• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

רואה שדרכתי על מוקש טעון...
נדמה כי הזעם התעורר בעיקר בעקבות עירוב ההשקפה עם נושא ההלכה
ובלשון הרחוב: "מה הראשישיבע עם הפראק והלומדע'ס יודע בשותי"ם?"
הטיעון הזה שגוי לוגית וערכית-
כידוע ואינה צריכה לפנים שנושא ההשקפה אינו נבדל מנושא ההלכה כלל-
הלכה היא ע"פ השקפה (היינו המבט הערכי והתורני הנכון על נושא מסויים)
והשקפה היא ע"פ הלכה (כלומר- נלמדת מתוך כללי התורה)

ומכאן - שלבוא ולחלק את הנושאים ה"ז טפשות ועילגות-
שוו בנפשכם- בן ישיבה שמגיע לקבל מרבו את חינוכו, הליכותיו, השקפתו, דרך לימודו, ערכיו, סולם העליה-
אבל בנושאים מהותיים- כמו דרך ההוראה, השתייכות קהילתית (ומכאן- הצבעה בבחירות וכו'), רמת דקדוק ההלכה-
הוא נוהג ע"פ רב שליבו מצא-
הרי זה פרדוקס מטופש!!
את לשון הרחוב תשאיר לרחוב.
המציאות היא שראשי ישיבות רבים אין להם יד ורגל בהלכה, ורבים מהם אומרים זאת בפה מלא.
אצל האשכנזים החלוקה הזו ברורה, ואף בחור שלומד בישיבה ליטאית, בין אם הוא ספרדי בין אם הוא חסיד ובין אם הוא ליטאי, אינו משועבד לראש ישיבתו לא בנושא הלכה ולא בענין הבחירות ולא בשום ענין אחר.
 
רואה שדרכתי על מוקש טעון...
נדמה כי הזעם התעורר בעיקר בעקבות עירוב ההשקפה עם נושא ההלכה
ובלשון הרחוב: "מה הראשישיבע עם הפראק והלומדע'ס יודע בשותי"ם?"
הטיעון הזה שגוי לוגית וערכית-
כידוע ואינה צריכה לפנים שנושא ההשקפה אינו נבדל מנושא ההלכה כלל-
הלכה היא ע"פ השקפה (היינו המבט הערכי והתורני הנכון על נושא מסויים)
והשקפה היא ע"פ הלכה (כלומר- נלמדת מתוך כללי התורה)

ומכאן - שלבוא ולחלק את הנושאים ה"ז טפשות ועילגות-
שוו בנפשכם- בן ישיבה שמגיע לקבל מרבו את חינוכו, הליכותיו, השקפתו, דרך לימודו, ערכיו, סולם העליה-
אבל בנושאים מהותיים- כמו דרך ההוראה, השתייכות קהילתית (ומכאן- הצבעה בבחירות וכו'), רמת דקדוק ההלכה-
הוא נוהג ע"פ רב שליבו מצא-
הרי זה פרדוקס מטופש!!
אבל מה לעשות שיש ראשי ישיבות שמחווים בזה דעה בלי לדעת בכלל על הנושא בתואנה שהויכוח כאן הוא על השקפה
מה המקום של החיים בישיבה לבחורים
מחילה מכבודם הבזוי מלכתחילה..
אבל הם לא יודעים כלום בהלכה וקופצים על הענין רק כדי לנגח..
ושוב אני לא מדבר על הגר"י עדס וכוותיה שבאמת בררו את הענין ויצא להם אחרת ממרן, זה זכותם ואלו ואלו דברי אלוקים חיים
אבל לקחת את הויכוח ההלכתי לעניני השקפה בלי שמבינים בזה כלום ורק כדי לנגח
זה צביעות ורשעות וחובה עלינו להוקיע את זה
 
