ע"ה ס"ט
Well-known member
לא יודע איך נשמט מהרשימה שמו של רבינו עזרא עטיה.יכול להיות שהגר'''י והגר''ד והגר''א יוסף נספרים כאחד
תשקול את הרשימה שוב ותשכלל ותאמר לנו כעת בכמה הם יותר לפי החשבון החדש..
לא יודע איך נשמט מהרשימה שמו של רבינו עזרא עטיה.יכול להיות שהגר'''י והגר''ד והגר''א יוסף נספרים כאחד
תשקול את הרשימה שוב ותשכלל ותאמר לנו כעת בכמה הם יותר לפי החשבון החדש..
נראה קצת כחוצפה??יכול להיות שהגר'''י והגר''ד והגר''א יוסף נספרים כאחד
תשקול את הרשימה שוב ותשכלל ותאמר לנו כעת בכמה הם יותר לפי החשבון החדש..
בא לכבד את מרן האבא ויצא מבזה?נראה קצת כחוצפה??
מה החוצפה בזהנראה קצת כחוצפה??
הגר"ש זעפרני (בקונטרס הלכות חנוכה מפסקיו היו"ל ע"י הרב מלכה שליט"א) כותב להדיא להדליק רק מספק ובלא ברכה, וכן הוא מורה לשואלים. (רק הוסיף שאם מכוון שלא לצאת בהדלקת אביו ומדליק לפניו, יש לו ע"מ לסמוך ותו לא מידי).מרנן החזו"א, הגרי"ש אלישיב, הגר"ח קניבסקי, הגר"נ קרליץ, זצוק"ל,
ומרנן הגר"י עדס, הגר"ש זעפרני, הגאון המקובל רבי יעקב עדס, הגר"י טשזנר, הגר"ח כהן, בגר"א אוחנה שליט"א.
סוברים שחייבים בהדלקת נ"ח בברכה.
מי שמכיר את בנו הנ"ל שליט"א יודע שוודאי לא עושה דבר נגד רצון אביו, אבל יש לו דעות משלו (הוא תלמיד מובהק של רבינו הגר"ל מינצברג זצ"ל).קשה לי להאמין שבני משפחתו הקרובים ימרו רצונו. וצ"ע.
אבל העידו לעיל שאביו שליט"א שולל את הטלת התכלת. וצ"ע.מי שמכיר את בנו הנ"ל שליט"א יודע שוודאי לא עושה דבר נגד רצון אביו, אבל יש לו דעות משלו (הוא תלמיד מובהק של רבינו הגר"ל מינצברג זצ"ל).
כמה האריך מרן שליט"א בעניין הזה, בכמה וכמה מקומות...בסופו של עניין הויכוח עקר ומטופש
שכן בני הישיבות סמוכים רוחנית על שולחן מנהיגי הישיבות, וכל אחד מחוייב ללכת בזה ע"פ דעתו, השקפתו והליכותיו של רבו!
ומי שסולל לו דרך עצמאית בפסק ההלכות בשונה מראשי הישיבות שליט"א מה לו ולעולם הישיבות?,
מה לו ולבני התורה,
יתכבד נא ויצא מחוץ למחנה לפסוק ע"פ "רבותיו"..
הרי זהו עניין הישיבות!!
סליחה,וגם רבנים פי 1,000
אולי הוא חזר בו מהנקודה הזו,ואם ירצו להחמיר על עצמם ולהיות מהדרים, אינם רשאים לברך
לכבוד ידידנו החשוב מבין ריסי עינך ניכר כי השקפתך על עולם ההלכה כעולם המוכרע ע''פ השקפות וע''פ סברות ישבתיות והליכותסופו של עניין הויכוח עקר ומטופש
שכן בני הישיבות סמוכים רוחנית על שולחן מנהיגי הישיבות, וכל אחד מחוייב ללכת בזה ע"פ דעתו, השקפתו והליכותיו של רבו!
ומי שסולל לו דרך עצמאית בפסק ההלכות בשונה מראשי הישיבות שליט"א מה לו ולעולם הישיבות?,
מה לו ולבני התורה,
יתכבד נא ויצא מחוץ למחנה לפסוק ע"פ "רבותיו"..
הרי זהו עניין הישיבות!!
שים לב:לכבוד ידידנו החשוב מבין ריסי עינך ניכר כי השקפתך על עולם ההלכה כעולם המוכרע ע''פ השקפות וע''פ סברות ישבתיות והליכות
טעות היא בידך עולם ההלכה מוכרע ע''פ ידע והקף כללי הפסיקה וההוראה שימוש חכמים בהלכה ועוד ועוד
עם כל הכבוד לראשי הישיבות שזכינו להם בדורנו אנו מועטים הם ראשי הישיבות שהגיעו לכלל מדרגה זו אם בכלל
ומכן תימה תימה על דברך מה ענין שמיטה להר סיני ומה ענין הלכה לראשי ישיבות למדנים ועוד יותר תימה מה ענין זה נוגע להשקפה
אדרבה מי שסולל לו דרך עצמאית ע''פ דעתו והשקפתו נגד דעת גדולי הדור עיני העדה מה לו ולתורת ה' שצוותה לא תסור
תחילה חשבתי שכבודו לא טעם טעמה של הלכה ודיבר מחוסר ידע אחרי ראות מה שכתב שזה ענין הישיבות כמדומה שגם בזה שגה ודי בזה
דברים אלו פשוטים לכל בר בי רב ודי בזה
ימחול לי כבודו אבל אחרי תגובתך שנובעת במקרה הטוב מחוסר ידע ובמקרה הפחות טוב השקפה קצת עקומה זה מעט מה הנצרך להשיב
ואידך זיל גמור ...."רבותיו"..
ובכל אופן עושה כדעת רבו הגר"ל מינצברג כנראה...אבל העידו לעיל שאביו שליט"א שולל את הטלת התכלת. וצ"ע.
יש ענין של הלכה והוא מסור לפוסקיםבסופו של עניין הויכוח עקר ומטופש
שכן בני הישיבות סמוכים רוחנית על שולחן מנהיגי הישיבות, וכל אחד מחוייב ללכת בזה ע"פ דעתו, השקפתו והליכותיו של רבו!
ומי שסולל לו דרך עצמאית בפסק ההלכות בשונה מראשי הישיבות שליט"א מה לו ולעולם הישיבות?,
מה לו ולבני התורה,
יתכבד נא ויצא מחוץ למחנה לפסוק ע"פ "רבותיו"..
הרי זהו עניין הישיבות!!
אתה קורא "פרדוקס מטופש" לעניין שהיה בנפשו של מרן זיע"א ועדיין אצל מרן שליט"א, וכל זה כאשר עדיין לא קראת מה כתב על זה.רואה שדרכתי על מוקש טעון...
נדמה כי הזעם התעורר בעיקר בעקבות עירוב ההשקפה עם נושא ההלכה
ובלשון הרחוב: "מה הראשישיבע עם הפראק והלומדע'ס יודע בשותי"ם?"
הטיעון הזה שגוי לוגית וערכית-
כידוע ואינה צריכה לפנים שנושא ההשקפה אינו נבדל מנושא ההלכה כלל-
הלכה היא ע"פ השקפה (היינו המבט הערכי והתורני הנכון על נושא מסויים)
והשקפה היא ע"פ הלכה (כלומר- נלמדת מתוך כללי התורה)
ומכאן - שלבוא ולחלק את הנושאים ה"ז טפשות ועילגות-
שוו בנפשכם- בן ישיבה שמגיע לקבל מרבו את חינוכו, הליכותיו, השקפתו, דרך לימודו, ערכיו, סולם העליה-
אבל בנושאים מהותיים- כמו דרך ההוראה, השתייכות קהילתית (ומכאן- הצבעה בבחירות וכו'), רמת דקדוק ההלכה-
הוא נוהג ע"פ רב שליבו מצא-
הרי זה פרדוקס מטופש!!
כמדומני שבספר בן מלך של הגר"ל מינצברג ז"ל בפרשת שלח, נוקט שהתכלת נעלמה מעינינו עד בא גואל. עיי"ש.ובכל אופן עושה כדעת רבו הגר"ל מינצברג כנראה...