• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לא זו הדרך ולא זו העיר!!

מתנה?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מליון ילדים המתחנכים לכפירה זו מתנה?
ישובים ללא מקוה זה מתנה?
חילול שב"ק ומועדי ה' בפרהסיא זה מתנה?
ועוד ועוד
והשי"ת יבער במהרה את שלטון הס"א מארה"ק ומכל העולם כולו במהרה
אתה שוב מדבר על השלטון.
תגיד שקיבלנו את הארץ בזמן יהושע אתה מודה לה'?
ובכן אחר כך בתקופת השופטים ראה מה עשו עם ישראל האם זה אומר שנכפור במתנה שקיבלנו?
גם הרב מאזוז שליט"א אומר שאין למדינה(שלטון) זכות קיום יש הבדל.
ובכלל הויכוח שלך לא איתי אלא עם גדולי הרבנים שציינתי.
 
מתנה?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מליון ילדים המתחנכים לכפירה זו מתנה?
ישובים ללא מקוה זה מתנה?
חילול שב"ק ומועדי ה' בפרהסיא זה מתנה?
ועוד ועוד
והשי"ת יבער במהרה את שלטון הס"א מארה"ק ומכל העולם כולו במהרה
חכם בן ציון אבא שאול זיע"א היה נוהג לומר כי גם לפי אותם רבנים שאמרו בזמן שפרצה המדינה שזה אתחלתא דגאולה וכו' וכו', אבל כל זה אם יעשו רצון השי"ת, אבל כעת שח"ו שונאי ישראל עושים להיפך, אזי זה משל לאמא שנולד לה תינוק ועושים שמחה וכו', אבל אם אחרי כמה זמן מגלים שהתינוק הזה מפגר אז השמחה בהתאם ח"ו... עכ"ד.
ולצערינו התינוקים האלו מידי יום קמים עלינו לכלותינו. ושח לי איזה גדול אחד בדורינו שליט"א [שוידאי מקובל על רוב הציבור]; הצבא נועד בכדי להשמיד רוחנית את בחורי ובחורות ישראל.
 
מי מחבר החוברת?
כתוב: עורכים: הרב יוחנן פריד, אלדד פרי חגי ריכטלר יוצא לאור ע"י אורות אברהם.
אני לא מכיר לא את העורכים ולא המוציאים לאור.
זו חוברת עם סדר תפילות ליום העצמאות ובתחילתה מביא הציטוטים הנ"ל ועוד. ודיונים בעניין וכן בסופה.
שמרתיה כמראי מקומות.
 
אתה שוב מדבר על השלטון.
תגיד שקיבלנו את הארץ בזמן יהושע אתה מודה לה'?
ובכן אחר כך בתקופת השופטים ראה מה עשו עם ישראל האם זה אומר שנכפור במתנה שקיבלנו?
גם הרב מאזוז שליט"א אומר שאין למדינה(שלטון) זכות קיום יש הבדל.
ובכלל הויכוח שלך לא איתי אלא עם גדולי הרבנים שציינתי.
מה ההשואה?
בזמן יהושע הכל ע"פ ציווי ה' ואחר כך עמ"י חטאו
[וכמובן שאין לנו שום השגה בזה לאפוקי מע.ש. ודומיו]
ואילו הציונות כל מטרתה היתה להעביר את עמ"י מדתו
וכמו שאמר מרן הגר"ח מבריסק שזוהי מטרתם
והמדינה היא הכלי הטוב ביותר שלהם למטרה זו
 
כתוב: עורכים: הרב יוחנן פריד, אלדד פרי חגי ריכטלר יוצא לאור ע"י אורות אברהם.
אני לא מכיר לא את העורכים ולא המוציאים לאור.
זו חוברת עם סדר תפילות ליום העצמאות ובתחילתה מביא הציטוטים הנ"ל ועוד. ודיונים בעניין וכן בסופה.
שמרתיה כמראי מקומות.
מי זה אורות אברהם?
 
מה ההשואה?
בזמן יהושע הכל ע"פ ציווי ה' ואחר כך עמ"י חטאו
[וכמובן שאין לנו שום השגה בזה לאפוקי מע.ש. ודומיו]
ואילו הציונות כל מטרתה היתה להעביר את עמ"י מדתו
וכמו שאמר מרן הגר"ח מבריסק שזוהי מטרתם
והמדינה היא הכלי הטוב ביותר שלהם למטרה זו
מה קשור השואה שאתה צועק. קבלת המדינה זה רצון ה' ומתנה. זה שבחר השלטון לקלקל לא אומר שלא נודה לה' על המתנה שקיבלנו.
 
השלטון לא בחר לקלקל אלא הוקם למטרה זו!!!!!!!!!!!!!!
וכדברי הגר"ח מבריסק
אתה יכול לכתוב כמה סימני קריאה שאתה רוצה.
כך כתבו רבנים גדולים וזכותו של הרב מאזוז שליט"א לסבור כן וגם אם אתה חולק או רבנים גדולים אחרים לא הופך את דבריו לחמורים ומצדיקים הבזיונות שנכתבו עליו.
 
נו ו....
הביאו ציטוטים זה שהם מסיקים בחוברת לומר הלל בברכה למשל מה זה אומר על הציטוטים? אני לא אומר הלל בכלל לא עם ולא בלי אבל הציטוטים צריכים להיות נידונים ותו לא.
זה אומר שאי אפשר לסמוך ע"כ מכיוון שדרכם להתלות
בכל אמירה שיכולה להשמע ממנה תמיכה במדינה
 
זה אומר שאי אפשר לסמוך ע"כ מכיוון שדרכם להתלות
בכל אמירה שיכולה להשמע ממנה תמיכה במדינה
מה זה אי אפשר לסמוך ומה אכפת לי מה המסקנות שלהם.
כעת אין לי פנאי בערב בע"ה אשב לראות אם אני יכול לראות הציטוטים במקורם.
 
ומה עם דבריו ששירות לאומי הוא דבר שיש בו מחלוקת
יש אוסרים ויש מתירים?
קראתי עכשיו אעתיק דבריו ויראו הקוראים כאן מה כתב:
...ובשביל זה מותר ללכת ביחד "שחורים" ו"סרוגים", ולא צריכים לשנוא אחד את השני, ואדרבה כולנו חברים למען התורה, שהרי יש דברים שאנחנו מוכנים להצביע יחד, וא"כ למה נריב אחד עם השני ונהיה קיצוניים?! ואם אנחנו שווים בדבר אחד אז נתאחד, ונעשה הפגנה ביחד: למען ארץ ישראל ולמען השבת ולמען הצניעות וכו', כי המטרה שלהם להשכיח את התורה מישראל, וזה לא יעלה בידם, ואלף כמותם יעברו מן העולם והתורה תשאר, לא אייזנקוט ולא קנקוט ולא פרקוט, לא ישאר מהם כלום! אבל תדעו לכם, שאדם צריך לדעת להיות חזק, כי אם אתה מתפתה בכסף או בכבוד, אתה לא שווה פרוטה אחת! ואח"כ כשיתבטלו הגזירות כל אחד ילך לפי שיטתו, למשל המפד"ל מתירים את "שירות לאומי" ואילו אנחנו אוסרים את זה. בזמנו החזון איש אמר על שירות לאומי "יהרג ואל יעבור", וככה אמר לאחותו: אם יבואו לקחת את הבנות שלך תדעי לך שזה יהרג ואל יעבור, ולא ידענו אז מה כ"כ החומרא הזאת? אבל היום יודעים שהמטרה של החילוניים להשכיח את התורה מישראל.

הדגשתי החשוב, הוא לא אמר "יש אוסרים ויש מתירים" שקר! אלא אמר עכשיו נתאחד(אנחנו והדתיים לאומיים) כנגד אויב משותף ואחר כך כל אחד ילך לדרכו הם לשיטתם שמתירים שירות לאומי ואנחנו אוסרים ושוב חיזק את הדברים וביסס דברי החזון איש שהיום יודעים שהחילונים מטרתם להשכיח התורה. כלומר דרכם שמתירים לא נכונה אבל ציין עובדה שאחרי שיתאחדו לצורך כך יהיה.

היש לך סילוף גדול מזה?
 
קראתי עכשיו אעתיק דבריו ויראו הקוראים כאן מה כתב:
...ובשביל זה מותר ללכת ביחד "שחורים" ו"סרוגים", ולא צריכים לשנוא אחד את השני, ואדרבה כולנו חברים למען התורה, שהרי יש דברים שאנחנו מוכנים להצביע יחד, וא"כ למה נריב אחד עם השני ונהיה קיצוניים?! ואם אנחנו שווים בדבר אחד אז נתאחד, ונעשה הפגנה ביחד: למען ארץ ישראל ולמען השבת ולמען הצניעות וכו', כי המטרה שלהם להשכיח את התורה מישראל, וזה לא יעלה בידם, ואלף כמותם יעברו מן העולם והתורה תשאר, לא אייזנקוט ולא קנקוט ולא פרקוט, לא ישאר מהם כלום! אבל תדעו לכם, שאדם צריך לדעת להיות חזק, כי אם אתה מתפתה בכסף או בכבוד, אתה לא שווה פרוטה אחת! ואח"כ כשיתבטלו הגזירות כל אחד ילך לפי שיטתו, למשל המפד"ל מתירים את "שירות לאומי" ואילו אנחנו אוסרים את זה. בזמנו החזון איש אמר על שירות לאומי "יהרג ואל יעבור", וככה אמר לאחותו: אם יבואו לקחת את הבנות שלך תדעי לך שזה יהרג ואל יעבור, ולא ידענו אז מה כ"כ החומרא הזאת? אבל היום יודעים שהמטרה של החילוניים להשכיח את התורה מישראל.

הדגשתי החשוב, הוא לא אמר "יש אוסרים ויש מתירים" שקר! אלא אמר עכשיו נתאחד(אנחנו והדתיים לאומיים) כנגד אויב משותף ואחר כך כל אחד ילך לדרכו הם לשיטתם שמתירים שירות לאומי ואנחנו אוסרים ושוב חיזק את הדברים וביסס דברי החזון איש שהיום יודעים שהחילונים מטרתם להשכיח התורה. כלומר דרכם שמתירים לא נכונה אבל ציין עובדה שאחרי שיתאחדו לצורך כך יהיה.

היש לך סילוף גדול מזה?
להתאחד עם מתירי שירות לאומי למען הצניעות...
 
להתאחד עם מתירי שירות לאומי למען הצניעות...
זו טענה אחרת.
זכותך לחלוק.
אם כן צא נגד כל הרבנים שתומכים במפלגות שמתאחדים עם חילונים וגם גוים בכנסת.
נו אנחנו מחכים שתכתוב על הרב קנייבסקי שליט"א והרב אדלשטייין שליט"א והרב שלום כהן שליט"א והרב עובדיה יוסף זצ"ל ככל שכתבת על הרב מאזוז שליט"א.

אגב, גם חזרה מדבריך תתקבל.
 
זה אומר שאי אפשר לסמוך ע"כ מכיוון שדרכם להתלות
בכל אמירה שיכולה להשמע ממנה תמיכה במדינה
בדקתי בינתיים בישכיל עבדי חלק ו סימן י:
https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=964#p=25&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr=גאולה
בתשובתו הוא מתייחס מצד אחד לנס הגדול ולמנוחה שאחרי השואה ומצד שני לצרות כאן הן מהאויבים והן מהיצר הרע שמסית אותנו לעזוב את ה'.

ובמסקנה כותב וז"ל: ולכן אפשר לתקן לומר הלל רק אחרי גמר התפילה בבחינת הודאה להודות לה' עכ"פ על התחלת גאולה זו שיש בה עכ"פ קצת תשועה גדולה לעם ישראל בכלל והרי זה בבחינת כל המודה בניסו זוכה ונעשה לו נס אחר ובזה יהיה לנו התקוה כי ע"י הודאה זו של התחלת הגאולה נזכה בע"ה לגאולה שלימה בב"א אך פשוט כי רק קריאת הלל בלי שום ברכה וכו' ע"ש.
 
שבוע טוב אליהו הנביא זכור לטוב
הנה מאז שכתבתי את מה שראיתי בדפים הנ"ל של בית נאמן לא ראיתי יותר דפים אלו במגדל העמק, ביקשתי כמה פעמים שישלחו לי במייל ואין עונה, שמא מישהו יודע אם זה יוצא כל שבוע או פעם בחודש וכדו', והיאך אפשר להשיג דברים אלו מידי חדש בחדשו?
יש לך אפשרות להשיג זאת דרך האתר של חכמת רחמים שמוציאים את זה כל שבוע בשבוע
וגם באתר שלהם YKR.ORG.IL
 
חזור
חלק עליון