אבל מה לעשות שיש ראשי ישיבות שמחווים בזה דעה בלי לדעת בכלל על הנושא בתואנה שהויכוח כאן הוא על השקפה
מה המקום של החיים בישיבה לבחורים
מחילה מכבודם הבזוי מלכתחילה..
אבל הם לא יודעים כלום בהלכה וקופצים על הענין רק כדי לנגח..
ושוב אני לא מדבר על הגר"י עדס וכוותיה שבאמת בררו את הענין ויצא להם אחרת ממרן, זה זכותם ואלו ואלו דברי אלוקים חיים
אבל לקחת את הויכוח ההלכתי לעניני השקפה בלי שמבינים בזה כלום ורק כדי לנגח
זה צביעות ורשעות וחובה עלינו להוקיע את זה
כמו שאמר לי איזה בחור שוטה, שאינו נשבע על כתובתו תחת החופה, מחמת "מנהג הישיבעס"...
 
רואה שדרכתי על מוקש טעון...
נדמה כי הזעם התעורר בעיקר בעקבות עירוב ההשקפה עם נושא ההלכה
ובלשון הרחוב: "מה הראשישיבע עם הפראק והלומדע'ס יודע בשותי"ם?"
הטיעון הזה שגוי לוגית וערכית-
כידוע ואינה צריכה לפנים שנושא ההשקפה אינו נבדל מנושא ההלכה כלל-
הלכה היא ע"פ השקפה (היינו המבט הערכי והתורני הנכון על נושא מסויים)
והשקפה היא ע"פ הלכה (כלומר- נלמדת מתוך כללי התורה)

ומכאן - שלבוא ולחלק את הנושאים ה"ז טפשות ועילגות-
שוו בנפשכם- בן ישיבה שמגיע לקבל מרבו את חינוכו, הליכותיו, השקפתו, דרך לימודו, ערכיו, סולם העליה-
אבל בנושאים מהותיים- כמו דרך ההוראה, השתייכות קהילתית (ומכאן- הצבעה בבחירות וכו'), רמת דקדוק ההלכה-
הוא נוהג ע"פ רב שליבו מצא-
הרי זה פרדוקס מטופש!!
מחילה!
האם כבודו חולק על מרן זיע"א ועל מרן שליט"א?
כל חייהם הם נלחמו בדיוק על הדבר הזה!
גדולים וחכמים ממני כאן הסבירו זאת באריכות,
לענ"ד אלו דברים פשוטים שאין צריכים הסבר כלל וכלל!
 
הלכה היא ע"פ השקפה (היינו המבט הערכי והתורני הנכון על נושא מסויים
הלכה היא לא ע"פ השקפה נקודה!
זה ממש עיוות ההלכה!
השקפה היא אך ורק ע"פ ההלכה,
לדעת איך ללמוד, איך לפסוק, ואיך להגיע לחקר האמת, זו אינה השקפה - זו הלכה!
 
לדעת איך ללמוד, איך לפסוק, ואיך להגיע לחקר האמת, זו אינה השקפה - זו הלכה!
זו השקפה...
מגוחך להבדיל בין שני נושאים שמקורם אחד!
אצל האשכנזים החלוקה הזו ברורה, ואף בחור שלומד בישיבה ליטאית, בין אם הוא ספרדי בין אם הוא חסיד ובין אם הוא ליטאי, אינו משועבד לראש ישיבתו לא בנושא הלכה ולא בענין הבחירות ולא בשום ענין אחר
שקר. נקודה.
 
רק תראו איך אחד שכתב נגד מרן (כן, הוא כתב נגד מרן) (באגב הראש הישיבה שלו דיבר עם מרן שליט"א ובחור סולק הביתה לשבוע לחשבון נפש)
אתם נגררים לכל מיני מקומות.
אבל זהו האמת.
 
