• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אנא העלו נא את הדברים שכתב !
שנוכל לסדר ולענות על דבריו
ולהשיבו מנה אחת אפיים !
אחרי כזו הצהרה,
אי אפשר להשיב תשובה בלי נגיעות כלל ...
כל מה שתכתוב יהיה נגוע ומאולץ, וודאי שלא לכבודו של מרן זיע"א
אז, עזוב.
 
דבר ראשון לא צריך להתרגש מכל א', יהיה מי שיהיה, שכותב מהגיגי ליבו ומפיצם ברברים.
דבר שני, רואים בדבריו מה שמרן שליט"א מדבר בשיעוריו על אותם טיפוסים שרוצים להתגדל ע"י שהם חולקים על גדולי ישראל, מי שלא ידע ולא הבין על מה דיבר מרן הראש"ל שליט"א. הרי שלך לפניך.
 
א. וזאת למודעי כי הבחור הנל. הוא חצוף
כי הוא הגיע היום בבוקר לאור חביב בבוקר למרן שליטא והביא את הטענות וכו ומרן שליטא קרא לו חצוף.
ולא רק
אלא הבחור הנל ששם בסידורים בבית הכנסת את הגיליון שלו שלא חייב גניזה רק מחמת השמות הקדושים הוא חייב גניזה.
וגם בסידור של מרן.
אני את שלי עשיתי כאן בשרשור ויהיה כאלה שיצחקו או יכתבו מה שהם רוצים שיהיה רב להם.
באגב בדקות אלה מרן שליטא מעיין במודעה שהובא לעייל.

והחכם יבין, והטיפש.........
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אולי תעלה לכאן לטובת המעיינים?
מצרף כאן
אציין כי דברים אלו נכתבו לפני שנים רבות
ואיני מונח בכללותם כרגע.
מה גם שנכתבו בנערותי.
עכ"פ מחכה למש"כ אותו האיש, ע"מ שאוכל לשקול הסוגיא שוב.
ומסתמא יהיה תשובה לכל טענותיו.
 

קבצים מצורפים

  • נרות חנוכה לבחורי ישיבות.pdf
    172.2 KB · צפיות: 42
וכמובן עלינו להזכיר שיש דעות רבות בין הפוסקים להחמיר בקרב בני הישיבות,
ולכה"פ להשתתף בהדלקה ע"י פרוטה וכמבו' בגמ' שבת גבי אכסנאי (ופרטי הדינים בזה אי בעי' פרוטה או כדי שמן חצי שעה האריכו הפוסקים)
כמו"כ דעת הגר"י עדס ידועה ואכמ"ל..
הכלל: אכן פורום זה אינו מתיימר להיות פורום לתורה, אלא אך ורק לליבון תורת הגר"ע יוסף זצוק"ל, ואין ראוי להאריך בשיטות שונות..,
אך אין הדרך ע"י השתקה גורפת של החולקים,
אלא לגופו של ענין וכושנכ"ת
 
בשיעור השבועי האחרון מוצ"ש וישלח מרן שליט"א התייחס לאותו בחור.
ז"ל (העתקה מעלון השיעור השבועי)
בילקוט יוסף (על חנוכה )ראה עמ' תעז והלאה( הבאנו מה שכתב ראש ישיבת קול יעקב הרב יהודה
עדס, שהעתיק את לשונות הראשונים הנ"ל, ויסד יסוד שרק אשתו מוציאה
אותו ידי חובה, וכאשר הראשונים כתבו בני ביתו או אביו ואמ ו, מחק מילים
אלו. לא מובן איך מעז להתעסק עם ראשונים! מחק מהשאלתות, מרבינו
ירוחם, ועוד. אטו זו דרכה של תורה לחלוק ולמחוק מלים מהראשונים? ביום
שישי בא אלי בחור מקול יעקב, הוציא פשקוויל לחייב את בחורי הישיבות
בהדלקה, וחילק אצלי בבית הכנסת, ושוב עיקם את דברי הראשונים, לא
יאומן איך שמפרש את דבריהם בעקמימות, ממש עקום. כך חינכו אותו.
וצריך לדעת שלא חולקים מהר על גדול הדור, ואין לפרוץ גדר ביחס לגדולי
הדור, כאילו מרן חברותא וסתם חלקו. לכן למסקנא בני ישיבות לא ידליקו,
ולא מועיל שיכוונו שלא יוצאים ידי חובה בהדלקה ההורים, שהרי בבית יוסף
)סימן תרעז( מבואר שאינו יכול לכוין כוונה נגדית שלא לצאת ידי חובה, כי החיוב
הוא על הבית, "נר איש וביתו", ולא עליו.
 
