• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
המחאה לא היתה על הדלקת נרות חנוכה מי שרוצה בדיעבד שידליק שוב בדיעבד בלי ברכה. וזה גם מחלוקת בשיטות הפוסקים
אבל מכאן ולכתוב נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל זה המחאה הנמרצת
 
ומרנן הגר"י עדס, הגר"ש זעפרני, הגאון המקובל רבי יעקב עדס, הגר"י טשזנר, הגר"ח כהן, בגר"א אוחנה שליט"א, והרשימה עוד ארוכה.
ולהיפך
מרן הרב עובדיה, מורינו הרב בן ציון, מורינו הרב מועלם, מורינו הרב צדקה, הגר"מ צדקה, הגר"י יוסף, הגר"ד יוסף, הגר"א יוסף, הגר"מ מאזוז ,הגרש"מ עמאר שליט"א הרישמה עוד יותר ארוכה וגם רבנים פי 1,000 יותר גדולים מאלו שהזכרת. ודי למבין
 
נערך לאחרונה:
ולהיפך
מרן הרב עובדיה, מורינו הרב בן ציון, מורינו הרב מועלם, מורינו הרב צדקה, הגר"מ צדקה, הגר"י יוסף, הגר"ד יוסף, הגר"א יוסף, הגר"מ מאזוז ,הגרש"מ עמאר שליט"א הרישמה עוד יותר ארוכה וגם רבנים פי 10000000000000000000000000000000000000000000 יותר גדולים מאלו שהזכרת. ודי למבין
אצל הספרדים זה מחלוקת הגדולים, עם "חלק" מתלמידיהם.
 
מישהו שאל אותי אתמול בחתונה, מה הבעיה בעצם להדליק בשביל להיות רק מהמהדרים?
כלומר, כתוב בגמ' שמדליקים נר איש וביתו. המהדרים מדליקים נר לכל אחד ואחד, והמהדרים מן המהדרים מדליקים מוסיף והולך (לפי בית הלל).
ואנחנו הספרדים פוסקים כמו תוס' שהמהדרים מן המהדרים היינו שידליק מוסיף והולך אבל רק אחד (איש וביתו) והיינו שזה הולך על עיקר הדין ולא מוסיף על המהדרים.
קם בחור ספרדי ואומר שמה שהשו"ע פסק זה מי שרוצה להיות מ"מהדרים מן המהדרים" צריך שרק אחד ידליק מוסיף והולך, אבל הוא אומר שהוא מעדיף להיות רק מה"מהדרים" ולא "המהדרים מן המהדרים", ולהדליק לכל אחד ואחד. מה הבעיה בזה?
ואת"ל שמדובר שכל אחד ידליק אבל לא יברך כיון שזה רק הידור, הרי שמי שהדליק נר ראשון ונזכר שלא בירך ויש לפניו רק את נרות ההידור הוא מברך, ורואים שמברכים על נרות ההידור.
ואולי אפש"ל שהכוונה היא שמפשט הגמ' והרמב"ם היינו שרק בעה"ב ידליק ולא כל אחד ידליק ויברך.
אשמח להבהרה.
 
הועתק ממק"א-

כעת נודע לי מיודעי דבר,
כי התפרסם מכתבו של מרן הגרע"י זצ"ל,
להגר"א סלים שליט"א - ר"י מאור התורה, ומחברי נשיאות מועצת חכמי התורה.
בהיותו בחור בעת לומדו בישיבת פוניבז',
כי מן הראוי להדליק בלא ברכה.
 
הועתק ממק"א-

כעת נודע לי מיודעי דבר,
כי התפרסם מכתבו של מרן הגרע"י זצ"ל,
להגר"א סלים שליט"א - ר"י מאור התורה, ומחברי נשיאות מועצת חכמי התורה.
בהיותו בחור בעת לומדו בישיבת פוניבז',
כי מן הראוי להדליק בלא ברכה.
נכון, ונדפס בקובץ משנת יוסף כסלו תשע"ד.
 
ולהיפך
מרן הרב עובדיה, מורינו הרב בן ציון, מורינו הרב מועלם, מורינו הרב צדקה, הגר"מ צדקה, הגר"י יוסף, הגר"ד יוסף, הגר"א יוסף, הגר"מ מאזוז ,הגרש"מ עמאר שליט"א הרישמה עוד יותר ארוכה וגם רבנים פי 1,000 יותר גדולים מאלו שהזכרת. ודי למבין
יכול להיות שהגר'''י והגר''ד והגר''א יוסף נספרים כאחד
תשקול את הרשימה שוב ותשכלל ותאמר לנו כעת בכמה הם יותר לפי החשבון החדש..
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון