• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

המחאה לא היתה על הדלקת נרות חנוכה מי שרוצה בדיעבד שידליק שוב בדיעבד בלי ברכה. וזה גם מחלוקת בשיטות הפוסקים
אבל מכאן ולכתוב נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל זה המחאה הנמרצת
 
ומרנן הגר"י עדס, הגר"ש זעפרני, הגאון המקובל רבי יעקב עדס, הגר"י טשזנר, הגר"ח כהן, בגר"א אוחנה שליט"א, והרשימה עוד ארוכה.
ולהיפך
מרן הרב עובדיה, מורינו הרב בן ציון, מורינו הרב מועלם, מורינו הרב צדקה, הגר"מ צדקה, הגר"י יוסף, הגר"ד יוסף, הגר"א יוסף, הגר"מ מאזוז ,הגרש"מ עמאר שליט"א הרישמה עוד יותר ארוכה וגם רבנים פי 1,000 יותר גדולים מאלו שהזכרת. ודי למבין
 
נערך לאחרונה:
ולהיפך
מרן הרב עובדיה, מורינו הרב בן ציון, מורינו הרב מועלם, מורינו הרב צדקה, הגר"מ צדקה, הגר"י יוסף, הגר"ד יוסף, הגר"א יוסף, הגר"מ מאזוז ,הגרש"מ עמאר שליט"א הרישמה עוד יותר ארוכה וגם רבנים פי 10000000000000000000000000000000000000000000 יותר גדולים מאלו שהזכרת. ודי למבין
אצל הספרדים זה מחלוקת הגדולים, עם "חלק" מתלמידיהם.
 
עירוב פרשיות שנו כאן.
כוונתי לדמות ענינם זל"ז
שאף בתכלת לא ניח"ל לרבים מרבותינו להנהיג מספק שילכו אם תכלת
והכ"נ בנידון דידן אף שי"ל שידליק בלא ברכה מכ"מ בעצם ה"ה מזלזל בכבוד מרנן ורבנן שפסקו שלא ידליק כלל וכלל
 
מישהו שאל אותי אתמול בחתונה, מה הבעיה בעצם להדליק בשביל להיות רק מהמהדרים?
כלומר, כתוב בגמ' שמדליקים נר איש וביתו. המהדרים מדליקים נר לכל אחד ואחד, והמהדרים מן המהדרים מדליקים מוסיף והולך (לפי בית הלל).
ואנחנו הספרדים פוסקים כמו תוס' שהמהדרים מן המהדרים היינו שידליק מוסיף והולך אבל רק אחד (איש וביתו) והיינו שזה הולך על עיקר הדין ולא מוסיף על המהדרים.
קם בחור ספרדי ואומר שמה שהשו"ע פסק זה מי שרוצה להיות מ"מהדרים מן המהדרים" צריך שרק אחד ידליק מוסיף והולך, אבל הוא אומר שהוא מעדיף להיות רק מה"מהדרים" ולא "המהדרים מן המהדרים", ולהדליק לכל אחד ואחד. מה הבעיה בזה?
ואת"ל שמדובר שכל אחד ידליק אבל לא יברך כיון שזה רק הידור, הרי שמי שהדליק נר ראשון ונזכר שלא בירך ויש לפניו רק את נרות ההידור הוא מברך, ורואים שמברכים על נרות ההידור.
ואולי אפש"ל שהכוונה היא שמפשט הגמ' והרמב"ם היינו שרק בעה"ב ידליק ולא כל אחד ידליק ויברך.
אשמח להבהרה.
 
הועתק ממק"א-

כעת נודע לי מיודעי דבר,
כי התפרסם מכתבו של מרן הגרע"י זצ"ל,
להגר"א סלים שליט"א - ר"י מאור התורה, ומחברי נשיאות מועצת חכמי התורה.
בהיותו בחור בעת לומדו בישיבת פוניבז',
כי מן הראוי להדליק בלא ברכה.
 
הועתק ממק"א-

כעת נודע לי מיודעי דבר,
כי התפרסם מכתבו של מרן הגרע"י זצ"ל,
להגר"א סלים שליט"א - ר"י מאור התורה, ומחברי נשיאות מועצת חכמי התורה.
בהיותו בחור בעת לומדו בישיבת פוניבז',
כי מן הראוי להדליק בלא ברכה.
נכון, ונדפס בקובץ משנת יוסף כסלו תשע"ד.
 
ולהיפך
מרן הרב עובדיה, מורינו הרב בן ציון, מורינו הרב מועלם, מורינו הרב צדקה, הגר"מ צדקה, הגר"י יוסף, הגר"ד יוסף, הגר"א יוסף, הגר"מ מאזוז ,הגרש"מ עמאר שליט"א הרישמה עוד יותר ארוכה וגם רבנים פי 1,000 יותר גדולים מאלו שהזכרת. ודי למבין
יכול להיות שהגר'''י והגר''ד והגר''א יוסף נספרים כאחד
תשקול את הרשימה שוב ותשכלל ותאמר לנו כעת בכמה הם יותר לפי החשבון החדש..
 
חזור
חלק עליון