• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

איך יתכן שצריך לברך על מלפפון ירוק שהכל?

פִּתָרוֹן
הרב @בנימין לוריא איך אני יכול לסמן את 3 העונים נכונה?
הלא המה:
גידולי מים

מלפפון טעים יותר חי וממילא שבישל אותו צריך לברך שהכל.
מלפפון שאפשר לאוכלו בשעת הדחק ברכתו שהכל.
כשאוכל טפל לפני העיקר, פסק הרמ"א בסימן ריב שמברך על הטפל שהכל
כתב הרמ"א שם: "אבל אם אוכל הטפל תחלה כגון שרוצה לשתות ורוצה לאכול תחלה כדי שלא ישתה אליבא ריקנא או שאוכל גרעיני גודגדניות למתק השתיה מברך על האוכל תחלה אף על פי שהוא טפל לשתיה ואינו מברך עליו רק שהכל הואיל והוא טפל לדבר אחר"
אם אכן זו כוונתך, דייקת במה שכתב "רמ"א" ולא "פסיקת האשכנזים" מכיוון שהמשנ"ב כותב להיזהר לא לעשות כך שם, ובביאור הלכה מביא שהרבה חלקו על דינו זה של הרמ"א.
כמו כן יש מחלוקת אחרונים מתי בכה"ג גם לרמ"א מברכים שהכל על הטפל, האם דווקא שברכת העיקר היא...
בכמה מתכונים להכנת מלפפונים חמוצים בבית.
יש בתהליך בישול של תמיסת מים ומלח, אבל מציינים למזוג אותה על המלפפונים אחרי שהיא מתקררת.
ככה שיש בישול בתהליך- רק לא של המלפפונים.
וכל כבישה במלח דינה כבישול לענייני בשר וחלב ברמה כל שהיא...
 
הרב @בנימין לוריא איך אני יכול לסמן את 3 העונים נכונה?
אין אפשרות.
אבל חלק מהמטרה של הסימון זה שמי שרואה את השאלה יראה מתחתיה את התשובה, לכן ההודעה שאתה כתבת מסומנת כתשובה.
 
חזור
חלק עליון