ז"ל (העתקה מעלון השיעור השבועי)
בילקוט יוסף (על חנוכה )ראה עמ' תעז והלאה( הבאנו מה שכתב ראש ישיבת קול יעקב הרב יהודה
עדס, שהעתיק את לשונות הראשונים הנ"ל, ויסד יסוד שרק אשתו מוציאה
אותו ידי חובה, וכאשר הראשונים כתבו בני ביתו או אביו ואמ ו, מחק מילים
אלו. לא מובן איך מעז להתעסק עם ראשונים!
אשמח אם מישהו יעלה לכאן את מה שכתב הגר''י עדס שליט''א ומה שהשיב ע''ז הראשל''צ שליט''א
 
מצרף כאן
אציין כי דברים אלו נכתבו לפני שנים רבות
ואיני מונח בכללותם כרגע.
מה גם שנכתבו בנערותי.
עכ"פ מחכה למש"כ אותו האיש, ע"מ שאוכל לשקול הסוגיא שוב.
ומסתמא יהיה תשובה לכל טענותיו.

זה לא זה מה שכתב אותו החצוף.
 
אם היה לי המכתב שלו הייתי גם מעלה.
אולי שיעלו את המכתב
שנוכל לענות
לגופם של דברים
אנא העלו נא את הדברים שכתב !
שנוכל לסדר ולענות על דבריו
עכ"פ מחכה למש"כ אותו האיש, ע"מ שאוכל לשקול הסוגיא שוב.
ואולי באמת תביא את הגליון שלו נבדוק מה כתב
מצ"ב ד"ת של הבחור הנ"ל,
בענין חיוב הדלקת נ"ח לבני הישיבות הספרדיים.
 

קבצים מצורפים

  • נ''ח לדעת השו''ע ב.pdf
    869 KB · צפיות: 77
  • נ''ח לדעת השו''ע א.pdf
    846.2 KB · צפיות: 75
שמעתי ג"כ שהיה אצל מרן הראש"ל שליט"א והחציף פניו בצורה שלא תיאמן.

ונראה שבעלון הבא שלו יבאר, דמאי דעבד כן ו"הדליק" את מרן הראש"ל שליט"א, הוא גמרא ערוכה והלכה פסוקה, ד"הדלקה" עושה מצוה, והוא קיים זאת בהידור...
 
א. וזאת למודעי כי הבחור הנל מהישיבה ברכס - רמת שלמה. הוא חצוף
כי הוא הגיע היום בבוקר לאור חביב בבוקר למרן שליטא והביא את הטענות וכו ומרן שליטא קרא לו חצוף.
ולא רק
אלא הבחור הנל ששם בסידורים בבית הכנסת את הגיליון שלו שלא חייב גניזה רק מחמת השמות הקדושים הוא חייב גניזה.
וגם בסידור של מרן.
אני את שלי עשיתי כאן בשרשור ויהיה כאלה שיצחקו או יכתבו מה שהם רוצים שיהיה רב להם.
באגב בדקות אלה מרן שליטא מעיין במודעה שהובא לעייל.

והחכם יבין, והטיפש.........

שמעתי ג"כ שהיה אצל מרן הראש"ל שליט"א והחציף פניו בצורה שלא תיאמן.

ונראה שבעלון הבא שלו יבאר, דמאי דעבד כן ו"הדליק" את מרן הראש"ל שליט"א, הוא גמרא ערוכה והלכה פסוקה, ד"הדלקה" עושה מצוה, והוא קיים זאת בהידור...
ידידי היקר הובא לעיל זה היה ביום שני.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון