• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

צ''ע בדעת כה''ח.... נפק''מ למש''כ מרן מלכא וכו'

אולי תפרט יותר מה הכה"ח כתב ומה שאלתך.
זה לא יועיל... אני צריך ביאור מתוכו.... ולפני שאלתי אני צריך את המושכל הראשון בהבנת דבריו. אני ינסה לעלות צילום .
זה מתחיל מדברי האריז''ל....
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20231212_175956_279.jpg
    IMG_20231212_175956_279.jpg
    888.4 KB · צפיות: 8
  • IMG_20231212_175931_038.jpg
    IMG_20231212_175931_038.jpg
    883.2 KB · צפיות: 8
מדברי הכף החיים נראה דאם כבר התפלל יכול לברך עד ד' שעות ואם לא התפלל יכול לברך קודם התפילה עד חצות
ברוך שזכיתי לכוון. וכך מצאתי לרב נאמ''ן באיש מצליח סי' מו' הערה 3, וכ''כ בברכת יהודה ח''ד סי' ז' ( וצ''ע שהשמיט את החילוק והתנאי של התפילה כנ''ל)
איך תשמע מה דעתינו בלי שתסביר את עצמך. מה כת"ר שואל?

אשמח לשמוע את חוות דעתכם בדעת כה''ח בדין סוף זמן ברכוה''ש בסי' עא' סק''ד במי ששכח וכו'? תודה.
זו הייתה השאלה שלי, בהבנת דברי כף החיים, וכפי שהבין אותי לנכון נתי הנ''ל
ומכאן לכאו' צ''ע במש''כ מרן מלכא ביחו''ד ח''ד סי' ד' אליבא דהכה''ח דס''ל שסוף הזמן של ברכוה''ש הוא עד שליש היום.ע''ש. (והעתיקוהו המשנה למלך בילקו''י ובהלכה ברורה ובאור ההלכה של הרב דוד כהן בסי' עא)
ולכאו' נראה בהשקפה ראשונה כנ''ל אליבא דהכה''ח דהוא עד חצות ורק משום האריז''ל שתלה זו בתפילה, אז בהתפלל אחר שליש היום ועד חצות הוא חושש משום סב''ל
ואע''פ דליכא נפק''מ לדינא שבלאו הכי מרן מלכא מתיר שם כל היום וכן משנתו האחרונה בחזו''ע אבלות ח''א (עמ' קלח') עכ''פ תורה היא וללמוד אני צריך ''שמא יקדימני אחר''
אשמח לדעת תורה אליבא דמרן מלכא או הכה''ח בשכל ישר. תודה 🙏
 
ברוך שזכיתי לכוון. וכך מצאתי לרב נאמ''ן באיש מצליח סי' מו' הערה 3, וכ''כ בברכת יהודה ח''ד סי' ז' ( וצ''ע שהשמיט את החילוק והתנאי של התפילה כנ''ל)



זו הייתה השאלה שלי, בהבנת דברי כף החיים, וכפי שהבין אותי לנכון נתי הנ''ל
ומכאן לכאו' צ''ע במש''כ מרן מלכא ביחו''ד ח''ד סי' ד' אליבא דהכה''ח דס''ל שסוף הזמן של ברכוה''ש הוא עד שליש היום.ע''ש. (והעתיקוהו המשנה למלך בילקו''י ובהלכה ברורה ובאור ההלכה של הרב דוד כהן בסי' עא)
ולכאו' נראה בהשקפה ראשונה כנ''ל אליבא דהכה''ח דהוא עד חצות ורק משום האריז''ל שתלה זו בתפילה, אז בהתפלל אחר שליש היום ועד חצות הוא חושש משום סב''ל
ואע''פ דליכא נפק''מ לדינא שבלאו הכי מרן מלכא מתיר שם כל היום וכן משנתו האחרונה בחזו''ע אבלות ח''א (עמ' קלח') עכ''פ תורה היא וללמוד אני צריך ''שמא יקדימני אחר''
אשמח לדעת תורה אליבא דמרן מלכא או הכה''ח בשכל ישר. תודה 🙏
לא הבנתי, אולי תעלה גם את מה שכתב מרן זי''ע.
 
חזור
חלק עליון