אחותו מרחוק. עכ"ל. לכאורה כוונתו דהיינו אחותו מגלגול רחוק.
לסיכום משולב פה סיפור עכשווי בצירוף גלגול רחוק, כשהבל נולד נולדו עמו ב' אחיות תאומות והוא נשא אותם, ואילו עם קין נולדה רק תאומה אחת, קין קינא באחיו שיש לו תאומה יתירה וגנב את שתיהם מהבל, וטימא רק את אחת מהם, לאחר שנים רבות ירדו שוב כולם לעולם בגלגול, משה - הבל, נולד בבית של יוכבד - חוה, בתיה וצפורה היו אסופיות מהשוק (ואולי גם בגלגול העכשווי הן היו אחיות תאומות כמו בגלגול הקודם), פרעה - קין גידל את בתיה כמו שבגלגול הקודם הוא גנב אותה, ויתרו את צפורה, ובגלל רום מעלתו של משה רבינו לא יכל לשאת את בתיה מחמת שתי סיבות, א - כי נטמאה בגילולי עבודה זרה בבית אביה המאמץ, ב - שנטמאה ע"י קין בגלגולה הקודם.