ישועה ורחמים
Active member
תבדוק ותמצא.לא מדיוק.
תבדוק ותמצא.לא מדיוק.
ואולי ידלג גם על אה"ע כי יש עליו אוצר הפוסקים, ומשנת העזר, ואבן ברורה, ועוד...יש להסתפק כאשר יגיע להלכות החגים, האם יוציא במתכונת הלכה ברורה גם על החגים, או שמא כיון שכבר הוציא "תורת המועדים", יסתפק בזה ויעבור ליורה דיעה, או שמא ידלג גם על זה (משום שע"ז יש עכ"פ הוראה ברורה) ויעבור לאבן העזר. וצ"ע.
תשפ"ב ותשפ"ד לא חולקות שנה לועזית משותפת!!!תבדוק ותמצא.
ואולי גם ידלג על יורה דעה כי יש עליו ילקוט יוסף..ואולי ידלג גם על אה"ע כי יש עליו אוצר הפוסקים, ומשנת העזר, ואבן ברורה, ועוד...
אינו דומה (זולת אבן ברורה שלא ראיתיו).ואולי ידלג גם על אה"ע כי יש עליו אוצר הפוסקים, ומשנת העזר, ואבן ברורה, ועוד...
אז גם הוראה ברורה אינו דומה...אינו דומה (זולת אבן ברורה שלא ראיתיו).
דומה. [כמובן אם זה לא היה של כסא רחמים גם אתה היית מודה בזה...].אז גם הוראה ברורה אינו דומה...
ממש לא דומה.דומה. [כמובן אם זה לא היה של כסא רחמים גם אתה היית מודה בזה...].
הלכה ברורה בנוי עם סעיפים מתחת השו"ע
לכאורה אינו משנה אם זה סעיף גדול או קטן. מי שקשה לו בהוראה ברורה וכו' בגלל שזה סעיף קטן, אז שיקח משקפיים וכד' (או לחילופין משקפת).עם סעיפים קטנים על השו"ע
כשעל הבירור הלכה יש שער הציון
דהיינו שבהלכה ברורה - יש שעה"צ גם על ההלכה ברורה וגם על הבירור הלכה, משא"כ בהוראה ברורה וכד' יש שעה"צ רק על ההוראה ברורה, ואילו על הביאור הלכה אין שער הציון, אלא הציונים מופיעים בתוך הביאור הלכה עצמו.ועליהם יש שעה"צ
שבהלכה ברורה יש תחת השו"ע סעיפים עם פסקי ההלכות.הבדל אחד:
לכאורה אינו משנה אם זה סעיף גדול או קטן. מי שקשה לו בהוראה ברורה וכו' בגלל שזה סעיף קטן, אז שיקח משקפיים וכד' (או לחילופין משקפת).
אך שוב נראה שכוונתך שהחילוק הוא (לא בגודל הסעיפים, אלא) שהבירור הלכה יותר בקביעות וכסדר, משא"כ בהוראה ברורה יש ביאור הלכה רק בנושאים מסויימים וכד' - כמו משנ"ב. ובזה אכן אתה צודק.
הבדל שני:
דהיינו שבהלכה ברורה - יש שעה"צ גם על ההלכה ברורה וגם על הבירור הלכה, משא"כ בהוראה ברורה וכד' יש שעה"צ רק על ההוראה ברורה, ואילו על הביאור הלכה אין שער הציון, אלא הציונים מופיעים בתוך הביאור הלכה עצמו.
נו נו. לא נראה כזה קריטי.
מה ההבדל השלישי?
אותם סעיפים הם כמו המדור 'משנה ברורה' ו'הוראה ברורה' שהם ג"כ פסקי הלכות על השו"ע, אלא שבהלכה ברורה זה בתור סעיף למעלה גדול ובמשנה ברורה ובהוראה ברורה וכד' זה בסעיף קטן למטה, אבל היינו הך.שבהלכה ברורה יש תחת השו"ע סעיפים עם פסקי ההלכות.
ממש לא.אותם סעיפים הם כמו המדור 'משנה ברורה' ו'הוראה ברורה' שהם ג"כ פסקי הלכות על השו"ע, אלא שבהלכה ברורה זה בתור סעיף למעלה גדול ובמשנה ברורה ובהוראה ברורה וכד' זה בסעיף קטן למטה, אבל היינו הך.
במשנ"ב הוראה ברורה וכו', יש גם 'ביאור' לשו"ע, וגם 'הכרעות' (ולפעמים הצגת מחלוקת דיעות בין הפוסקים בלי הכרעה ברורה, מה שקיים גם בהלכות של ההלכה ברורה למעלה), נמצא שבכלל מאתיים מנה.ממש לא.
במשנ"ב הוראה ברורה משנת העזר ואבן ברורה וכד', פעמים רבות הס"ק הוא רק ביאור השו"ע, ממש לא תמיד זה נוסח של הלכה למעשה. וגם פעמים רבות זה בכלל לא הכרעה אלא הצגת הפוסקים, בשונה מהלכ"ב שההלכות הם הכרעות שלו.
הוא אשר כתבתי.במשנ"ב הוראה ברורה וכו', יש גם 'ביאור' לשו"ע, וגם 'הכרעות' (ולפעמים הצגת מחלוקת דיעות בין הפוסקים בלי הכרעה ברורה, מה שקיים גם בהלכות של ההלכה ברורה למעלה), נמצא שבכלל מאתיים מנה.
האם לא שמת לב שכתבתי שא"כ אין בהבדל זה שום נפק"מ, כי:הוא אשר כתבתי.
נמצא שבכלל מאתיים מנה.
ראיתי, אבל זה כן נפק"מ.האם לא שמת לב שכתבתי שא"כ אין בהבדל זה שום נפק"מ, כי:
הוא אשר כתבתי:ראיתי, אבל זה כן נפק"מ.
...[כמובן אם זה לא היה של כסא רחמים גם אתה היית מודה בזה...].
לא ידעתי שאבן ברורה ומשנת העזר יצאו מכס"ר...הוא אשר כתבתי:
...