לאחר שעיינתי טוב בנושא הנ"ל
לכאורה
למה שהבחורים הנ"ל ידליקו ללא ברכה מדין ספק ואז לכו"ע יצא אם לא צריך אז הדליקו סתם.
נ.ב אני חוזר בי מכל הדברים על ראשי הישיבות שליט"א
( שמחרפים ומגדפים את מרן שליט"א ומרן זצוקללה"ה )
 
אבל מה לעשות שיש ראשי ישיבות שמחווים בזה דעה בלי לדעת בכלל על הנושא בתואנה שהויכוח כאן הוא על השקפה
מה המקום של החיים בישיבה לבחורים
מחילה מכבודם הבזוי מלכתחילה..
אבל הם לא יודעים כלום בהלכה וקופצים על הענין רק כדי לנגח..
ושוב אני לא מדבר על הגר"י עדס וכוותיה שבאמת בררו את הענין ויצא להם אחרת ממרן, זה זכותם ואלו ואלו דברי אלוקים חיים
אבל לקחת את הויכוח ההלכתי לעניני השקפה בלי שמבינים בזה כלום ורק כדי לנגח
זה צביעות ורשעות וחובה עלינו להוקיע את זה
צריך לשאול את עצמינו
למה זה טוב הזלזול הנוראי הזה בראשי הישיבות???
"כבודם הבזוי מלכתחילה"
"מחוים דעה בלי לדעת בכלל"
"צביעות ורשעות"
ושאר ירקות עפר' לפומי'

השאלה:
מה יוצא מזה שבחור בישיבה לא סופר את ראש הישיבה שלו???
זה גורם להיות יותר ת"ח?
תענה בכנות!

על מי בדיוק אתה מדבר?
ראשי הישיבות שמקיאים דם ומתבזים בחו"ל, ומנדדים שינה מעיניהם לגדל תלמידי חכמים ומוסרים את נפשם.
ואחרי זה בא איזה דיין
שמרויח חמישים אלף שקל בחודש
והולך לישון כל יום מבסוט בכיף
ומסביר בכנס שכל בחורי הישיבות הם בכלל בזכות פלוני ואלמוני,
וראשי הישיבות יהיו בגיהנם...

נו באמת
 
אוסיף מעט לדבריו של הרב @שאולי -
ישנה כאן תפיסה חוזרת ונשנית של הישיבה כאוניברסיטת לרכישת למדנות..
ואילו - ההשקפה, הערכים, ההליכות, הקו הלימודי וההלכתי הינן מחוץ לישיבה-
אם האדם שהבחור הולך לאורו- לכנסיו, ולדרשותיו - אינו מורו ורבו מהישיבה-
זו אינה ישיבה
זהו אינו בן ישיבה
פוקו וחזו כל דברי רבותינו מייסדי עולם הישיבות - מהגר"ח מוואלוז'ין ועד מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל.
ואם רצונכם בשינוי מוסד עולם הישיבות- נא עשו חושבים פעם ופעמיים..
 
כמו שאמר לי איזה בחור שוטה, שאינו נשבע על כתובתו תחת החופה, מחמת "מנהג הישיבעס"...
אני נדהמתי לגלות ששאלתי בחור ישיבה מהנבחרות ביותר בעולם הליטאי (רמה אא אבל השם של הישיבה זה לא ר"ת אא אלא ר"ת אחר) מתי היה החיד"א, והוא אמר לי לפני 1000 שנה...... חידוש...
 
אני נדהמתי לגלות ששאלתי בחור ישיבה מהנבחרות ביותר בעולם הליטאי (רמה אא אבל השם של הישיבה זה לא ר"ת אא אלא ר"ת אחר) מתי היה החיד"א, והוא אמר לי לפני 1000 שנה...... חידוש...
אז מדובר בבחור שוטה. שבמקביל מן הסתם גם לא יודע במה עוסקת מסכת קינים בש"ס.
וכי זה מעיד על הכלל?
מה ההסתה הזו נגד עולם הישיבות????????????
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון